Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- برفك روي لب
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد دخترم ٦ ماهشه روي لبش يعني يكم داخلتر يكي دوتا هاله سفيدي كم رنگ هستش آيا اين برفكه شير خودم رو هم ميخوره
- شربت زينك
سلام خسته نباشيد من با يك مشاور تغذيه در رابطه با غذاي كودكم مشورت كردم چون بي اشتهاست نسبت به غذا گفتم شربت اشتها آور شربت زينك نيز بخوره گفت در آينده دردسر ساز ميشه چون اگه طولاني استفاده شه بلوغ زود رس مياره آيا اين درسته من ميتونم ب دخترم كه ٩ ماهشه شربت اشتها آور بدم؟
- طرز عذا خوردن
سلام آقای دکتر دختر من یازده ماهو شانزده روزشه برای غذا خوردن باید یه چیزی بدی دستش مثل لپ لپ که حواسش پرت شه وغذا بخوره تا الان نزدیک ۵۰۰ هزارتومن لپ لپ خریدم واقعا خیلی نگرانم چیکار کنم هیچ جوره نمیخوره حتی خیلی گرسنه نگهش داشتم که اون عادت رو ترک کنه بازم تاثیر نداشته غذاش رو هم جز میکس که اصلا نمیخوره 😔😔شما یک راه حل بگید
- بیماری انگلی معده در کودکان
سلام .با عرض پوزش نوزاد ۳ ماهه دارم و متوجه شدم که کرمک یا همان انگل دارد از داروخانه شربت پیروی ساید خوراکی گرفتم دوزش چه مقدار است وزن کودک ۶ کیلو ۲۰۰ گرم است
- جو
با سلام اقای دکتر ایا جو میتواند باعث حساسیت در نوزاد شود با تشکر
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- دادن شیر خشک
سلام من پسرم نه ماهشه تا الان بهش شیر خودمو میدادم البته میدوشم میدم چند روزه شیرم نمیاد مبخواستم ببینم چه شیر خشکی بدم.
- زردی نوزاد
سلام اقای دکتر.نوزاد من دوقلو ۳۴ هفتگی به دنیا اومد ده روز بخش ویژه بستری بود با زردی۶ مرخص شد .اوردیم خونه متوجه زردی رو صورتش شدیم بردیم پیش دو دکتر گفت طبیعی تا یکی دوماه اینطور نه نیاز به لامپ نه قطره ایی دادن... آز زردیش تو ۲۲ روزگی ۱۱/۸ بود ایا این زردی طبیعی و اینکه رو مغز هوش بچه تاثیر نداره
- عفونت چشم کودک
سلام چشم پسر 4ماهه بنده عفونت کرده ،قطره باکتی ماید10واسش خوبه
- چشم و ابروهای نوزادم
با سلام
من نوزاد دوماهو نیمه ای دارم.
وقتی از روبه رو به صورتش نگاه میکنم چشم سمت راستش کوچیکتر از چپ هستش و ابروهای بالا پایینی داره.
می خواستم ببینم این شکل درست میشه یا باید اقدامات خاصی انجام بدم. قبلا سوال کردم فرمودید باید معاینه شود می خواستم بدونم تو اینجور مواقع امکان درست شدن وجود دارد یا نه - دوز سفکسیم برای نواز ۸ ماه چقدر است
نواز ۸ماه دارم دکتر بردم دارو سیتریزن و سرماخوردگی داده ولی الان سرفه خلتی میکنه میخوام بدونم دوز سفکسیم چقدر بگیرم
- تب
آقای دکتر برای گرفتن تب نوزاد از زیر بغل باید لختش کنم و بعدش دمای بدنش رو اندازه بگیرم؟؟
- گردن نوزاد
سلام وقت بخیر آقای دکتر ببخشید دخترم چهار ماه و بیست وچهار روزه است وقتی بغلم بنشونمش گردن رو به پایین نگاه میکنه اگه صداش بکنیم راست نگه میداره ولی همش پایین رو نگاه میکنه دد حالت دمر هم گردنش رو بالا میاره گردنش کامل سفت نشده بعضی وقتا درست نگه نمیداره آیا مشکل داره
- بدخوابي نوزاد
سلام پسرم ٣ماه و ٢٠ روزشه و اين علائم رو داره لطفا راهنمايي كنيد،خوابش مياد اما نميتونه بخوابه اگرم يكم بخوابه به سختي بايد خوابش كرد-خواب خوب و عميق نداره اصلا وقتي خوابش مياد چند حالت داره:وقتي شير ميخوره يا خودشو عقب ميكشه و نق ميزنه و گريه ميكنه و عرق ميكنه و هي ميخوره و ول ميكنه يا شير ميخوره ولي از كلافگي با دستش دست منو فشار ميده يا لباسمو ميكشه و پا ميزنه و كمرشو قوس ميده و نميخوابه يا اگه خوابيد سينه رو ول نميكنه كه خودم در ميارم از دهنش كه بيدار ميشه اگرم خودش دربياره ميذارم زمين بيدار