Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تاول سوختگی
با سلام. پسر ده ماهه ام متاسفانه انگشت اشاره دستش بخاطر فرو کردن داخل نان داغ تازه از تنور نانوایی درآمده تاول زده بنظر نمیرسه که درد داشته باشه چون با انگشتش غذا میخوره یا بازی میکنه و قرمزی یا علامت دیگه ای نداره فقط اندازه تاول یه کمی بزرگ هست یعنی خیلی مایع داخلش هست میخواستم بدونم اقدام خاصی برای تاول نیاز هست؟ آیا حتما باید به پزشک مراجعه حضوری داشته باشم یا صبر بدم تا خودش خوب بشه؟
- ویتامین
سلام جناب آقای دکتر . وقت شما به خیر. پسرم دو سال دارد و در این دو سال تحت نظر شما بوده و خدا را شاکرم که شما پزشک پسرم هستید. و این باعث افتخار و مایه ی آرامش من هست. آقای دکتر پسرم از دو سالگی به بعد نیازی به مصرف ویتامین یا مکملی ندارد؟ اگر نیاز به مصرف ویتامین هست میشه لطفا معرفی بفرمایید. ترجیحا اگر خارجی باشد بهتر است. اگر هم نیاز نیست که هیچ یک دنیا سپاس و قدردانی از شما دکتر بزرگوار و دلسوز دعای خیر من و همسرم همیشه با شماست
- چه دارویی بدم برای خلط سینه وسرفه خلطی
سلام وقتتون بخیر یه هفته پیش پسر6سالم باعلایم سرفه شدید خلط دارو بی حالی بردم دکتر ولی دکتر گفت خلطش عفونی نیس و چرک خشک کن نداد چن تا داروی معمولی داد ولی سرفه هاش هیچ فرقی نکرده چه دارویی بدم بهش الان برای خلط وسرفش؟
- انفلوانزا
دختر ۶ سااه ای دادم با ۲۳ کیلو وزن ، وچار انفلانزا شده دکنر براش کپسول آموکسی کلاو ۶۲۵ هر هشت ساعت تجویز کرده، آیا این دوز براش مناسبه؟ و کپسول اسلتامیویر هر ۱۲ ساعت ۸ سیسی، که هر وقت میخوره دچار تهوع و استفراغ میشه، تا الان ۵ عدد خورده آیا ادامه بدم؟
- سلامبچهمندستوپاهاشوسفتمیکنهوفکشومیلرزونه۷ماهشهدختره
یکماهکههمینجوریبهیکچیزخیرهمیشه دستوپاهاشوسفتمیکنهوفکشومیلرزونه ۷ماههست
- دور سر
سلام آقای دکتر ببخشید من پسرم ۸ ماهه و ۱۸ روزه است وزنش ۹ و قدش ۷۱ یا ۷۲ است دور سرش ۴۳،۵ است این ماه دور سر ثابت بوده رشد نکرده دور سر تولد هم ۳۵ بوده آیا مشکلی داره؟چیکار باید بکنم؟دارویی برای رشد دور سر هست؟
- بچه سی پی
سلام آقای دکتر دختر شش ساله ام بدلیل کمبوداکسیژن دچارسی پی شده چهار دست وپا میره وحرف میزنه ایسون چندسال پیش بدلیل لرزش پابردم دکتر مغز واعصاب بعدازنوا مغزدکتر گفت به خاطر ضعف عضلات است چند وزه این لرزش ها بیشترشده امازچه کاملاآگاه وهوسیاره بادست میگیرم لعضی وقتها قطع میشه بعضی وقتها نه چکارش کنم به نظر شما
- ایاایبوبروفین برای کودکان باقله ای ضرردارد
ایاایبوبروفینایاایبوبروفین برای کودکان باقله ای ضرردارد
- مصرف سفیکسیم۱۰۰
مقدار مصرف سفیکسیم۱۰۰برای کودک چهارونیم ساله با وزن۱۹ کیلو چند سی سی میباشد؟دوره کامل مصرف دارو چند روزه میباشد؟
- یبوست کودک ۱۱ ماهه
