Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مبندازول
سلام وقت بخیر پسر ۵ ساله دارم . کمی مقعدش میخارید قرص مبندازول ۱۰۰ خریدم نحوه استفاده اش هر ده روز یک عدده ؟
- دانه قرمز
سلام آقای دکتر سه روز پیش بچه یکساله ام تب کرد دکتر بردم شربت دادن و گفتن شاید ویروس کودکان باشه ازمایش هم سالم بود . امروز بعد سه روز که تبش قطع شدکامل دونه های زیرپوستی روی بدن و صورتش زده . حال عمومیش هم خوبه . 20 ارویبهشت یکماه پیش هم واکسن یکسالگی سرخک زده . احتمال داره علائم واکسن باشه که دونه ها ریخته بیرون؟
- منحنی رشد کودک
اگر وزن کودکی در نه ماهگی8100ودر35هفته بدنیا امده باشد ولی وزن کودکی در نه ماهگی 7600ودر 37هفته بدنیا امده باشد از نظر پزشکی کدام بهتراست کودک نارس یا ترم؟
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید پسر دوسال وپنج ماهه من سرماخورده ودماغش کیپ هست وسرفه ی خلطی داره. آیا میتونم بهش سفیکسیم 100 بدم؟
- دندان.
سلام آقای دکتر بچه من تا ۹ ماهگی ۴ تا دندان بالا و ۴ تا دندان پایینش که جمعا۸ تا دندانش درواومد اما الان ۵ ماه گذشته و بچه من ۱۴ ماهش هست و بعد ۹ ماهگی دیگه ندان درنیاورده آزمایشم داد همه چی نرمال بود چکار کنم؟
- لرز
باسلام خدمت اقای دکتر. پسرم ۶سال و ۹ ماهش هست. لوزه سوم دارد . از وقتی مدرسه شروع شده سه بار مریض شده .۱۰ ام همین ماه تب و سرفه داشت دکتر رفتیم با سرم و داروی آزیترمایسین خوب شد. از دوباره آخر همین ماه باز اسهال و شکم درد و سرفه و تب داشت.قبل خوابیدن تب نداشت بعد یه ربع خوابیدن توی خواب دیدم بد نفس میکشه اومدم تب سنج بزارم زیر بغلش شروع به لرزیدن کرد وصداش کردم بلند نشد لحاف گذاشتم خوب شد و تبش ۳۷ونیم بود هربار دست میزدم بهش شروع به لرزیدن میکرد و به زور از خواب بیدارش کردم و قبل خواب میگفت که سردشه. چنددفعه پیش هم موقع تب و مریضی توی خواب بدنش اینجوری میلرزید و بعد چند ثانیه خوب میشد. آقای دکتر نگرانم این نشانه تشنجه یا نه؟
- گردن گرفتن کودکان
سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید پسر من سه ماه وبیستویک روزست ولی هنوز گردنش ثابت نیست.بنظرشما چه کارایی لازمه انجام بدم؟هیچ جورجای نگرانی هم تو اعمال ورفتاراش نمیبینم.به شکم میچرخه پامیزنه همه چیش عادیه منتهی روبه شکم هم سرش رو بلند نمیکنه...ممنون میشم راهنماییم کنین
- تغدیه
سلام خسته نباشید دخترم ۲۲ ماهش هست ۱۲ روز خیلی بی میل بی اشتها به غذا شده تف میکنه از دهانش میریزه بیرون نمیخوره علتش چیه؟ چیکار کنم تف نکنه؟
- در مورد گلو درد
سلام .دخترم ۱۰ سالشه و ۲۹ کیلو وزنشه گلو درد شدید داره چه دارویی بهش بدم بخوره؟
- شربت پودری زیتروکم همون ازیترومایسین
پسرم۶سالشه و۱۶کیلوه چقدر،درروزبایداین شربتوبدم
- استفراغ و رفلاکس
با عرض سلام،دخترم 4 سالشه آلرژی از نوزادی داره الان چند شب شبها تو خواب استفراغ میکنه قبلش سرما خوردگی داشت علتش چیست؟ دارویی که بشه جایگزین رانیتیدین باشه چیست؟ با تشکر
- سرماخوردگی کودکان
سلام اقای دکتر دخترم ۴ ساله سرما خورده تب لرز داشته با استامیوفن هرهشت ساعت وازیترو مناسب باوزنش روزانه دارو گرفته خداروشکر تب لرز قطع شده ولی سینش صدا میده خسس میکنه خلط داره.ازیترو تمام شده میخوام اموکسی ۲۵۰ ..اکسپکتورانت.. بهش ازفردا بدم ممنون راهنمایی کنید.
- لنگیدن
آقای دکتر پسرم سه سالشه تقریبا یک ماه پیش اسهال استفراغ وتب شدید گرفت باآبریزش وچرک گلو یک هفته پیش زمین خورد وپاش ضربه خورد خیلی گریه کرد وبردم ارتوپد گفت چون بچه راه میره ا معاینش خوبه نداردواشکال نداره میلنگه تا دوهفته خوب میشه اما من از این لنگیدن پاس خیلی نگرانم شما چه نظری دارید ومن چکارکنم
- درمان اسهال نوزاد۳ماهه
سلام آقای دکتر..پسرم۵روزه دیگه میرسه تو۳ماهگی..این۳روزه اسهال آبکی گرفته حتی پاهاش سوختن..توروخدا یه راهحل خوب بدیدچکارکنم
- نحوه مصرف ازیترومایسین ۲۰۰
نحوه مصرف ازیترو۲۰۰ در کودک پنج ساله با وزن۲۰ کیلو
- سرما خوردگی
سلام دوقلوهای چهار ساله من سرما خورده بودن از سه هفته پیش و سرفه های خلطی ،دو دوره آنتی بیوتیک آزیترومایسین ۲۰۰ دادم بعد دو دوره هنوز خلط دارن و سرفه میکنند واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید
- سلام بچه من یکسال ۵ماهشه چشمش قرمز شده و یکم رک میده قطره باکتی ماید ۱۰ خوبه که بریزم و چند ساعتی باید بریزم
بچه من یکسال ۵ ماهسه و چشمش قرمز شده و یکم چرک میده قطره باکتی ماید ۱۰ خوبه که بریزم تو چشمش یا نه چند ساعتی و چند قطره باید بریزم
- کلاریترومایسین
سلام آقای دکتر دخترم پنج سال و نیمه هست باوزن ۱۶ کیلو برای تب و سرفه خلط دارش کلاسید ( کلاریترومایسین)۱۲۵ گرفتم چند سی سی بهش بدم؟ممنون
- سرما خوردگی
سلام برای خس خس سینہ پسرم 9 ماہہ با سرفہ خلط دار چہ شر بتی باید بدم و اب ریزش بینی شدید
- قطره آهن
سلام، قطره آهن لیپوزفر برای بچه ۱۰ ماه،چه مقدار باید بدهم،ممنون

