Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خلط پشت حلق نوزاد
سلام ...دخترم ۲ ماه و ۲۰ روز داره الان حدود یک ماهه خلط پشت حلق داره که بعضی وقتا شدید میشه تب و سرفه هم نداره عطسه کم میزنه آبریزش بینی هم کم داره شبا نمیتونه شیر بخوره بینیش کیپ میشه رفلاکس داره یا سرما خورده؟ممنون
- درمورد سرماخوردگی نوزادان
دختر پانزده روزه ام سرماخورده و چشم سمت چپش عفونت کرده چیکار باید بکنم
- اسهال نوزاد
سلام وخسته نباشیدنوزادمن دوروزه ک رفته توی چهارماه.بیست روزی میشه ک اسهال داره اوایلش شدیدنبودیعنی دفعاتش کم بود ولی ازبعدیلدابدترشدوپیش دکتربردم رامنوفلور دادوشیرخشک ببلاگ نوشت شب اول رامنوفلوردادم وسه روزی هم شیرخشکش و ولی بدترشد.پیش یه دکتردیگه بردم شربت دی سیکلومین داد.کمترشدولی بهترنشد.میخاسنم ببیننم چیکارکنم ک اسهالش بهترشه ممنون میشم
- قطره آهن و یبوست
پسر ۱۰ ماه دارم،قطره آهن که بهش میدم یبوست میگیره،چه قطره ایی پیشنهاد میدین که یبوست نیاره
- خارش چشم
سلام.وقت بخیر.پسر ۲۲ ماه من چند وقتی است خیلی چشم هایش را خارش میدهد ایا قطره یا پمادی میشه براش استفاده کرد؟یا باید ویزیت بشه
- وزن
سلام خسته نباشیدنوازد۹ماهه ای دارم که تازه رفلاکس خوب شده دکترش گفت چون وزن نوازدپایین هست یه مارکی ازشیرخشگ رابه من گفت بایدبخری من دوستندارم نوزادم راشیرخشگ بدم میتونیدچیزی را به من بگن که نوزادم بخوردبه وزن طبیعی اش برسد ممنون میشم
- تب نوزاد يك ساله
سلام نوزاد من يك سال دارد وبه دليل در اوردن دندان دوروز اس كه تب مى كند براى قطع تب چه كنيم؟
- دفع مکرر کودک
سلام و عرض ادب خدمت دکتر محترمدخترم دو سال و سه ماه دارد،عذر میخواهم شکمش زیاد کار میکنه،اسهال نیست ولی زیاد کار میکنه،روزی چهار پنج بارم شدهخوراکشم عالیه خدارو شکربنظرتون راهی هست که شکمش کمتر کار کنه؟و ایا تاثیر روی وزنـگیریش داره؟
- سلام پسرم ۸ساله کف پاهاش همش زرد هست علت چی هست
- تشکر
سلام اقای دکتر . پسرم تحت نظر شماست. فقط خواستم اینجا یه تشکر کنم بابت علم تان و وجدان تان و طبابت بی نظیرتان و تواضع تان. قدر شما چنین پزشکی را همیشه میدانیم. مرسی که هستید. در پناه خدا باشید همیشه
- دل درد
سلام دختر 4ساله ای دارم کهچند ماه هست دست روی نافش میزارم و میگه درد میکنه تاحالا 6تا دکتر بردم آزمایش مدفوع، ادرار و خون و سونو شکم انجام دادم مشکلی نبوده الان هم دکتر فوق گوارش کودکان بهش امپرازول، رانیتیدین داده حدود دو هفته است که میخوره اما فایده نکرده طفلی دخترم مدام درد داره، ضمنا از نظر دفع هم گاهی اوقات دو سه روزه است و گاهی هرروزه. لطفا کمک کنید کجا ببرمش لازمه فوق تخصص دیگه ای دخترم رو ببینه؟
- سلام پسرم 6سالع وسه روزه سرفه های خلط دار و خشک میزنع بردم دکتر شربت سیفیسکیم صد داده الان از امروز خورده اما باز هم همونجوری سرفه میزنع خلط دار نگرانش هستم که به ریه هاش پخش نشده باشع