سلام پسرم اا ماهشه الان یهفته ۱۰ روزه یبوست داره یعنی روزی سه یا چهار بار مدفوع دفع میکنه به مقدار کم و با گریه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- آمپول دگزا
دخترم دوسال و دوماهشه. بردمش دکتر براش آمپول دگزا نوشت زدم براش اما اونجا خانومی ک تزریقات انجام میداد گفت آمپول ش خیلی عوارض داره. خیلی ناراحتم. اخه چرا وقتی انقدر عوارض داره واسه بچه تجویز میکنن؟؟!!!!! فهمش واسم خیلی سخته😔
- دوز مصرف سفکسیم۱۰۰
سلام جناب دکتر من بچه دو سال و نیم دارم دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ نوشته ولی مقدار دوز مصرفی را ننوشته چه طوری بهش بدم ؟
- یبوست دختر دو سال و نيمه
در رابطه با یبوست دخترم دو سال و نيمش است و شکمش کار نمی کند. بردمش دکتر که گفت کم خون است و واسه شکمش پودر پيدرولاکس داد. تا مي خورد خوب بود ولي وقتي داروش تموم شد، باز هم شکمش کار نمیکنه. الان پنج روز که شکمش کار نکرده.
- زردی
سلام.ببخشید من چند وقت پیش مزاحم شدم در مورد زرد بودن رنگ پسرم که الان ۵ سال داره. رنگ ته پاش و رنگ نوک انگشتان و رنگ نوک بینیش و گوشه های لبش به زردی میزنه.دکتر گفتن ازمایش خون بدیم. دادیم ولی مشکلی نداشت. میخواستم ببینم چه کار کنیم.؟
- اسهال و استفراغ
سلام خسته نباشید،پسر من دوساله هست و حدود دو روز هست که دچار بی اشتهایی شدید،استفراغ روزی یکبار،روز اول دوبار اسهال آبکی و روز دوم چند بار اسهال کمی سفت تر و زرد و بد بو شده. تب هم داره ،در ضمن در حال دندون درآوردن هم هست،لثش خیلی ملتهبه دکتر بهش شربت استامینوفن،و دو شربت دیگه برای کنترل اسهال و استفراغش داد و تشخیص داد به علت دندون درآوردنش هست،اما بهتر نشده ،ممکنه ویروس معده باشه؟
- الرژی به پروتئین گاوی
سلام جناب دکتر. بچه م از دو ماهگی با مشاهده دوبار رکه خونی در مدفوع و اگزما صورت تشخیص الرژی به پروتین گاوی دادن خودم رژیم رعایت میکنم شیرخشک اپتامیل پپتی هم میدم. الان چها ماهشه وزنش نرماله. ولی مدفوعش ابکی و لزج هست در حدی که پوشکش فقط رنگ میگیره. و جامد نداره اغلب. احتمال داره به شیر خشک حساسیت داشته باشه
- واکسن آنفلوآنزا
سلام ببخشید دخترم چهار سالشه امسال برا اولین بار میخام واکسن آنفلوآنزا بزنم چ دوزی و چ مارکی خوبع ؟
- سلام اقای دکتر نوزاد ۹ ماهه که دماغ خورده به بخاری وجاش مونده قرمز شده چکار کنم خوب بشه
- مقدار مصرف آزیترومایسین۲۰۰ برای کودکان زیر دو سال
با سلام میخواستم بدونم دوز سوسپانسیون آزیترومایسین ۲۰۰ برای کودک ۱۶ ماهه ،باوزن ۹ کیلو که سرفه های خشک داره چقدره؟ با تشکر
- وجود خون در ازمایش ادرار
سلام دخترم19ماهشه براش ازمایش ادرار انحام دادم تو ازمایشش خون دیده شده دکترش براش سونو نوشت تو سونو سنگی دیده نشد گفتن بعد یک ماه ازمایش و دوباره تکرار کنم اگه باز خون دیده شد ببرمش متخصص کلیه. من خیلی نگرانم یعنی کلیه بچه مشکلی داره

