Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- غذای نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۶ ماهست و رفلاکس و آلرژی به پروتئین گاوی داره. شیر مادر میخوره. دیشب با سیب زمینی براش پوره ی رقیق درست کردم. یکی دو ساعت بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداریش رو ریخت. شب دیگه غذا ندادم و فقط شیر بهش دادم. صبح فرنی دادم و خوب بود. امروز بعد از ظهر دوباره براش پوره هویج و سیب زمینی درست کردم و دوباره بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداری ریخت. همیشه غذا میریخت اما دیشب و امروز حجمی که ریخت بیشتر بود. تب یا اسهال و مشکل دیگه هم نداره. ایرادی داره؟ ممکنه سیب زمینی براش سنگین باشه؟
- دادن شربت ازیترومایسین 200به کودک 11کیلو
برای سرماخوردگی دخترم شربت ازیترومایسین 200گرفتم سرفه خلط دار و آبریزش زیاد بینی داره تبم داره
- سفت شدن سینه نوزاد
نوزاد پسر ۱۰روزه است سینه هاش خیلی سفت شده، دست میزنیم مثل غده سفت زیر سینه هاش هست مشکل چی هست؟؟
- سرمای نوزاد
سلام . آقای دکتر سرما خوردم نوزاد چند روزه دارم آیا از شیرم به بچه انتقال پیدا میکنه شوهرمم سرما خورده. واینکه اگه بچه سرما بخوره علائمش چیه و باید بیارم خدمتتون ؟
- کند وزن گیری شیر خوار
سلام دختر پنج ماه وشش روزه ای دارم که شش کیلو وزن دارد شیرخشک میخورد اوایل رفلاکس داشت که دارو دادن وتا حدودی درمان شده اما وزن کم میگیره چه شیرخشکی استفاده کنم که وزن بگیره وغذای کمکی رومیتونم شروع کنم؟؟؟
- خواب پیش از حد نوزاد تازه متولد شده در شب
دخترم ۳ روزه هستش اما شبا برای شیر خوردن بیدار نمیشه گاهی اوقات روزا هم اینجوریه میگن باید ۳یا۴ساعت یبار در شب شیر بدم که قندش نیوفته اما من هرکاری میکنم اصلا بیدار نمیشه کف پاهاشم ضربه محکم میزنم بازم بیدار نمیشه
- سوختگی مقعد نوزاد
سلام نوزادم یک ماهشه ، ۲۰ روز پیش بردیم برای ختنه بهش انتی بیوتیک دا د، بعد از ۱۰ روز که برای چکاپ مجدد بردیم برای بی قراری هاش بهش قطره دایمیتیکون داد، الان از وقتی دایمیتیکون رو میدم با اینکه اروم تر شده ولی اطراف مقعدش سوخته و هر چی میزنم بهتر نمیشه تا الان کلوتریمازولِ، هیدروکورتیزون، کالاندولا و ریکاو و زینک اکطاید و امتحان کردم تا یه مقدار بهتر میشه دوباره جای دیگه میزنه یا همون قبلی ها تازه میشه.لطفا راهنمایی کنید.
- إسهال كودك
سلام خسته نباشيد آقاي دكتر دختر من إسهال شده روزي ٢ تا ٣ بار شكمش كار ميكنه ده روز هست اين مدلي هست چه كاري بايد انجام بدم😔 به نظرتون كيدي لاكت زينك بدم
- گرفتگی بینی نوزاد ۵ ماهه
- چشم
ياسلام دختري ٥ماهه دارم كه از بدو تولد چشم سمت راست اشك نميده.چشم سمت چپ عفونت داره و هر روز اشك از چشمش ميريزه.عفونت جوريه كه ميخوابه موقع بيدار شدن چشمش به هم ميچسبه.دو هفته پيش سرماخورده بود از هر دو چشمش اشك مي اومد.ولي الان باز قطع شده من أشكي نديدم.دكتر٣ماهه قطره چشم داده استفاده ميكنم اثري نكرده
- سرلاک
سلام آقای دکتر بچه من هشت ونیم ماهشه وزنش کمه چه سرلاکی بهش بدم تا وزنش نرمال بشه و چند بار در روز؟
- شیر خشک
سلام آقای دکتر زنده باشید به پسرم شیر خشک ببلاک دادم اگزما شد اپتامیل دادم آب دهنش میریزه شکم درد داره بالا میاره ولی کم چه شیری بهش بدم ممنون از شما دو ماهشه
- نخوردن شیر و غذا نوزاد هفت ماه
سلام اقای دکتر نوزاد ۷ ماه دارم از ۴ ماهگی تو خواب فقط شیر میخورد اونم خیلی کم و قطره قطره یکسال طول میکشید تا بخوره گاهی هم نمیخورد. الان ۱۵۰ سی سی هر وعده میخوره اونم سه بار که هر بار تو خواب عمیق و به زور اصلا گرسنه نمیشه غذا نمیخوره و اینکه شیر شب ساعت ۱۲ میخوره تا فردا ساعت ۱۱ خوابه بیدار هم میشه لب ب شیر و غذا نمیزنه سیر خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید
- ویتامین
سلام اقای دکتر من از شیر خودم به پسر سه ماه و نیمم میدم . برای اینکه سیستم ایمنی بدنم ضعیف نشه برای کرونا قرص جوشان ویتامین c و قرص زینک پلاس میخورم ایا برای بچم ضرر داره
- ختنه
سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزاد دوماهه دارم میخواستم بیارم برای ختنه میخواستم بدونم شما با بی حسی کامل انجام میدین؟؟
- کاغذ چاپی
من نوزادم ۵ ماهشه من امروز مردم دیدم که نوزادم داره کاغذ چاپی خواهرش رو میخوره ..........لطفا به سریع بگید چیکار کنم
- وجود نقطه قرمز روی سفیدی تخم جشم نوزاد شش ماهه
سلام طاعات و عباداتتون قبول ببخشید ی سوال داشتم از دیروز ی نقطه قرمز روی سفیدی چشم دختر شش ماههم بوجود اونده قطره بتامتازون چشمی دیشب و امروز صبح ریختم تاثیری نداشت..نگرانم.. میخواستم بپرسم علت چیه و چطور یکدفعه بوجود اومده؟ ممنون از راهنماییتون
- لرزش دست وپا
سلام دنتر دو ماهم در خواب دست و پایش برا مدت چند ثانیه لرزید البته تو ماشین رو دستم بود دست انداز بود سرش با قنداق فرنگی خپرد به دسته ماشین وولی گریه نکرد درد نداشت
- عفونت ادرار
باسلام نوزاددختر۶ماه من عفونت ادرارWBC10-12داشت بانوع باکاریE.coliیک هفته سفکسیم۱۰۰روزی۲ccاستفاده کرد بعد۴روز ازمایش داد الان WBC4-6وتدع باکاریKlebsiella spمیباشد. ۱.چرا عفونت برطرف نشده والان چ کنم؟ ۲.علت تغییرنوع باکتری چیست؟
- سرفه شدید
سلام اقای دکتر پسرم دوماهه است چند روزه همش سرفه میکنه سرفه میگیرش سرفش خیلی طولانیس بعد صورتش قرمز میشه شربت ایوارمی براش گرفتم تاًثر نداشت

