Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فرنی
سلام آقای دکترخسته نباشی فرنی روزی چن وعده برانوزادپنج ماهه بدم واینکه بهداشت گفته روزی یه قاشق بده ولی سیرنمیشه دوقاشق میدم ضررداره؟واینکه باآب درس میکنم فرنی آردبرنجواصلاشیرنمیزنم ضررداره؟
- یبوست نوزاد سه ماهه
سلام دخترم سه ماه و نیمه هست و الاک شش روزه مدفوع نکرده و شبا بهانه میگبره شیر خودمو میخوره و گاهی قطره پدی لاکت گاهی هم اب جوش و نبات میشه راهنماییم کنید ممنو
- نوزاد ۶ روزه دختر
با سلام دختری 6روزه دارم که هربار بیرون روی داره قسمت بیرونی الت تناسلی یا رحم چند قطره خون مشاهده میشه لطفا راهنمایی کنید باید چیکارکنم
- زردی نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من 50روزشه آزمایش دادیم زردیش 10.5بوده میخواستم ببینم براش ضرر نداشته باشه وزنش هم5.2است
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام آقای دکتر نوزادم ۴۰ روزه هست و دیر به دیر مدفوع میکنه دو سه روز یکبار مدفوع میکنه میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- رشد قد نوزاد
سلام. دختر من سی و دو هفته و دو روز به دنیا اومد. قد پنجاه و یک. وزن سه و هفتصد. دور سر سی و شش. موقع تولد تشخیص در رفتگی خفیف دادن که کمربند بست. آزمایش تیرویید نرمال بود. دو روز به خاطر زردی بستری شد. یک ماهگی برای کنترل بردمش مرکز بهداشت که دور سرش نرمال بود. وزنش چهار و سیصد ولی قدش همون پنجاه و یک بود و حتی یک سانت رشد نداشت. چون موقع گرفتن قد خودم هم حواسم بود مطمئنم درست اندازه گرفتن. پزشک متخصصش قدش رو نگرفت ولی گفت اگه وزنش زیاد شده حتما قدش هم زیاد شده. دکتر ارتوپد هم که بردم یه پاش خوب شده بود و پای دیگرش پنجاه و هشت بود که باز کمربند رو بستن و گفتن که کمربند ربطی به قدش نداره. حالا من موندم چه کنم و خیلی نگرانم. در ضمن دخترم از بیست روزگی ریفلاکس داره که رانیتیدین هم تاثیری نداشته. شبها هم معمولا تا ساعت سه گریه میکنه. ولی خوب شیر میخوره. بعد از خوردن بین یک تا چهار بار بالا میاره. هر دوساعت یکبار برای شیر بیدار میشه.
- نخوردن شیرواسهال
سلام آقای دکتر وقت بخیرخیلی سپاسگذارم ازوقتی که میذاریددخترم چهارماهشه ورفلاکس پنهان داره اسرآمپرازول۱۰میدم روزی دووعده. چندوقتی بودکه رفلاکسش شدیدشدهبودومجبورادفعات داروروزیادکردم جوری که معده به قدری حساس شده که هرچیزی میره داخلش فوری حالت تهوع وبعدش استفراغ بهشدس میده بیشتراسه هفتس که اسهالم هس وسطاکمی اسهالش بهترشده بودامابازم اسهالش بدترشده ونزدیک یک ماهه که شیرخوردناش ازنصفم کمترشده وتقریباگرسنگی میکشه اماگریم نمیکنه.پوشکش تقریباخیس نمیشه اما امثرمواقع اسهاله.اوایل این اوضاع دوباره بردمش پیش متخصص اطفال واوضاع روگفتم اماایشون فقط گف چون شیرت کمه بچه گرسنگی کشیده وبهش حالت قهردس داده شیرخشک رژیمی نوشت برابچم وبرای اسهالشم گف همون پدی لاکتی که قبلامیدادی روبدی کافیه امانه اسهالش بهترشدنه شیرخوردناش درضمن اون شیرخشکم چون پایش شیرگاوه معده بچه رواذیت میکنه چن روزیه نمیدم اماهمونم زیادنمیخورد...وامروزکه کلاشایدیکی دوبارشیرخورده اونم درحده۱یا۲دیقه...وقتای دیگم بیشتراز۳۰یا۴۰ثانیه شیرنمیخوره...تواین مدت برای اسهالش پودرorsوکیدی لاکم دادم امافرقی نمیکنه...چه کنم آقای دکتر
