Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرما خوردگی نوزاد ۶ماهه
بچم سرما خورده بینیش بنده و سینش هم خس خس میکنه وسرفه هم میکنه چی خوبه بدم بهش؟
- کهیر و جوش اطراف گردن و سینه ی نوزاد همراه با اگزما در صورتش
نوزادم با مصرف شیرخشک آپتامیل از همان ابتدا دچار یبوست میشد،بعد شیر خشک گیگوز و بعد ببلاک کامفورت برایش تجویز شد ولی باز هم دچار دلدرد و درد شدید موقع دفع باد و مدفوع و یبوست میشد، و از حدود یک ماه و نیمگی دچار اگزما و خارش در صورتش شد و پوست سرش هم به شکل اگزمای درماتیت آتوپیک هست، بخاطر یبوستش از شیر خشک بز گلدن گات استفاده کردم و شکمش خوب کار میکرد هر روز و دیگر دلدرد و دلپیچه و ... نداشت، اما الآن که حدود سه ماه دارد علائم اگزما و کهیر بدتر شدن و از ابتدا دچار رفلاکس پنهان بود که الآن همش از خواب با گریه بلند بیدار میشود، به دکتر مراجعه کردم که آزمایش مدفوع نوشتند، پی هاش مدغوع عدد 6 و مواد احیا کننده و خون مخفی جوابشون منفی بود و عدم تحمل لاکتوز نداره، دکتر گفتن پس به پروتئین شیر خشک های معمولی حساسیت دارن و برای نوزاد آپتامیل پپتی تجویز کردن ، ولی از دیروز که این شیر را مصرف میکنه یکسره نفخ زیاد و دلدرد و دلپیچه داره و امروز شکمش کار کرد و بعدش یکسره گریه های کولیکی میکنه حتی قطره پروکید هم میخوره ولی فایده ای نداره دیگه نه شیر مادر رو میخوره و نه شیر آپتامیل پپتی، مجبور شدم برای سیر کردنش دوباره از آپتامیل معمولی استفاده کنم، که دوباره بهش آلرژی داره ، بنظر شما مشکل پسرم چیه؟ ممنون میشم از راهنمایی شما، ضمنا خودم دیگه محصولات لبنی و پروتئین گاو و یا غیره نمیخورم، بنظر شما آیا واقعا به چیزی آلرژی دارد؟
- غذاي كمكي
باسلام.دخترم ٨٥٠٠وزن داره.وزن تولد٤٢٠٠ غذايًكي تا حالا ندادم.رفلاكس و الرژي داره.شيرخشك إي آر مصرف ميكنه.ميتونم فرني برنج درست كنم با شيرخشك؟با شيرخشك إي آر موردي نداره؟ميخام رقيق درست كنم روزي يك قاشق چاي خوري
- سرفه نوزاد
سلام وقت بخیر دختر من پانزده روزه بدنیا اومده الان همش خلط داره و سرفه شدید چند بارم بردیم دکتر اما هنوز خوب نشده راهنمایی میکنید لطفا
- بد غذا بودن دختر هشت ماهه
سلام اقای دکتر، خسته نباشین
من یک دختر هشت ماهه دارم که تازه شروع کرده به دندون درآوردن و خیلی لاغر شده. کلا بد غذا هم شده. قطره آهن هم که اصلا نمیخوره و به محض اینکه میدم برمیگردونه. بنظرتون چه کار میتونم بکنم که یکم تپل تر بشه چون هیچی نمیخوره؟
ممنونم
- فاویسم و نوع شیر خشک
سلام روز خوش خسته نباشد دخترم ۲ ماهشه هم فاویسمی هست هم رفلاکس داره شیر خشک اپتامیل مصرف میکنه و حساسیت شدیدی داره به این شیر می تونم چه نوع شیری رو جایگزین کنم که واسه فاویسمش بد نباشه و سبک باشه و آلرژی نشون نده
- تغذیه
سلام خواستم ببینم الان نوزادان چهارماهه ۶روزدارمیتونم شربت زینگ بدم بهش ممنون
- مقدار مصرف شربت سفکسیم
سلام دکتر خسته نباشید نوزادان ۱۱ماهشه مریض شده بردم دکتر شربت سفیکسیم داد هردوازده ساعت ولی مقدارش نگفتن واقعیت منم دو سه ماهی هست وزن پسرمو نکشیدم میشه شما بهم مقدارشو بگید بعد من یه سوالم داشتم دکتر من پسرم به دنیا اومدنی ریهاش مشکل داشت بعد تند تند مریض میشه الان سه ماهه سرفه میکنه هرشربتیم میدم انگار نه انگار خیلی دکتر بردم آزیترومایسین دادم اما یکی دو روز خوب کرد باز سرفهاش شروع شده بنظر شما مشکل از ریهاش دکتر خواهش میکنم جواب بدید
