Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اگزمایه نوزاد
سلام وقت بخیر.نوزاد پسر۴ماهه دارم که تقریبا از ۴۰ روزگی به بعد دچار اگزما شده.چندبار بردم دکتر وداروهایه مختلف دادن.ولی تاثیرنداشت وحتی بدتر شده طوری که نمام بدن ملتهب وخسکی داره حتی پشت سر وصورتش.نظر شما درمورد این اگزما چیه.لطفا راهممایی کنید ممنون.
- شربت یا قطره
سلام ببخشید جواب شما برای من ارسال نشد برای نوزاد ۵ ماهه با شش کیلو و نیم وزن که دچاره ریفلاکس است، چقدر باید شربت یا قطره امپرازول بدهم؟
- تاکی پنه گذرای نوزادی
سلام علیکم ببخشید سوالی از خدمتتان داشتم.
بنده به دلیل فشار خون بالا سزارین اورژانسی شدم.
در هفته ۳۸
وزن بچه هم بالا بود.البته دیابت نداشتم.
حدود ۴۴۰۰ بود.
موقع دنیا آمدن تنفسش تند بود. حدود ۷۴ در دقیقه
که یک روز در کلاهک اکسیژن بود.
عکس ریه ازش گرفتند و آزمایشات خون و..
گفتند الحمدلله مشکلی ندارد.
و بعد از دو روز تحت نظر بودن تنفسش و اکسیژنش و..نرمال شد و مرخص کردند.
بیمارستان به ما گفتن اسم بیماریش تاکی پنه گذرای نوزادی یا ttn بوده.
الان دوماهشه الحمدلله هیچ مشکلی تا الان نداشته.
سوالم از شما اینه ممکنه خدای نکرده در آینده مشکل تنفسی باز پیدا کنه؟
یا بعد سرماخوردگی هاش خدا نکرده نفسش تنگ بشه
خیلی نگرانیم
که این مسیله بعدها هم تکرار بشه
میشه لطفاً راهنمایی مون کنین - سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- ریفلاکس نوزاد دونیم ماهه
لطفا در رابطه علت ریفلاکس نوزاد دونیم ماهه توضیح بدید.
- اندازه دور سر نوزاد پسر
سلام. نوزاد پسر ۶۲ روزه ای دارم.وزن تولدش ۳ کیلو و ۱۴۰ و قدش ۵۲ و دور سرش ۳۴ و نیم بود. الان وزنش ۵ کیلو و ۷۰۰ و قدش ۶۰ و دورسرش ۴۱ شده. بهداشت بهم گفتن دور سرش زیاده. نگرانم نظر شما چیه؟تورو خدا زودتر جوابمو بدید؟
- سرماخوردگی
سلام نوزادی دوماه وبیست ودو روزه دارم ده روز پیش سرما خورد دکتر بهش ازیتروماسین سیتریزن ولوکاست داد ۵ روز خود خوب شد الان دوباره سرما خورده دوباره میتونم همون داروهارا بهش بدم
- پای نوزاد ۶ ماهه
وقتی زیر بغل نوزاد ۶ ماهه ام را میگیرم پای چپ خود را روی زمین نمیگذارد و روی پنجه ی پا می ایستد ولی پای راست را کاملا روی زمین میگذارد، آیا این مورد طبیعی است؟
- اعتصاب شیر
سلام دخترم از سه ماه و نیم که شد دیگه توی بیداری شیر نمیخوره .حتما باید بخوابه و توی خواب بهش شیر بدم.دکترش گفت اعتصاب شیر کرده .ایا درسته یا علت دیگه ای میتونه داشته باشه؟
- سرفه
نوزاد ۴ماهه دارم که سرفه خلط دارمیکنه شربت آزیترومایسین۱۰۰هفت روزدادم ولی خوب نشدچیکارکنم
- رنگ پریدگی
سلام.متخصص اطفال برای دختر۴/۵ماهه ام ک سرماخورده بود وتب داشت آمپول دگزا تجویز کرد.بعدازتزریق آمپول کل بدنش خصوصا صورتش رنگ پریده شده خیلی سفیدشده..الان یه روزمیگذره هنوز رنگ پریده هست چکارکنم نگرانم.
- کج گردنی
سلام خسته نباشید نوزاد سه ماهه نیمه ای دارم ک گردنشو به سمت راست کج میکنه و وقتی بغل میکنم ب سمت چپ بهتر میچرخه اما وقتی ب پشت میخواین ب هر دو طرف میچرخه ولی بیشتر ب سمت راست دوست دارن بخوابه خواهش میکنم بگین چیکار کنم مشکل تورتیکولی داره یانه خوب میشه؟
- وزن نوزاد
سلام.ببخشید دکتر دخترم نه ماه دارد با وزن تولد ۲۹۰۰الان هفت کیلو است. آیا به خاطر کمبود وزنش اگر زینک بخورد خوب است؟شیر خودم راهم می خورد برای وزن گیری بهتر چه به او بدهم؟می توانم شیر خشک یا سرلاک هم بدهم؟
- لرزش نوزاد
سلام.خسته نباشید.نوزاد یک ماه و نیم دارم.لب پایینو پای چپش بعصی اوقات دچار لرزش میشود.بیشتر هنگام گریه کردن.دلیل آن چیست؟
- شیر خشک
سلام هر شیر خشکی میگیرم بچه ام شکم درد میگیره و یبوست تنها شیر در حال حاضر فقط ترویتال ای ار بهش ساخته اما مزه اش خیلی بده خیلی بد میخوره شیر خشک گیگوز ۱خیلی خوشمزه خورد شکمش درد گرفت میشه یک پیمانه به شیر ترویتال اضافه کرد؟ ببلاک ترویتال۱ گیگوز ۱ نان ای ار این شیر خشک ها رو خورد امکان داره به شیر گاو حساس باشه ؟ بعید میدونم رفلاکس هم داشته باش شیر بالا نمیاره
- قرص شیر افزا
سلام من شیرم خیلی کمه میخواستم از قرص شیر افزا استفاده کنم میخواستم مطمئن شم برای نوزاد پسر اشکالی نداره
- یبوست نوزاد یک ماهه
سلام اقایی دکتر پسر من از دوهفتگی مدفوعش مثل سنگ ریزست همش در حال زور زدنه هر روز دفع داره ولی مث سنگ ریزه باید چکار کنم؟دکترم بردم گفتن مال شیر خشکه و در حال حاضر شیر خشک آپتامیل pdfمصرف میکنه
- نوزاد 40 روزه
سلام نوزاد من 40 روزه است و به خاطر مشکل اى یو جى ار در 34 هفته باوزن 1600 به دنىا امد. با تجويز پزشک به او شير خشک نانا ميدم. امروز وزن او 2500 شده اىا وزن گىرى او خوب بوده و آیا او همىن طور ضعىیف مىماند. سر او کمى بزرگ تر از بدنش است درست مىشود؟
- پرش انگشت نوزاد
با سلام وعرض خسته نباشید نوزادی چهار ماحه دارم که گاهیی یک انگشت او در خواب به صورت تیک دو بار میپرد،آیا طبیعی است یا از علائم تشنج و باید پیگیری شود؟

