Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گفتار کودکان
با سلام و خسته نباشید...
حدود 3 ساله که در فرهنگسرا و مهدکودکها در رشته موسیقی و تئاتر مشغول بکار هستم.
چند وقتی هست که به چند مشکل در رابطه با تلفظ صحیح کلمات و گفتار صحیح توسط کودکان رو برو شده ام که گاها با لکنت زبان همراه می شود، از آنجا که من پزشک نیستم ولی در چندین مورد مشابه به طور ناخودآگاه این موارد برای چند کودک در کلاسهای مهارت کودکانه برطرف شده است، لذا خانواده ها جهت درمان به سراغم می ایند و اصرار دارند که به واسطه مهارتهای کودکانه و آموزش در زمینه آواخوانی و حرکات فرم زبانی و کلامی کودک دلبندشان معالجه و درمان شود.
لطفا مرا راهنمایی بفرمایید با این نوع کودکان چگونه کنار بیام و رفتار کنم و به چه شکل جوابگوی پدر و مادرها باشم؟ ممنون و سپاس. - سرفه نوزاد ۴ ماهه
سلام آقای دکتر نوزادم چهار روزی میشه سرفه میکنه خلط دارم هس میخوام زود خوب بشه چی بدم
- اسهال
دختر ۷ ماهه من یکماهه درگیر اسهال هست بی بی کر ۱۲ ساعت میدادم دو هفته قطع کردم دوباره ادامه داشت شیر خشک al110 دادم یک هفته خوب شد دوباره قطع کردم ادامه داشت چیکار باید بکنم؟
- میکروب سراشیا
سلام خسته نباشی خواهرزاده ای دارم ۱۶ روز بعلت میکروب سر اشیا درربیمارستان بستری در عرض ۴ روز۳۰۰ گرم وزن کم کرده ایا درمان دارد؟؟چطوری خوب میشه
- بی اشتهای
با سلام خسته نباشید کودک من سه ماهشه که قبلا خیلی خوب شیر می خورد و افزایش وزنشم عالی بود الان به مدت بیست روزه به شدت بی اشتاه شده طوری که 1:30 به زور 30 سی سی شیر بهش میدم بخاطر رفلاکس هم دکتر به مدت یک ماه بهش رانیتدین داده برای وزن گیری هم بردم گفتن خیلی کم افزایش وزن داشته لطفا راهنماییم کنید باید چه کار کنم برای کم شدن اشتهاش
- پماد اوتپیک ایروکس
سلام آقای دکتر خسته نباشید. دخترم اگزمای شدید داشت پماد اتوپیکس ایروکس رو پیشنهاد کردین که معجزه کرد ممنون از لطفتون میخواستم سوال کنم آیا این پماد کورتون نداره؟
- واکسن
سلام دکتر پسر من ۱۱ ماه و ۳ روزشه و شیر خودمو میخوره و شیر خودمو نسبت به غذا بیشتر می خوره فردا واکسن کرونا میخوام بزنم مشکلی برای پسرم پیش نمیاد اگه میشه راهنماییم کنید ممنون
- تب نوزاد4ماهه
سلام دخترم 4ماهشه بشدت تب داره چجوری میتونم تب شوبیارم پایین کدوم داروبراش بهتره. شربت ستادین.ایبوبروفن.قطره استامینوفن دارم.کدوم بهتره
- یبوست دائم نوزاد دوماهه
سلام ی دختر دارم هفتادوپنج روزس از ی ماهگی دیگه مدفوع نمیکنه یعنی هر ده روز ی بار اونم با درمان سنتی مدفوع میکنه(فلوس)هر دکتر میبره میگه طبیعیه ولی بچه خیلی بیقراری میکنه همش گریه میکنه همش میچه ولی مدفوع نمیکنه تا ی کم فلوس میده خودشو خالی میکنه وزنشم ۵ کیلوعه چکار کنیم اقای دکتر الان چهلو پنج روزه فقط اینجوری مدفوع میکنه میترسیم فلوش براش ضرر داشته باشه از شیر مادر استفاده میکنه
