Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ویتامین ا د
سبلام ببخشید من یک نوزاد بیستو هشت روزه دارم ما اشتباهی قطره ویتامین اد رو اشتباهی بهش دادیم یعنی بجای 25 قطره هفتاد قطره دادیم فکر میکنید عوارضش رو بچه زیاد بوده
- شیر خشک
آقای دکتر با وجود کلپروتکتین ۴۰۰ نوزادم به هیچ عنوان شیر خشک پپتی و اچ آ نمیخوره و فقط گریه میکنه مشکلی پیش میاد همون نان کامفورت ادامه بده و بهش ایزی کول بدم قبل شیر خوردن چون شیر خشک و کمکی میخوره
- قد نزاد ۶ ماهه
با سلام قد تولد دخترم ۴۸ سانتی متر بود ـ الان توی ۶ ماهگی ۶۳ سانتی متر ـ نگران قدشم ـ میتونم زینک بهش بدم؟!
- تغذیه
سلام وقتتون بخیر من دخترم ۵ ماهشه تا دوماهگی شیر خودمو بهش دادم چون سیر نمیشد و گریه میکرد شیر خشک از سه ماهگی شروع کردم بهش دادم الان چن ماهه شیر منو دیگه نمیخوره یک سوالم این بود که ایا راهی هس دخترم باز شیر منو بخوره چون شیرم کمه و دخترم به شیشه شیر عادت کرده هرکاری میکنم شیرمنو نمیخوره و سوال دومم اینه که رشد مغزی نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشن ایا دچار مشکل میشه یا نه چون این موضوع خیلی نگرانم کرده ممنونم از لطف شما
- عدم واكنش نوزاد به صدا
سلام دوقلوهاى من بيست و هشت روزه هستن . هيچ كدوم به صداي من واكنشي نشون نميدن. چك آپ يك ماهگى دخترهام، دكتر گفت تا سه ماهگى صبر كنم. سه ماهگى براي اين مورد دير نيست؟ خيلى نگران هستم كه بيمارى اوتيسم داشته باشن.
- سرماخوردگی نوزاد
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ده ماه ونیمشه همیشه ماه یکبار یا دوماهی یکبار سرما میخوره وگلوش چرک میشه بعداز استفاده از دارو خوب میشه ولی حس میکنم گلوش خلط داره یا اینکه مشکلی داره همش صدای قورت دادن آب دهانشو میشنوم وزیر گلوش نزدیک ب گوشش ی غده هست تازه امروز دیدمش دست میزنم درد نداره ممکنه بخاطر سرماخورگی یا عفونت گلو باشه و اینکه از روزی که بدنیا اومده تنظیم خواب مناسبی نداره الان بزرگتر شده بازهم خوب نمیخوابه شبی چندبار از خواب بیدار میشه لطفاً بفرمایید چکار میشه کرد اینجای ک ما زندگی میکنم متخصص اطفال درست و حسابی نیست لطفاً ی راهنمایی بفرماید
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام وقت بخیر من نوزاد دوماهه دارم سه روز بعد از واکسن ۲ماهگی به مدت ۵روز هست که مدفوع نکرده هم شیر مادر میخوره و در روز ۲بار شیر خشک میخوره اصلا هم اذیت نشده گریه هم نمیکنه چکار باید انجام بدم آیا این اتفاق طبیعی هست؟
- کشت ادرار مثبت
دختر 4ماهم ده روزه متوجه شدم عفونت ادراری داره. اول ب مدت دو روز سفکسیم تجویز شد بعد مجدد کشت ادرار داد مثبت بود.بعد هم کوتریماکسازول. 12500عدد کشتشه. هیچ علائمی نداره دخترم. تب. بی قراری موقع ادرار. باید حتما بستری بشه؟
- تاثیر سیگار در شیر مادرو واکسن نوزاد ۴ماهه
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر نوزادم ۴ماهشه دیروز واکسن زدیم براش و من ۱۲ ساعت بعد یک عدد سیگار عنبرنسا کشیدم بخاطر گوش دردم میخواستم بدونم رو نوزادم و واکسنی که زده تاثیر داره؟چون شیر خودمو میخوره
- جیغ زدن وبیقراری نوزاد 5ماهه
