Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغییر شیر خشک
از بلوچستان مزاحم شدم. پسرم شیر خشک نان 3 می خوره اما داروخانه ها نداشتند. به جایش گیگوز 1 خریدم. مشکلی ندارد؟
- نگهداری دارو
سلام اقای دکتر ما درمنتقطه گرم زندگی میکنیم ایامیشه داروهای مانند اد وکولیک و داروهای دیگری که ننوشته دریخچال نگهداری کنیم تو یخچال بزاریم یا باید بیرون یخچال بزاریم
- اسهال و استفراغ ۹ ماهه
سلام پسرم تقریبا ۹ ماهشه از ۶ ماهگی خوب وزن نگرفته و یک هفته اس اسهال و استفراغ داره و میلی به خوردن غذا نداره فقط شیر خودم رو میخوره
- گرفتگی بینی
سلام آقای دکتر دختر هشت ماهه ای دارم که تقریبا دو هفته است از آبریزش و گرفتگی بینی رنج میبرد دکتر بردم ولی گفتن عفونت ندارد فقط ترشحات پشت حلقش زیاد است بهش آموکسی سیلین ۲۰۰ و شربت سرماخوردگی بمدت ۷ روز دادند اما هنوز آبریزش و گرفتگی بینی دارد چکار باید بکنم واقعا بچه اذیت است ممنون از راهنمایتان
- اسهال دختر یک ساله
با سلام دختر یک ساله ما الان چند روز که شکم رویه گرفته شاید روزی هم شش بار.از نظر وزنی هم ضعیفه بخاطر نفخ معده که داره هرچیزیهم نمیتونیم بهش بدیم ممنون میشم اگه بخاطر شکم رویه اش راهنماییم کنید که چه چیزی واسه درمانش باید بخوره
- غده در پشت سر
سلام من از یکماهگی متوجه برامدگی ها پشت سر نوزادم عقبتر از گوشش از هر دو طرف شدم یه طرف دو تا برامدگی های اندازه نخود داره که سفتن ولی زیر دست حرکت میکنه اونطرف بزرکتر از نخوده ولی یکیه . بعد پشت سرشم کج شده و یه جیز بزرگ سفت که حرکت نمیکنه هست همه اینا زیر پوسته یه طرف میخوابونمش و یه طرف سرش صاف و اونطرف نه نمیدونم این برامدگی سفت بزرگ پشت سرش از چیه
- کش و قوس های نوزاد
سلام پسرم سه ماه است شبا روز هاهم بدن خودشو کش و قوس میده دلیلش چیه ببخشید باد معده هم زیاد میده بیرون
- تند تند نفس کشیدن
با سلام خدمت شما اقایی دکتر نوزاد نه ماهه ای دارم که صبح که از خواب بیدار شد خیلی تند تند نفس میکشید و بعد هم تب کرده میتوانید علت تند تند نفس کشیدن وتب او را معلوم کرد با تشکر
- مجرای چشم بسته
دخترم هردوچشمش مجرای اون بسته هست ودایما اشک ریزش وترشحات چرکی داره چندین نوبت قطره سولفاستامید وپمادچشمی استفاده کردم ولی فایده نداشت
- ضد عفونی سوراخ گوشواره
سلام دکتر میشه جای الکل به جای سوراخ گوشواره دخترم پماد تتراساکلین بزنم
- سرماخوردگی
سلامپسرم ۵ ماهه هست و۹کیلو وزنشه چقد باید سفیکسسم ۱۰۰ مصرف بشه؟؟
- بیماری کودکان
سلام پسر 10 ماهم دچار تب شده نمیدونم چیکارکنم نمیزاره از دستمال خیس استفاده کنم یا قطره استامیفون بدم باید چیکار کنم تا تبش بیاد پایین
- نخوردن شیر و غذا نوزاد هفت ماه
سلام اقای دکتر نوزاد ۷ ماه دارم از ۴ ماهگی تو خواب فقط شیر میخورد اونم خیلی کم و قطره قطره یکسال طول میکشید تا بخوره گاهی هم نمیخورد. الان ۱۵۰ سی سی هر وعده میخوره اونم سه بار که هر بار تو خواب عمیق و به زور اصلا گرسنه نمیشه غذا نمیخوره و اینکه شیر شب ساعت ۱۲ میخوره تا فردا ساعت ۱۱ خوابه بیدار هم میشه لب ب شیر و غذا نمیزنه سیر خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید
- ابله مرغان
سلام خسته نباشید نوزاد چهار ماهو نیم دارم فاویسم دارد برادرم ابله مرغان گرفته ۱۸ روز گذشته میتونم پیششون برم یا اگه برم نوزادمم ابله میگیره تا چند روز نمیشه رفت پیش کسی که ابله دارد ؟
- یبوست نوزاد ۵ماهه
- کولیک و رفلاکس
سلام پسرم دوماه ونیمشه.کولیک شدید و رفلاکس پنهان داره.اینفاکول گریپ میکسچر گل گدیپ کولیکز سگانوز استفاده کرد خوب نشد.اخرین بار روتفلور و پودر امپرازول را برای دو هفته استفاده کرد طبق تجویز پزشک.بهتر شد بعد از چند وقت دوباره شروع شده.دائم بیقرار و شیر میاد داخل دهانش و میره پایین.در خواب تقلی میکنه.کولیکشم از یه طرف.شیرحشک سیمیلاک کامفورت میخوره.لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟
- ریفلاکس مخفی نوزادان
سلام، نوزاد ۲ ماهه ای که ریفلاکس مخفی داره که مدام دستهاشو مشت میکنه و ماهاشو تو شکمش جمع میکنه و با حرص شیر میخوره البته این حالت با خرص شیر خوردنش بیشتر شبها است شیرخشک هم گاهی در طول روز بهش داده میشه تا حالا نان بوده به پزشک مراجعه کرده بی بی لاک بهش داده میشه با صدای بلند گریه میکنه و خیلی دیر آروم میشه، قطره ضدنفخ و شربت گریمچیر بهش داده میشه خیلی تاثیر نداره و اخیرا پودر مترانیدازول برای ریفلاکس داده میشه وضعیتش رو خیلی بهتر نکرده طریقه خوابیدنش رو هم سرش رو کمی بالاتر از بدنش قرار داده میشه خواب عمیق نداره میخاستم راهنمایی کنید چکار باید کرد چه دارویی براشون استفاده بشه که وضعیتش رو بهتر کنه؟
- بیقرآری
سلام آیا دیفن هیدرامین برای لثه دختر پنج ماهه ای که میخواهد دندان در بیاورد مشکلی ندارد؟
- زینک سولفات
سلام میتونمبه بچه تو هشت ماهه شربت زینک سولفات بدم
- بوی بد ادرار
سلام دخترم ادرارش و مدفوعش خیلی بوی. بدی میده بهش شیر خشک میدم شیر خودمم میخوره ادرارش کم نیست مدفوعشم روزی ۴ تا۵ بار است بعضی مواقع هم رنگ ادرارش زد میشه و مدفوعش سبز علتش چیه چون تو این بیماری کرونا گیر افتادم نمیتونم ببرمش دکتر