پسر 6سالع ام سه روزه که سرفه های خشک و خلطی داره امروز بردمش دکتر شربت سیفیسکیم 100ودو تا داروی دیگه داده دوبار دوازده ساعتع سیفیسکیم و اون داروی دیگه رومی 4و یکی 6 ساعتع رو دادم الان نصفه شب هستش همون جور سرفه میزنع میگم خدای نکرده ریه هایش رو در کیر نکرده باشه خیلی نگرانم
- بی اشتهایی
سلام اقای دکتر خسته نباشید. اقای دکتر من یه پسر2ساله دارم متاسفانه این ازهمون اوایل که شروع کردبه غذا خوردن از6ماهگی بشدت بدغذابود هرچیزی رو نمیخورد.یعنی اگه بهتون بگم باورتون نمیشه. پسرمن حتی نمیدونه شکلات چیه. وزنش موقع تولد دوکیلو 300بود بشدت بدخواب وکم خوابه. ازبغل دستش ردمیشی ازخواب بیدارمیشه. ازنوزادی همینطوربود من خواب عمیق اینو به ندرت دیدم مگراینکه انقدخسته بشه وبیفته اونم فقط یکی دوساعت اول عمیق میخوابه بعدش باز باکوچیکترین صدا بیدارمیشه همه به من میگن چیزی تو بدنش کمه مثلا اهن یا ویتامین Dبه نظرتون ممکنه ازاینا باشه؟ البته من بهش مولتی ویتامین پیداپس میدم بازم تاثیری روی اشتهاش نداره همش شیر میخوره دیگه بعد دوسال هم دادن شیرخشک خوب نیست شیرپاستوریزه هم قوتی نداره. به نظرتون ازمایش لازم داره ولی وزنش بهداشت میگه خوبه الان وزنش 12کیلوه
- آهن
سلام ببخشيد چ آهني ميتونم به نوزاد ٨ماهه بدم كه نياز ب مولتي ويتامين نباشه ديگه الان سيدرال ميدم كنارشم مولتي پديا بست اما ميخوام يك قطره در روز بدم خيلي سخت ميخوره
- فاویسم و قطره پاراکید
پسرم فاویسم داره،فردا وکسن چهار ماهگی رو قراره بزنه میتونم بهش استامینوفن پاراکید بدم و چند قطره باید بهش بدم.
- دوز ازیترومایسین ۲۰۰
دخترم پنج ساله هست حساسیت شدید داره حدود دوهفته پیش خیلی سینوسهاش پر بود و دکتر دارو داد و بعد دوباره بردم گفت خوب شده و شربت لوراتادین و اسپری بینی داده ولی بیرون رفته و باز بینی گرفته و خیلی خلط داره وبینی ترشح سبز داره ازیترومایسین ۲۰۰بدم بهش و روزی یکبار چند سی سی؟
- زینک سولفات
سلام.شربت زینک سولفات درچه مواردی وازچندماهگی تجویزمیشه
- چربی زیرپوست
سلام آقای دکترخسته نباشید زیرپوست پای پسرم یه برجستگی هست بردم دکترسونو کرد نوشته ضایعه ایزواکو باچربی زیرجلدی باپرتروژن به سمت عضله زیرین ازطریق دیفکتی به طول 5 mmدرفاسیای سطحی عضله مجاور آن ،خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
- وزن گیری کودک
سلام آقای دکتر دختر ۱۴ماهه از ۶ماهگی وزن گیری خیلی کمی داره همه چیز و چک کردیم هیچ مشکلی جز آلرژی به گندم و پروتین گاوی نداشت که البته اینارو هم تاحدودی می خوره کالپروتکتین ۲۶ بود دفع قند و چربی نداشت فقط پی اچ مدفوع ۶ بود باید چی کار کنیم ؟ گاهی وزنش بالا میره دوباره میاد پایین دلیلش چیه ؟
- شیرخشک
سلام..پسر من ۳ ماهشه و وزنش ۶ کیلو هست و شیرخشک ببلاک ای آر رو بهش میدم ..این شیرخشک خیلی غلیظه ..میتونم پیمانه ی کمتری استفاده کنم که رقیق باشه یا نه طبق دستورات روی شیرخشک عمل کنم؟؟ممنون