ميشه يا انقد دست و پا ميزنه و دستشو ميزنه ب چشمش گاهي سرشو كش ميده و كمرشو قوس ميده زور ميزنه سرخ ميشه بعد هوشيار ميشه براي همين كلا تو گهواره ميذارم و تابش ميدم تا يكم بخوابه-چشم و دماغشو خيلي ميماله-كلا ميگه شير تو دهنم باشه من بخوابم-گاهي هم تو خواب نفس نفس ميزنه وتا صبح ناله ميكنه انگار داره خواب بد ميبينه گاهيم بعدش گريه مياد-سرفه تك تك و سكسكه داره-گريه شبانه و طولاني نداره اصلا گاهي ناله و نق نق ميكنه فقط-كار كردن شكم دوسه روز درميان بود اما دوروزكره وترنجبين خوردم خيلي زياد كار كرد ولي قطع كردم بازم كارنميكرد الانم بازم كره ميخورم و شكمش يكي دوبار كار ميكنه در روز-آب دهن زياد ميريزه و دستش كلا تو دهنشه-دستاش اكثرا مشته- بزاق دهنش گاهي كف آلوده-با اينكه غذاي نفاخ نميخورم ولي باد روده زياد دفع ميكنه تو خواب و بيداري-شكمش صدا ميده-روزي يه بار يه كم شير بالا مياره بيشتر پنيريه-گاهي تو خواب چيزي تو گلوش گير ميكنه نميدونم آب دهنشه يا شير-دست و پاش سرد و عرقيه و سرش گاهي گرم عرقيه- گاهي موقع خواب پتو سرش ميدم هوشيار ميشه-زير چونه ش بيشتر وقتا دون دون قرمز داره و گاهي دور لبش و رو بينيش هم ميزنه -شيرخشك اي آر ميدادم اما الان چند روزه نميدم،بيشتر سوال من اينه دليل اين تكون خوردنا و زور زدناش تو خواب چيه كه نميتونه خوب و عميق بخوابه؟(ريفلاكس،نفخ،آلرژي غذايي) و اينكه من بايد پرهيز غذايي داشته باشم يا ن؟وزن تولدش ٣١٠٠ و وزن فعلي ٧٤٠٠
- سرماخوردگی نوزاد ۳ ماه
سلام وقت بخیر نوزاد من ۳ ماهش از دیروز تب داره همرا با سرفه های خلط داره برای شیر خوردن اذیت میشه لطف راهنمایی کنید درضمن من دسرسی به متخصص اطفال ندارم
- دفع بعد از هر وعده غذا
دخترم یازده ماهشه. چند وقت هست که هرچی بهش میدم بخوره، همون موقع مدفوع میکنه. آیا مشکلی هست؟
- مالیدن به زمین
سلام.آقای دکتر دختر یکساله یک هفته اس متوجه شدم خودش دمر میندازه و قسمت تناسلیش فشار میده به زمین اوایل میگفتم نکن پاشو پا میشد.یا یهو میدیدم میدید عصبی میشم سریع بلند میشد.الان یهو میبینم و اونم متوجه دیدنم میشه گریه میکنه عصبی میشه.و ادامه میده.انگار من مزاحمم.کلی باهاش بازی میکنم یه لحظه بیکار میشه شروع میکنه.دارم دیوونه میشم؟همش میگم این ذهنش خرابه.از طرفی خانواده شوهرم مذهبی خشکن و هر روز میبینن حالا میترسم نمیدونم چکار کنم میترسم عادت شه؟به نظرتون عادت میشه؟
- شربت زینک پلاس
سلام من دخترم رو دو هفته پیش بردم دکتر متخصص اطفال که دکتر فیروز آبادی بود ایشون بعد از وزن گیری دخترم گفتن یک کیلو وزنش کمه شربت زینک پلاس دادن گفتن بعد از یک ماه دوباره بیارش ببینمش با اینکه دکتر متخصص اطفال هستن از بهداشت شنیدم که باعث بلوغ زود رس میشه یعنی من دیگه بهش ندم نگران شدم میشه راهنمایی کنید ممنون
- زردی
با سلام ، دختر من دو روز بعد به دنیا اومدن بیلی روبینش بیست و یک بوده بعد یک شب زیر دستگاه موندن به نوزده کاهش داشته و بعد از دو شب به دوازده رسیده و یک شب دیگر هم زیر دستگاه موند و بدون اینکه آزمایشی ازش بگیرن ترخیصش کردن . دوباره یک روز بعد از ترخیص علائم زردی شدید شد و مجدد آزمایش دادیم و شانزده روی هشت بود و الان باز بستری شده باید چه کاری انجام داد بطور کامل زردی برطرف بشه و دادن قطره بیلی ناستر موثر هست
- خون در مدفوع نوزاد
با سلام من دختر 4 ماهه دارم ک چن وقته بعضی اوقات داخل مدفوعش خون یا رگه خونی وجوددارد ب پزشک اطفال مراجعه کردم ک گفتند لبنیات گاوی مصرف نکنم و ی قطره پدی لاکت تجویز کردند با وجود این دستورات باز هم بعداز چند روز داخل مدفوع نوزادم رگهدخون مشاهده کردم لطفا راهنماییمدکنید متشکرم