- باسلام دخترم نه ماهه است دوماه پیش تب شدید که ده روز طول کشید بعدش اسهال شدوکم کم خوب شد ولی بدنش دانه های ریز و قرمز میزنه واطراف ان لکه های صورتی میزنه الان دوماهه خوب نشده میشه لطفاراه درمان شو بهم بگین
برا اسهال نوزاد سه ماهه چ دارویی ب نوزاد بدیم؟؟
- زور زدن نوزاد
به نام خدا. باسلام و احترام نوزاد ۵۵ روره که یک روز شکمش کار نکنه هی زوخر میزنه تمام روز را تا شکمش کار بکنه. دستاشو میاره سمت گوش و هی زوز میزنه و به خود میپیچه تا شکمش کار کنه. شکمش فقط گاهی یک رور کار نمیکنه اینطور میکنه. لطفا راهنمایی کنید.باتشکر
- شیر نخوردن
سلام دکتر. شربت زینکم براش میدم روزی یک سی سی. فرنی هم شروع کردم. شیر خشک آمپتامیل یک یه هفته بهش دادم روزی یه بار زیاد دوست نداره ولی وقتی گشنشه مجبور میشه میخوره اسهالشم با شیر خشک برطرف میشه معدش هر دو سه روز یا یک روز در میون کار میکنه اشکال داره آیا ادامه بدم شیر خشک رو؟
- گرفتگی بینی و خس خس کردن
سلام خسته نباشید. دختر من ۲۵ روزه هست و از هفته دوم تولدش بینی اش هر از گاهی میگیره و نفس کشیدن براش مشکله هنگام تنفس هم سینه اش خس خس میکنه گویا یه خلطی هست که راه تنفس را باز میکنه و می بنده و صداش هم گرفته اما آبریزش بینی و تب و سرفه نداره فقط گاهی عطسه میکنه من چکار میتونم بکنم؟ قطره سدیم رو دوبار فقط استفاده کردم
- سلام ببخشید نوزاد۲ماهه داريم سرماخوردگى و سرفه داره دکتر پدیزان نوشته چقدر خوبه یدیم
دکتر شربت پدیزان نوشته چقدر بدیم خوبه
- دخترم ۷ ماهشه و سرما خورده
سلام دختر من ۷ ماهشه الان ۴ یا ۵ روزی هست که سرما خورده آبریزش بینی داره و گلوش چرک گرفته بعضی وقتا سخت قورت میده چیزی رو و همش هم حالش بهم میخوره استفراغ میکنه چیکار کنم تب ولی نداره
- یبوست
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر..من پسرم ۱۰روز شکمش کار نکردبردمش دکتربهم شیاف گلیسیرین داد یکساعت بعدازاستفاده شکمش کار کرد،باز الان ۶روزه شکمش کار نکرده بردم یه دکتردیگ بهم بی بی کر داد گفت ۵سی سی هر۱۲ساعت..به نظرشما زیاد نیست خیلی؟؟؟؟ علتشم میگن تغذیه مادره چون شیرخودمو میدم خیلی کلافه ام اقای دکترتوروخدا راهنماییم کنید
- حساسیت
سلام دکتراست نباشیددخترم ۲۴روزشه شیرخوار وشیرخشک نان بهش میدم صورتش جوش قرمزریززده وخیلی خشکه بردمش مرکزبهداشت گفتن به شیرخشک حساسیت داره بنظرتون چیکارکنم وچه شیرخشک بهش بدم ممنون بابت راهنماییتون خداخیرتون بده
- دارو شیردهی
سلام آقای دکتر من دخترم چهارماه و نیم داره و بهش شیر مادر میدم و اینکه آسنترا پنجاه روزی دو عدد استفاده میکنم به نظر شما ضرر داره واسه بچم
- شیرخشک
سلام .من بچم ۴ماهو۲۰روزشه ازدوماهگی شیرخشک اپتامیل میدادم اماالان یه ماهی هست اب ازدهنش میادبینیشم گیپ میشه بهم گفتن اپتامیل پپتی بدم امانمیخوره پپتی رو وزن گیریشم متوسط هسته چ شیرخشک دیگه ای میتونم بدم ک وزن گیریش خوب باشه واب اومدن ازهنش قطع بشه
- آقای دکترپسرم سه ماهشه و گلودرد داره سرفه همراه باخلط ودرد میکنه
آقای دکتر پسرم سه ماهشه بیماری خودم گرفته خودم گلوم درد میکردو سرفه همراه بادرد سینه داشتم و تب ولرز اینم همیجور شده نمیدونم چ کنم میخواستم شربت آیورامی بهش بدم؟
- خون ازرحم
نوزادپنج روزش هست ازرحمش خون وترشح خارج میشه

