Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- برفک دهان
سلام آقای دکتر دخترم هفت ماهشه و کنار لپش فکر کنم برفک زده سفید شده بهش چه دارویی بدم؟
- بزرگی زبان
سلام. یک نوزاد 4ماهه دارم که زبانش کمی بزرگ است واز لحاظ ظاهری کاملا سالم است آزمایشهای غربالگری نرمال بوده امکان سندروم هست
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام من کودک 2ماهه دارم که با آزمایش مدفوع فهمیدیم به شدت به پروتئین گاوی و لبنیات حساسیت دارد در طی این 2 ماه هم اصلا وزن اضافه نکرده خودم هرچی به دکترش اسرار میکنم شیرخشک تجویز نمیکنه خودم بهش شیرخشک با پروتئین سویا میدم اما دکترش میگه این نوع شیرخشکها عوارض مغزی میارن میشه راهنماییم کنید که به دادن شیرخشک ادامه بدم یا نه
- کبودی کف پا نوزاد
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر و نیکی باشه پسرم یک ماهه به دنیا اومد وقتی بغل میگیرم پاهاش آویزان می مونه کبود میشه یا به حالت خوابیده بغلش میکنم کبود میشه تا میزارم زمین خوب میشه
- زردی
زردی دارد و شیر نمیخورد
- معده
سلام آقای دکتر میبخشید من پرسیده بودم نوزادم ۷۹روزه و از روز اول بیست دقیقه بعد هربار شیر خوردن روی دستام نگهش میذاشتم و تا کی باید این کار رو ادامه بدم شما فرمودید اگر وزن گیری مناسب داشته احتمالا ریفلاکس مطرح نمی باشد پس یعنی دیگه نیاز نیست نگه داشته باشم؟یا ۵دقیقه کافیه؟
- حالت خفگی در سرماخوردگی نوزاد
درمان حالت خفکی در نوزاد ۵ ماه که دچار سرناخوردگی و خلط بینی می باشد
- ملاج نوزاد
سلام آقای دکتر خواهش میکنم جوابمو بدید .من امروز نوزاد ۶ ماه ام را بخاطر خس خس سینه دکتر بردم .دکتر دست به ملاجش گذاشت گفت یه کم فاصله داره ببر برسی کن .خداروشکر بچه من سیر تکاملش و پله پله طی میکنه دکتر گفت در تخصص من نیست ببر دکتری که خودش آدرس رو داد.خیلی حالم بده توروخدا خطرناکه .
- استفراغ نوزادزیرچهارماه
سلام وقت بخیرنوزادم همش استفراغ میکنه وگریه میکنه شیرومیدم همراه شیرخوردن استفراغ میکنه آروغ میزنه استفراغ میکنه درضمن ریفلاکس نداره مشکلش ازچی میتونه باشه؟
- علت سرد بودن پیشانی نوزاد سه ماهه
پسر سه ماهه دارم ازمایش دادم آهن خونش ۱۰/۴ هستش حالش خیلی خوب بود بیرون باد می وزید از وقتی اومدیم خونه حالا دوروزه رنگ پریدگی داره ومن دوبار استامینوفن دادم هیچ یک از علائم سرماخوردگی رو نداره و در این دوروز پیشانیش سرد هستش چی کار کنم و علائم سرماخوردگی رو نداره علت رنگ پریدگیش چیه تا حالا ۳ بار یکبار یک روز دومین بار ۵ روز و سومین بار دو روزه که رنگ پریدگی داره چه ویتامینی بدم ضمنا شیر خشک آپتامیل اچ آ می خوره
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام. دختر من ۱۵ روزه است، امروز ازمایش زردی دادم که total bilirubin به این صورت هست 8.1 وزنش هنگام تولد ۳ کیلو و ۱۲۰ گرم بود. ایا ایندرجه از زردی خطرناکه؟؟
- موز
سلام دکتر از کی میتونیم به نوزاد موز بدیم؟ از چهار ماهگی غذای کمکی رو شروع کردم
- خوابيدن حين شيردهي
سلام. آقاي دكتر من زمانيكه ب دخترم شير ميدم در حين شيردهي خيلي شديد خوابم ميگيره به زور بيدار ميمونم كه شير بخوره بخاطر چيه كم خوني يا طبيعيه؟
- نوزاد 6ماهه
باسلام نوازد من 7ماهه به دنیا امده باوزن 810 گرم وزن فعلی ایشان 4850 هست سونوگرافی از سر نوارمعز گرفته شده نرمال بود ازنظر اقای دکتر ام ار ای از سرنوزاد گرفته شود خانه؟باتشکر
- شیر خشک
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماه و ۱۲ روزشه شیر خشک ببلاک arمیخوره .اما هر موقع میخوره با اینکه روزی کلا ۵ پیمانه میخوره کنار شیر خودم.دو روز یه بار دفع داره و کلی اذیت میشه پیچ میاره گریه میکنه.خودم بدون مشورت دکتر ببلاک قطع کردم نان بهش دادم تا دو روز.اما بالا میاورد حالا دوباره ببلاک آر میدم بازم همونجوریه اصلا سبا نمیخوابه دفع نداره چکار کنم؟
- مسکن
سلام خدمت دکترمحترم من بچم چون ازشیرگرفتم وشبها نمیخوابه شربت ستریزین بهش میدم تاهرشب بخوابه وکمترازیت کنه ایا ظررنداره بهش عادت نمیکنه اشکانداره بهش بدم هرشب اگه نخوره نمیخوابه یعنی چندباردرشب بیدارمیشه ریه میکنهویک سالش هست
- کنده شدن ناخن
زیرناخنش انگار هوا وارد شده وامروز در حال کنده شدن هست
- کولیک و رفلاکس
سلام وخداقوت به شما دکتر ارجمندوگرامی نوزاد پسرسه ماهه دارم که کولیک و رفلاکس داره به شدت منو اذیت میکنه وزیاد بیقراره میترسم این ها باعث اختلال رشد شود ایا دارویی هست که برایش معرفی کنید انشاالله در پناه حق سالم باشید شبتون پر نور خدا.
- مدفوع نکردن
سلام نوزاددوماهه ای دارم ۶روزمدفوع نکرده فوق تخصص بردم گفت بعدهفت روزشیاف گلیسرین بده هفته ی پیش دادم دستشویی کردوالان شش روزمدفوع نکرده بازم بعدهفت روزشیاف بدم ضرری نداره دستشویی کنه وچراوقتی شیاف برمیدارم دستشویی میکنه مدفوعه اشم سفت نیس شله چرادیربه دیردستشویی میکنه
- وزن بچهیک ساله
باسلام دخترم ۱ سال و تقریبا ۳ ماهه شه وزن تولد ۳.۴۵۰و الان ۸.۳۰۰.غذا خوردنش زیاد نیست اما کم هم نیست میخواستم بدونم میتونم شربت زینک بهش بدم اگر بله چه نام و چه مقدار با تشکر از شما