- آب ریزش بینی همراه با بی حوصلگی اختلال در خواب از علایم سرما خوردگی و درمانی لطف کنید برای نوزاد 9ماه بدون دارو درمان بشه
- سرما خورده گی
سلام آقای دکتربچم سرفه میکنه و سرفه هاش پی در پی هست.چهار ماهشه تب نداره الان باید چیکار کنم
- پماد اوسرین ثمین
سلام اقای دکتر. ایا از پماد اوسرین ثمین میشه به عنوان پماد سوختگی برای ناحیه ی پوشک نوزاد استفاده کرد به صورت روزانه؟
- یبوست
سلام پسر من ده ماهشه از شش ماهگی که غذای کمکی شروع کردم یبوست گرفته .مدفوع و بعد از یه هفته تا ده روز انجام میده .این دفعه پانزده روز مدفوع نکرد شیاف گذاشتم .روغن زیتون بادام دادم .شربت نی نی لایک دادم بردم دکتر شربت لاکسی ژل داده موردی ندارد بدم بهش .نمیدونم چکار بکنم که خوب بشه
- عفونت چشم وزردی نوزاد
پسرم۱۴روزه هستش ۴،۵روزش بود متوجه زردیش شدیم ک ۱۵/۵بود که با گذاشتن تو دستگاه تو خونه زردیش رسید به ۹/۵ تو ۱۱روزگیش دکتر به من شیرخشت و ترنجبین داده چندروزه ک استفاده میکنم ولی زردی داخل چشم پسرم خیلی زیاده و خوب نشده واینکه یه چشم پسرم حالت عفونی داره ک دکتر قطره جنتامایسین وپماد اریترومایسین دادن استفاده کنیم براش قبل استفاده چشمش ترشح زرد داشت الان کمی بهترشده اما پلکش کمی متورمه
- یبوست
سلام دختر9ماهه ای دارم یبوست شدید داره مدفوع سفتی داره هرروزتقریبا اجابت مزاج داره ولی چون سفته خیلی گریه میکنه دفع کردنی یه بارهم دکتربردم شربت لاکتولوز داده باقطره بی بی کردادم تغییری حس نکردم من سه شنبه میخوام برم مسافرت ممنون میشم راهنمایی کنین برای شل شدن مدفوعش چی بگیرم؟
- حساسیت
سلام خدمت دکتر عزیز پسرم نزدیک سه ماهشه به خاطر نداشتن شیر کافی بهش اوایل شیرنان و بعد سوپرامیل دادم از همون ابتدا صورت پسرم روی گونه هاش و ابروهاش قرمز شده در طول روز یه وقتایی شدید مشخص میشه که پسرم همش بهش چنگ میزنه و یه موقع میبینی کامل خوب و سفید شده صورتش موقع شیر خوردن همش خودشو جمع میکنه به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه آیا لازم شیر ضد حساسیت براش بگیرم ماه اول وزنگیریش طبیعی بود ولی الان خیلی ضعیف شده
- شیر نخوردن نوزاد چهل و پنج روزه
نوزادم هنوز دوماهش نشده تا هفته پیش شبا برای شیر بیدار میشد اما الان ساعت دوازده که میخوابه صبح ساعت چهار یا پنج بیدار میشه میخوابع و اصلا شب بیدار نمیشه روزا درعوض خوب شیرمیخوره چیکارکنم شب بیدارش کنم یا نه؟
- ابله
سلام آقای دکتر دخترم هشت ماهشه ابله مرغان گرفته چ پمادی بزنم خوبه؟ بتامتازون خوبه یا ن؟؟
- سرما خوردگی
سلام دخترم ۹ماهشه سرما خورده وزنشه۸ کلیو شربت پدی کلد میشه بهش بدم چند بار چقدر
- قطره استفراغ برای نوزاد ۹ماهه باوزن ۹ونیم کیلو
باسلام و خسته نباشید پسرم ۹ ماهه است با وزن ۹ونیم کیلو استفراغ می کنه چه قطره استفراغی چند سی سی وچند بار در روز بهش بدم ممنون از راهنمایی های شما

