Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن انفولانزا
سلام وقت بخبر پسرم ۴ سال و ۴ ماهشه چون لوزه داره مبخوام بدونم واکسن انفولانزا بزنه بهتره یاتاثیر خاصی نداره ؟ اگه باید بزنه یک واکسن رو کامل بزنه یا دوبار تزریق کنه اولین بارشه؟ ممنونم
- قندخون درکودکان
سلام پسرم ۴سال شش ماه داره قندقبل ناشتا ۱۱۲وبعدناشتا ۱۲۰ایا قندخونش بالااست ممنونم
- مقدار آزیترومایسین ۲۰۰
در کودک ۴/۵ ساله با وزن ۱۹ کیلو با علائم سردرد و گوشدرد ازیترومایسین تجویز کردن روزی یکبار ۵سیسی درسته اندازه؟ ممنونم
- واکسن یکسالگی
سلام. آیا بچه ای که به تخم مرغ آلرژق داره میتونه واکسن یکسالگی رو بزنه؟ من چند جا خونده بودم که واکسن یکسالگی سرخک و سرخجه توش از مواد تخم مرغ استفاده شده و برای کسایی که به تخم مرغ آلرژی دارن خطرناکه.
- آبله مرغان
سلامپسرم ۱۱سالشه آبله مرغان گرفته دهنش روی لبهاش هم تاول زدا و درد داره و نمیتونه جیزی بخوره دکتر بردم شربت پروپتازین با قرص استامینوفن و پماد الوویر داد برای تاول های دهنش چیکار کنم واینکه امروز چهارمین روزه تا چندروز انتقالش هست
- انتی بیوتیک
سلام و عرض ادب پسرم سرما خورده بود فارمانتین میدادم خوب شده بود ولی بخاطر دوره تکمیل دوره درمان بودن ۷ روز ینی تا امروز ادامه دادم از دیروز دوباره سرما خورده سرفه و تب و بدن درد شدید داره دکتر بردم ازیترومایسین نوشته بنظرتون ازیترومایسین رو بدم؟چون تازه فارمانتین تا امروز دادم اگه نه چه شربتی بدم واسه سرفه و تبش که بالاس و درد بدن خیلی ممنون پسرم دو ساله هست خیلی ممنون از لطفتون
- غدچربی
سلام آقای دکتر خداقوت دخترم ۱ سال شد و ازموقع ک به دنیالومد کف پاش یک غد چربی داشت الان یکم بزرک سف شد و راه میره اذیت میشه میخواستم بدونم خوب میشه یا عمل کنم دکتربردم متخصص جراح گفتن باید عمل بشه ولی شک دارم میترسم چون بیهوش میخواد بشه چکارکنم
- شربت اشتها آور
دخترم ۸ماهشه .وزن زمان تولدش ۳۳۰۰وحالا ۷۷۰۰ وزنشه .خیلی کم اشتهاست.میتونم بهش زینک سولفات بدم ؟چه مقدار زینک سولفات روزانه بهش بدم؟
- واکسن پرونار۱۳
سلام ،ایا زدن واکسن پرونار هیچخطری نداره؟قلابی نیستن
- ریزش مو
سلام وقت بخیر پسرم 21ماهه هستش جدیدا ریزش مو پیدا کرده تو حموم بیشتر. وقتی دست میکشم بین موهاش چند تار میاد تو دستام کمی نگرانم چون حالت ناخن انگشت شصت پاهاشم قاشقیه ممنون میشم راهنمایی کنید
- بی قراری و غذا نخوردن دختر 20 ماهه
با سلام و احترام
دختر 20 ماهه ای دارم که حدود ده روز است که ضمن زدن انگشت به ناف خود با کنار زدن لباس به این کار اقدام می کند اشتهای خود را نیز از دست داده است و در طول ده روز لاغر شده است پیش دکتر متخصص کودکان بردیم ویتامین دی 3 فروگلوبین و ویتازینک (مولتی ویتامین + کلسیم + زینک) تجویز کرده که استفاده می گردد اما بهبودی حاصل نشده و مدام بیقراری می کند. علت چیست؟
- مصرف کوآموکسی کلاو
بعد از شروع کوآموکسی کلاو چند روز طول میکشه تب قطع بشه و آیا تاثیری روی عفونت سینوس داره؟
- شربت اموکسی سیلین
برای کودک یک ساله آموکسی سیسلین ۱۲۵ مناسب است با ۲۵۰ ؟
- دختر 5سال
با سلام دخترم 5سالشه سرفه هاش خلط داره ولی یکسره نیسته نزدیک یک ماه شده دکتر گف الرژیه اسپری سالباتامول و فلوحاله 125داد وپودر سینگولار داده تا الان که هیچ اثری نداشته میشه کمکم کنید
- کمبود ویتامین دی
آیابا استفاده بیشتر ازقطره مولتی ویتامین یا آد برای جبران کمبود ویتامین دی باعث بیشتر شدن سایر ویتامین ها مثلا آ در بدن بچه نمیشه؟
- قطره اهن
سلام اقای دکتر پسر من یازده ماهشه و وزنش هم ۱۱ کیلو هست قطره اهن لیپوزوفر باید چقدر بدم بهش ؟ و ایا نیازه قطره مولتی ویتامین که مراکز بهداشت میدن رو هم بهش بدم
- فعالیت
سلام اقای دکتر ، ببخشید پسر من امروز ۱۱ ماه شده ولی هنوز نه چهاردست و پا میره نه سینه خیز وقتی رو حالت شکم میزارم خیلی بدش میاد و گریه میکنه و شروع میکنه به کمک دستاش عقبی میره ،فقط خیلی خوب میشینه یا در حالت نشسته میچرخه و خیلی دوست داره دست و مارو بگیره و راه بره و یا به کمک ما بایسته و دستش و یجا بگیره و خودش و نگه داره میخواستم بدونم اینکه چهاردست و پا نمیره مشکلی نداره من نگران هستم چون فعالیتش نصبت به بچه هایی که چهاردست و پا میرن کمتره خوب پس کمتر هم گشنش میشه ؟واینکه عادیه وقتی دستش و رها میکنیم میترسه به تنهایی راه بره و گریه میکنه یه ۱۰ ثانیه تنها می ایسته ولی بعد خودش میشینه زمین ؟
- این شربت نیاز نداره با آبجوش قاطی شه
- سرماخوردگی
س بچم دوسال وهشت ماهشه گلودرد وسلفه وابریزش بینی هم داره دستور مصرف شربت آموکسی سیلین 125میلی به چه صورت ست وچه داروی دیگه بایدبدیم سینشم چرک داره
- سرقه
برای سرفه دخترم چی بدم خوب باشه سرفه هاش خس خس میکنه

