Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دیفن هدرامین
سلام من به پسر چهار ماهم دیفن هیدرامین میدم براش مضر نیست؟؟و خیلی بیقراری میکنه شیرم زیاد نمیخوره چی کار کنم هرچند وقت یه بارم سرفه و عطسه میکنه .
- تاول در نوزادان
سلام وقت بخیر.دخترمن ۲۳روزه ک دنیااومده و باسنش خیلی دونه زده،دونه ها مثل تاول هستن و بعد از یکی دو روز میترکن،میخوام ببینم اینامال گرمی شکمِ یا حساسیت به پوشک یا چی؟درمانش چیه؟
- جدا کردن جای خواب
سلام. نوزاد یازده ماهه دارم. خیلی به من میچسبه همش. هر جا میرم دنبالم میاد. آشپزخونا برم میاد دنبالم و نمیشینه بازی کنه برا خودش. همش تو فکر اینه من کجام. چشماش دنبال منه. آیا اضطراب جدایی داره؟ برای این بچه ها از چه سنی اتاق خوابش رو جدا کنیم؟
- مدفوع نوزاد
سلام اقای دکتر . نوزاد دوماهه ی من دو روزه که مدفوعش خمیری هست. علتش چی هست؟
- واکسن کرونا برای مادرانی که نوزاد مبتلا به فاویسم دارند
سلام من کودک 14 ماهه شیرخوار دارم که مبتلا به فاویسم است اگر واکسن کرونا بزنم مشکلی برای فرزندم پیش نمی آید؟؟
- نخوردن شیر مادر
سلام آقای دکتر دخترم 5روز دیگه چها ماهش تموم میشه از دو ماهگی اشتهاش به شیر مادر کم شده در طول روز ممکنه پنج شش ساعت شیر نخوره گشنشم هست ولی سینه رو نمگیره ولی شیرمو میریزم تو شیشه میخوره شبم واسه شیر بیدار نمیشه معدشم در روز چهار بار کار میکنه. وزن تولد 3الانش 5و نیم جستش ریزه قدشم این ماه رشد نکرده لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم.
- سلام دخترم سه ونیم کیلو وزن داره دارو آزیتروماسین چند سی سی بدم آیا این دارو خوبه براش
- اسهال
دخترم سه ماهشه اسهال شده چه دارویی بهش بدم
- شیر
سلام آقای دکتر تا چندماهگی باید بعد از شیر خوردن بچه رو روی دست نگه داشت؟تا ۴ماهگی؟؟بعد ۴ماه میشه بلافاصله بعد شیر خوردن بچه رو روی زمین گذاشت؟؟
- شکم درد یا رفلاکس؟
سلام خسته نباشید.پسرم ۵ ماه و ۱۸ روزس.چند وقته با گریه از خواب بیدار میشه.یکمم سرماخوردگی داشت که رفع شده ولی هنوز سرفه داره که اونم گاهی اوقات سرفه میکنه.شکم درد داره وقتی تو خواب گریه میکنه ماسلز میدم شکمشو اروم میشه.اب دهنشو مثل کف میده بیرون.میخواستم بدونم شکم درد و سرفه خیلی کمش و اب دهنش که میده بیرون نشانه رفلاکسه؟چون هیچ علایم دیگه ای نداره. یا از سرماخوردگیه که کامل خوب نشده؟میتونم استامیتوفن بدم؟ برای شکم دردش چیکار میتونم انجام بدم؟
- کار نکردن شکم نوزاد چهار ماهه
سلام و خسته نباشید خدمت شما من نوزاد چهار ماهه دارم الان نزدیک دو ماهه که شکمش تقریبا دو هفته یکبار کار میکنه قبلا دکتر بردمش گفت طبیعیه ولی چندتا مطلب هست که خدمتتون عرض میکنم ممنون میشم کمکم کنید اول بگم که از شیر مادر تغذیه میکنه ولی بعضی وقتا سینه رو نمیگیره با اینکه گشنشه و مجبورا بهش شیر خشک میدیم توی روز دائم بیقراره و کف پاهاش رو خیلی بهم میماله و اینکه با اینکه خوابش میاد همش زور میزنه و سخت میخابه و بعد از ده دیقه از خواب بیدار میشه و گریه میکنه منون میشم کمکم کنید
- بی قراری نوزاد در 8 ماهگی به دنبال تب
سلام، دختر من 8 ماهشه سه روز پشت سر هم تب داشت که به زور تبو پایین میاوردم بجز تب علایم دیگه نداشت ولی از اونموقه همش گریه میکنه دائم گریه نمیدونم چشه مجاش درد میکنه بخاطر دنددناش نیست دکتر؟
- تب پایین وبی حالی نوزاد