سلام من پسرم الان 5ماهشو تموم کرده همش بیقراره گریه میکنه نیم ساعت میکشه بخوابونمش بعد نیم ساعت بیدا میشه 5دقیقه بازی میکنه خودش بعدش شروع میکنه به گ یه که حتی با بغل کردن هم خوب نمیشه جیغ هاش شبیه ناله هست انگار داره زجرمیکشه وقتی بیدا ه اصلا حوصله نداره مدام ناله میکنه باید حواسشو پرت کنم به چیزی تاناله نکنه که اونم یکی دوبارکارسازه خیلی سخت شیرمیخوره بردم متخصص بهش قطره کولیک داد ولی اصلا تاثیری نداشت خودم گریپ میکسچر و پدی لاکت هم گرفتم تأثیری نداشت استامینوفن هم تاثیر نمیزاره قبل ازاینا تو یه ماهگی گریه های وحشتناک میکرد بردمش دکتر گفت کولیک داره دی سیکل مین و دایمتکون داد خیلی خیلی آرومش کرد بعد که سه ماهش شد من شربتارو قطع کردم چون میگفتن کولیک سه ماهگی خوب میشه خودش بعدش باز اذیت میکرد تااینکه دوفته هست جیغ میکشه و اصلا غیرقابل تحمله یعنی من خودم به خاطر اینکه بچم زج میکشه وکاری از ستم ب نمیاد دیوونه میشم توروخدا کمک کنید
- سرماخوردگی
سلام پسرم دوماهشه صداش و سینه اش گرفته شده خیلی اذیته نپیدونم چی بهش بدم لطفا کمکم کنید
- قرص فنوباربیتال
سلام و خسته نباشید قرص فنوباربیتال برای نوزادمون پزشک تجویز کرده دو به شک هستیم به نوزاد بدیم یانه چون میگن خوب نیست میخواستم نظرتان بهمون بگید ممنونم
- فاویسم
سلام دکتر من مطلب توی پیجتون رو خوندم درمورد فاویسم توی گوگل ک سرچ میکنم میزنه سویا و حبوبات قطره استامیفون و خیلی چیزای دیگه ضرر داره واقعا اینهمه موراد منع مصرفه یا الکی نوشتن؟
- فاویسمی
کودکم هفت ماهش فاویسم داره دادن سرلاک برنج nestle براش خوبه
- سرلاك هيپ
بإسلام.براي نوزادي كه الرژي به ارد برنج داره ميشه سرلاك هيپ داد؟ فرني ارد برنج رو با آب خالي و حتي باشيرخشك هم درست كردم كهيرزد سرلاك برنج نستله هم خريدم بازكهير زد
- کولیک
سلام آقای دکتر . پسرم کولیک داره .ده روز دیگه چهار ماهش تموم میشه با این حال هنوز گریه می کنه .می خواستم بدونم نظر شما چیه؟
- زردی
سلام من بچم پنج روزش بودزردی گرفته بود بعدبردیم یک شب بیمارستان بستری شدخوب شدبه ماگفته بودن دوسه روزبعدبچمونوپیشه متخصص اطفال ببریم ببینش ولی مادقیق نمیدونم خیلی زودتریادیرترازاون موقعی که گفته بودن بردیمش پیش متخصص اطفال حالا میخواستم ببینم چون ماخیلی زودتریاخیلی دیرتربردیم پیشه متخصص اطفال ممکنه زردی توبدنش مونده باشه ومشکل سازشه اگه زردی مونده بودالآن معلوم میشدالآن بچم چهارماه ونیمشه مرسی
- خواب
سلام عرضِ ادب دخترم ۸ماهشه و وقتی که شبا موضوعِ خوابش فوقالعاده سخته یعنی جوری میشه که منو همسرم رو واقعا خسته کوفته میکنه با بازی هایی که باهاش میکنیم با بقل و شیردادن و ........ولی نمیخوابه چشماشو مدام میماله و جیغ میزنه ولی در حالی که خوابش میاد دوسنداره بخوابه انگار که میخواب از یه چی عقب بمونه نمیخوابه شربتِ سیموسد هم میدم بهش نیم ساعت قبلِ خواب ولی فایده نداره به هیچ وجه
- شیر خشک آ ال ۱۱۰
سلام نوزاد یک ماهم اسهال داره و شیر خشک نان میخوره دکتر بهش یک قوطی شیر خشک آ ال ۱۱۰ تجویز کرده سوال ۱ : آیا باید به یکباره شروع کنم شیر جدید رو یا کم کم با شیر قبلش داخل کنم بعد کامل شیر آ ال بدم؟ سوال ۲ : آیا تو این مدت شیر خشک آ ال ۱۱۰ که میدم به نوزاد باعث ثابت موندن یا کم شدن وزنش میشه یا نه؟؟
- سم پاشی کردن
سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر. ما کل خونه مون رو با سم مایع کامن که دقایقی بعد از زدنش خشک میشه ، سم پاشی کردیم و از خونه آمدیم بیرون و چند روزی خانه نبودیم.کودک 7 ماهه هم داریم.حالا که میخواهیم بر گردیم برای کودک مون نگرانیم،چون خانواده مون خیلی بهمون تذکر دادن که چرا شما که بچه دارید خونه رو سم پاشی کردید؟ حالا نمیدونیم چه کار کنیم؟ ترس این که بچه مون به جایی که سم پاشی شده دست بزنه و ما ندونیم.

