Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب بالا ۳۹
سلام دخترم ۵ و نیم سالشه از دیروز تب شدید داره ۳۹.۵ دکتر بردم استامینوفن هر ۴ ساعت ۵ میل دادم اصلا تبش پایین نیومد و سفیکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت ۶ میل اورژانس بردیم آزمایش خون و ادرار گرفتن گفتن مشکلی نیست و فقط ایبوپروفن هر ۶ ساعت ۴.۵ میل بخوره و سفیکسیم دیگه نخوره یه شیاف ۳۲۵هم گذاشتیم سوالم اینه که مگه تب به علت وجود میکروب نیست پس چرا دکتر اورژانس گفت سفیکسیم نخوره ؟و فقط ایبوپروفن هر۶ ساعت۴.۵ میل تجویز کرد دکتر تو رو خدا راهنمایی بفرمایید خسته شدیم از بی دقتی بعضی پزشکها . سفیکسیم ۱۰۰ بدم یا نه
- سلام دکتر نوه من ازجمعه شروع کرده بیتابی میکنه دیشب بردند دکتر گفته گوشش وگلوش متورمه اموکسیسیلین داده اکثرا خوابه ایاطبیعیه ممنون
- عوارض واکسن 18 ماهگی
سلام وقتتون بخیر 10روز از واکسن 18 ماهگی دخترم میگذره و الان دست و پای چپ دخترم ریخته بیرون. دونه های ریز و قرمز بعضی ها سر سفید. خارش زیادی نداره. کمی روی بدن و پشت گوش هم هست. متخصص اطفال گفتن چون داخل و اطراف دهان نیست احتمالا نیش حشره است و شربت هیدروکسی زین تجویز کردم.ولی هیچ شباهتی به نیش نداره. آیا ممکنه عوارض واکسن باشه؟؟؟چه کاری باید انجام بدم؟؟
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- وجود خون در ادرار نوزاد سه روزه
سلام آقای دکتر پسرم سه روزش هست و رنگ ادرارش نارنجی دلیلش چیه؟ممکنه کلیه هاش مشکل داشته باشه؟و اینکه یکمم زردی داره
- پاسخ بهسلام پسر من زود به زود سرما میخوره ۷سالشه سفیسکیم پودری دیگه موجود نیست میشه قرص سفیسکیم بهش بدم
- واکسن
سلام وقت بخیر پسرم واکسن ۶ ماهگی زده وزنش ۷/۶۰۰ چند قطره بهش بدم؟
- قطره نفخ شکم
سلام وقت بخیر دکتر به نوزادام بخاطر نفخ شکم قطره داد روی قطره نوشه زیر شش ماه ندهید نوزادام ۲۱ روزش است مشکلی نیست بهش بدم باتشکر
- تورمغده بناگوشی
سلام.دخترم 11 ماهشه دو طرف گوش پایین گوش غده بناگوشی متوزم و قابل لمسه .خلط گلو هم داشت وای هیچ علامتی دیگه نداره فقط بیاشتها شده.چیکار باید کرد
- وجود گلبول سفید در مدفوع
درود دخترم آزمایش مدفوع داد با ۳ نمونه در سه روز متفاوت. در نمونه سوم مقدار wbc عدد ۱۵ رو نشون می ده به علاوه عدد ۳ برای گلبول قرمز . آیا بالا بودن wbc بیش از عدد ۵ لزوما نشونه ی عفونته ؟ تکرر مدفوع هم پیدا کرده . تا روزی ۵ یا ۶ بار هم مدفوع می کنه که در برخی موارد مقدارش خیلی کمه . شب ها هم خیلی بیدار می شه . با سپاس
- ابریزش بینی
یلام خسته نباشید نوزاد پسر سه ماهه که فاویسمم داره سرماخوره و ابریزش بینیم داره چه دارویی بهش بدم
- کمر
سلام دکتر وقتتون بخیر پسرم 20ماهشه بعضی وقتا دست از کمرش میگیره اما گریه نمی کنه به نظر شما مشکلی نیست احتیاج به معاینه هست یا نه؟ دنده آخر سمت چپش یه ذره برجسته است عکس گرفتیم ازش ستون فقرات نرمال بود به نظر شما اینا ربطی به هم ندارن ؟یه کم نگرانم لطفا راهنمایی کنید ممنون از لطفتون
- گریپ میکسچر
سلام میشه به نوزاد سع ماهه ولی دلش درد میگیره ابن دارو رو داد مقدارش چقدر باشه
- سلام خسته نباشید. آیا شربت تیماسین برای بچه های فاویسم ضرر دارد؟ با تشکر
من بچه ام فاویسم داره سرما خورده و خیلی سرفه میکنه. شربت تیماسین بهش بدم اشکال نداره؟ هر چی شربت سرما خورگی و...بهش میدم باز سرفه. رو داره
- تب کودک
باسلام پسرم۱۱ ماهشه،سه روز تب شدید داشت،بعد از سه روز تب خیلی کم شد ولی صورت و بدنش دون های قرمز ظاهر شده دلیلش چیست،چه در مانی داره؟
- ایا قطره پدی لاکت برای نوزادان فاویسم ً ضرر دارد یا نه
ایا قطره پدی لاکت برای نوزادان فاویسم ً ضرر دارد یا نه
- نیش پشه
سلام. دست و صورت پسرمو پشه نیش زده. به اندازه ی یه نخود قرمز شده. پماد چی میتونم بزنم؟
- شستوی معده
سلام و خسته نباشید ببخشد خواهرزاده ام ۱۰ روز دیگه سه ماهش کامل میشه بیمارستان بستری معده اشو شستشو دادن آیا براش مشکلی پیش نمیاد بعد میخاستن از شکمش عکس بگیرن بچه خیلی بی قراری میکرد نشد
- پرسش نوزادی
سلام نوزاد من نزدیک به هشت ماهشه چهاردست و پا نمیره بنظرتون دیرنکرده؟ اخه میگن بچه باید شش ماهگی چهاردست و پابره و یه سوال دیگ نوزادهشت ماهه بایدچندکیلوباشه؟
- شیردهی
سلام وقت بخیر پسر من تازه دیروز ۱ماهش شد پسرم شیر مادر میخورد ۱ هفته پیش موقع شیر خوردن هی سینه رو ول میکرد هی میگرفت بعد گریه میکرد از این سینه به اون سینه کردم خووب نشد، هرچقد موندم خووب نشد بعد فک کردم شیرم مغز نداره و سیرش نمیکنه حتما اینجوریه، تا با یه دکتر هم مشورت میکنی میگن مشکل کولیکه در حالی که اصلا کولیک نیست نمیدونم چرا اینطوری میکنه خلاصه گفتم شاید بگه گشنشه رفتیم شیر خشک گرفتیم بهش دادم خورد و خوابید دیگه توو روز بهش ندادم هرجور بود شیر خودمو توو روز خورد شب دوم که باز شیر خشک دادم بعدش لج کرد گریه میکرد اصلا نمیخوابید بعد تا اومدم از سینه شیر بدم آروم بشه ۱۰دقیقه خورد و خوابید … الان باز هم موقع شیر خوردن از سینه همونجوریه شیر مادر رو توو شیشه شیر میریزم میخوره خووبه شیر خشکم حتی میخواد بخوره زور نمیزنه نمیدونم مشکلش کجاست!؟