سلام پسرم 54روزشه.تا 40 روزگی خوابش خییییلی کم بود توی 40روزگی شب ساعت 12و نیم بهش شیر دادم خوابید.هر شب با صدای گریش بیدار میشدم و بهش شیر میدادم.یهو از خواب پریدم دیدم 5صبحه و بچه برای شیر بیدار نشده و چه میدونم شایدم من خوابم سنگین بوده نفهمیدم.دیگه هر کاری کردم بیدار نشد که شیر بخوره و فقط خودش رو کش و قوس میداد.گذاشتمش سر جاش دوباره هفت صبح پاشدم بازم بیدار نشد اما تو خواب بهش شیر دادم خواب بود تا1 ظهر که بیدار شد و شیر خورد و روی تشکش گذاشتم بازی ام کرد دوباره ساعت 4 خوابید 10شب بیدار شد..بعدش خوب بود.اون روز گذشت که دوباره توی 51روزگی خوابش اینجوری شد و همش بی حال بود.اینم بگم یه وقتایی تو روز چشماش رو این ور اون ور میچرخونه و لبخند میزنه البته این کارش تو خوابه اما با چشم باز. یا این که تو بیداری خیره میشه به جایی.که خودمم اینجوری ام.که به اصطلاح میگیم چشمش راه گرفته..اما من هیچ مشکلی ندارم.چند روزم هست خیلی بد شیر میخوره همش زیر سینم خوابش می بره.از 20روزگی هم شیرش رو بالا میاره نمیدونم رفلاکس داره یا چی..باید بعده شیر حتما نیم ساعت نگهش دارم..بعده شیرخوردن که رو شونه ام نگهش میدارم خیلی سرو صورتش رو بهم میماله و بی قراره.سرفه ام میزنم خس خس سینه ام داره.وقتی شیر میخوره تو بغلم خس خسش رو از پشت سینش قشنگ متوجه میشم.توجهش بهم خوبه وقتی باهاش صحبت میکنم لبخند میزنه قان و قون میکنه.گردنش رو از الان خوب بالا نگه میداره.وقتی بغلمه پاهاش رو فشار میده روی پاهام و روپاش وایمیسه..اما خییییییلی نگرانشم یه جورایی دارم دیوونه میشم افسردگی گرفتم و همش در حال سرچ کردن توی گوگلم..بچمم زردی داشت بعده3روز که به دنیا اومد روز پنجم که غربالگری بردم درمانگاه نشونش دادم زردیش 9بود گوشه ی چشمش هم زرد بود گفت فقط مدام شیرش بده.تا 10 12روز زرد بود بعدش خوب شد اما گوشه ی چشمش بعداز 40روزگی به مرور خوب شد..نمیدونم همش گیجم سردرگمم خودمم دارم تلف میشم.تروخدا راهنماییم کنید😭
- سرما
سلام آقای دکتر بچم ۹ماهشه شربت گلوش چرک کرده خس خس میکرد دکتر سالبوتامول و زادتین و اسپری تنفسی داده شربت چرک خشک کن آزیترومایسین رو هر چند ساعت وچقدر بدم ممنون و این داروهارو تا کی ادامه بدم الان ده روزه که میدم
- ترس نوزاد ۹ ماهه
سلام خسته نباشین پسر ۹ ماهه من وقتی حتی یک لحظه ازش دور میشم شروع به گریه میکنه و حتی تو خواب هم جدا نمیشه ازم که بذارم تو تخت خودش بخوابه وقتی میذارمش جدا سریع بیدار میشه تو خونه دنبالم راه میافته از دوش حمام از سشوار و جاروبرقی و یه سری چیز این جوری دیگه میترسه جوری که گریه میکنه و جیغ میزنه نمیدونم باید چی کار کنم کمکم کنین لطفا
- دردهای شکمی نوزاد
اقای دکتر دختر من ۶ ماهشه و فوق العاده نفخ شکمش بالاست حتی توی سونوگرافی که انجام دادیم نوشته احتباس گازهای شکمی زیاد من نمیدونم چیکار کنم مواد نفاخ نمیخورم و خیلی رعایت میکنم الرژی به م پروتئین گاوی هم داره واقعا هسته شدم اصلا اروم و قرار نداره
- زردی نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد یک روزه با وزن دو و نیم کیلوگرم و زردی6.4 آیا نیاز به بستری به علت زردی دارد؟ آیا میتوان در منزل زیر با دستگاه زردی درمان انجام داد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- رفلاکس پنهان
سلام دختر ۹ ماهه من شبها خواب آرومی نداره و مرتب تکون می خوره و بیقراری می کنه و توی ماشین هم گریه و بیقراری شدید داره خودم حس می کنم رفلاکس پنهان داره دکنر داروی لانزو تجویز کردند ولی تاثیری نداشت ممنون از راهنماییتون
- درباره ویروس جدید
سلام اقای دکتر این ویروس بچهای کوچیک هم میگیره نه ماهه هشت ماهه رو؟
- سلام اقای دکتر نوزاد چهل روزه ای دارم که سرما خوردع شیر کع میخوره بالا میاره دکتر براش دارو شربت ازیتروماسین اورال با قطره pelarginو بخور نوشته بازم قطره رو که بهش میدم شیر بالا میاره
درمان زور زدن بیش از نوزاد دوماهه چیست

