Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- حالت تهوع واستفراغ
سلام نوزاد شش ماهه من بهش امروز مولتی ویتامین دادم بهش تهوع استفراغ دست داد خیلی شدید بود بردم بیمارستان یه شربت دادعلتش رو بایدچکار کنم ممنون
- شربت ستادین
میتونم به نوزاد ام که ۸۰ روزش هست و ۶ کیلو شربت ستادین بدم؟
- کمبود وزن
دخترم سه ماهشه بردم شبکه بهداشت وزن کرد پنج کیلو هستش.گفتن کمبود وزن داره.فقط شیر خشک نان ۱ میخوره.نمیدونم چیکار کنم؟
- وزن گیری نوزاد
با سلام نوزاد پسر یک ماهه من هنگام تولد ۳۴۴۰ وزن داشت و حالا بعد از گذشت یک ماه به وزن ۴۱۰۰ رسیده آیا وزن گیری مناسب و کافی بوده با اینکه باید وزن میگرفت؟
- پاسخ بهپماد چشمی
سلام ببخشید نوزاد من سه ماهس و چند وقت پیش متوجه ی دانه سفید نوک سینه سمت چپش شدم اول ک فشار دادم یکم چرک زرد دراومد ولی الان دیگ هیچی درنمیاد و اون دونم هس چیکارکنم؟
- حساسیت
سلام خدمت دکتر گرامی به خاطر نداشتن شیر کافی به پسرم شیر خشک کمکی میدادم که صورتش اگزما میزد و خارش داشت دکتر مراجعه کردم که گفتن که حساسیت به پروتئین گاوی داره و باید شیرشو عوض کنی و. بهش پپتی جونیور بدی الان طعمشو دوست نداره دکتر گفتش که یکم بهش نبات آب شده اضافه کن که بخوره بعدش نبات رو حذف کن به نظرتون نبات اضافه کنم برا بچه خطر نداره؟و اینکه میگن این شیر خشک به بچه وزن نمیده چقد درسته ؟؟اخه پسر من وزن تولدش ۳۴۵۰بود والان که دوماه و بیست و سه روزشه ۵۷۰۰ شده به نظرتون وزن گیریش کم بوده نظرتون در مورد شیر خشک پپتی جونیور چیه همینو بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنین
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر برای نوزاد دوماه ونیم که خلط گلو و گرفتگی بینی و ی کم سرفه داره چه داروی خوبه
- شیر خشک و آلرژی
سلام آقای دکتر خسته نباشید. دخترم ۳ ماه و نیمشه و به شیر من حساسیت داشت که قطع کردم و شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم. الان حساسیتش بهتر شده و داخل مدفوعش خون نیست اما همچنان اگزما میزنه و رفلاکس داره و وزن گیریش خوب نیست. سوال من اینه که میتونم بهش بیومیل سوی بدم؟ با توجه به اینکه بیومیل سوی بر پایه سویا هست میخواستم بدونم وزن گیری خوبی داره؟ و اگر با وجود بیومیل سوی دقیقا همین وضعیت رو داشت،کدوم اینها در اولیوت هست و بهتره؟ اگه با بیومیل سوی فقط یه مقدار اگزما و رفلاکسش بهتر شد، آیا خوبه که بهش بیومیل سوی بدم؟
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- سرماخوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه یه هفته ای سرماخورده آبریزش بینی و سرفه های خلط دار واسهال داره چه دارویی بدم زودتر خوب بشه؟
- کتونیفن(برونتیف)
سلام نوازدی ۷۰روزه دارم ک فاویسمیه و یه مدته سرفه میکنه ،دکتر براش کتونیفن تجویز کرده روزی دوبار هر بار ۱/۵سی سی، آیا خوردن این دارو برای نوازاد فاویسمی مشکلی بوجود نمیاد؟و دادن این دارو ب نوزاد ۷۰روزه مشکلی نداره؟؟ بنظر شما تا چه مدت این دارو باید بخوره ؟ممنون بابت جواب دهیتون سالم و مانا باشید
- سرفه
سلام بچه زیر ۲ ماه دارم سرفه میکنه آزیترومایسین خوبه براش چجوری چقدر بدم بهش
- مشکل بلع
سلام پسر من یک ماهش بود قطره آد پرید گلوش نزدیک بود خفه بشه کبود شد بعد اون چن بار با شیر هم همین اتفاق افتاد الان شیر رو نمیتونه درست قورت بده دارو رو هم همینطور میشه راهنماییم کنید
- ویتامین آد
سلام آقای دکتر. وقتی نوزاد ویتامین آد میخوره مادر میتونه ویتامین D مصرف کنه؟
- وجود نقطه قرمز روی سفیدی تخم جشم نوزاد شش ماهه
سلام طاعات و عباداتتون قبول ببخشید ی سوال داشتم از دیروز ی نقطه قرمز روی سفیدی چشم دختر شش ماههم بوجود اونده قطره بتامتازون چشمی دیشب و امروز صبح ریختم تاثیری نداشت..نگرانم.. میخواستم بپرسم علت چیه و چطور یکدفعه بوجود اومده؟ ممنون از راهنماییتون
- سلام مصرف دارو براي نوزاد ٤ماهه تا چند روز بايد ادامه داشته باشد
نوزاد من ٤ماه و ١٥روز دارو و متاسفانه مبتلا به كرونا شدِ روز اول اب شديد داشت كه كنترل شد و از روز بعد سرفه و عطسه هرزگاهي ميكرد دكتر براش سيتريزين هر ١٢ساعت ١٠سي سي و اموكسي سيلين ١٢٥هر ٨ساعت ٥سي سي و قطره بيني داده تا چند روز بايد دارو مصرف شود و همچنان سرفه و عطسه ادامه دارد ممنون از راهنماييتون
- واکسن
سلام آقای دکتر دخترم امروز رفت دو ماهگی واکسن دوماهگی زدن بعد پاش یه کوچولو باد کرده خیلی بیتابی میکنه چیکار کنم
- کم خونی
سلام دکترپسرم۹ماهشه بستریش کردوجواب آزمایشش کمخونی شدیدداره چه قطره ای بهش بدم؟بنظرتون شیره انگوربراش خوبه ومناسبه بهش بدم
- مدفوع کودک ۴ ماهه
با سلام و عرض ادب، نوزاد پسر ۴ ماهه داریم که در روز ۴ بار تا ۵ بار مدفوع ولی با مقدار کم میکند،طبیعی است یا غیرطبیعی؟
- تعریق کف پای نوزاد
سلام من پسرم ۵ ماهشه کف پاهاش عرق میکنی گاهی هم کف دستاش علتش چیه