- شربت اشتها
سلام دخترم یک سالشه غذا به زور بهش میدم میلی به غذا نداره بیشتر شیر خودمو میخوره شما برا تقویت ایمنی بدنش شربت ایمیونس را تجویز کردید برا اشتهاش هم تاثیری داره
- شیر خوردن نوزاد
سلام نوزادم 25روزشه فقط زیر سینه آروم میشه ودرغیر اینصورت گریه میکنه من واقعا خسته شدم بهیچ کاری نمیرسم همش درحال شیر دادنم .طبیعیه؟
- اموکسی سیلین به بچه ۱ماه و ۶روز
سلام پسر۱ماه و۶روزم گلوش خلط داره بینیش کپه دسترسی به دکتر ندارم تافردا میتونم از شربت اموکسی سیلین ۲۵۰ استفاده کنم درحد ۵قطره بهش بدم
- کش و قوس های نوزاد
دخترم الان 15روزه هستش تو خواب و بیداری همیشه کش و قوسهای فراوانی داره تمومی هم نداره و بعضی مواقع تو همین حین گریه هم میکنه فقط اگه خوابش عمیق باشه اونم فقط،5دقیقه کش . قوس نمیده خودشو ، لطفا عاجزانه و التماسا ازتون درخواست دارم جناب دکتر لطفا کمکم کنید ،
- شنوایی سنجی
سلام وقت بخیر دختر سه ماه و نیمی. دارم که شنوایی سنجی سه ماهگی نبردم آیا ضروریه و اینکه الان میتونم ببرم دیر نشده به صدا ها عکس العمل نشون میده و در ظاهر مشکلی نداره
- یبوست
سلام خسته نباشید.ببخشید بچم دو ماهست موقعی که مدفوع میکنه خیلی فشار میاره بخودش بطوری که نافش زده بیرون ولی هر روز چند بار مدفوع میکنه میشه درمانشو بهم بگید ممنون میشم
- کم کردن آب بدن
سلام. من فک میکنم پسرم داره آب بدنش کم میشه میتونم بهش پودر او آر اس بدم؟ پسرم سه ماه و نیمه است
- بیسکویت
سلام اقای دکنر دخترم ۶ ماهشه میتونم بیهش بیسکویت مادر بدم با شیرم قاطی کنم میشه راهنمایی چه جوری وبا چی قاطی کنم
- دندان قروچه
سلام آقای دکتر دخترم ۱۴ ماه سن داره و چند روزی هست که مدام دندان قروچه میکنه. گچ دیوار رو هم میخوره. ممکنه به خاطر انگل باشه؟ چطور باید بفهمم دلیل دندان قروچه چی هست؟ به خاطر شرایط کرونا دکتر هم نمیتونم برم
- سرفه نوزاد
سلام آقای دکتر طریقه مصرف آزیترو ماسین متخصص برای نوزاد ۱۰ ماهه با وزن ۸.۵ نوشته روزی ۴ میلی لیتر باید یک بار در روز بدهم یا نه
- سرماخوردگی
وقت بخیر . پسر ۹ ماهه با وزن ۹ گیلوگرم که برای سرماخوردگی و خس خس سینه دکتر بهش شربت نئوتادین ، اسپری بکلوتروکس داده که هر ۱۲ ساعت باید ۲ پاف زد رو چند روز باید ادامه بدم ؟ دوره درمان حداکثر چند روز میتونه باشه ؟ اگر زودتر بهبود یافت میتونم اسپری رو قطع کنم؟
- سرماخوردگی نوزادسه ماهه
سلام وعرض ادب .اقای دکتر دختر من سه ماه ونیمشه وسرما خورده بردمش دکتر بهش قرص فلوبان وشربت پلارژین وشربت فارمنتین ای اس ۶۴۳ براش نوشته که اول دوزوز تب داشت الان سه روزه سرفه میکنه که به جای اینکه خوب بشه سرفه هاش شدید تر شده واصلا از شیر خوردن افتاده اصلا شیشه شیر نمیگیره ومدام وزن کم میکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چی بهش بدم سرفه هاش خوب بشه .دختر من رفلاکسی نکسیوم خارجی روزی نصف ساشه بهش میدم با مولتی ویتامین
- جواب ندادن سوال
سلام آقای دکتر چرا یک سری سوالارو جواب ندادید ؟!

