Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تعویق واکسن ۱۸ماهگی
سلام دختر ۱۸ ماهه دارم نوبت واکسن ۱۹ بود یه سرماخوردگی جزیی بدون تب داشت من میتونم ۲۴ واکسن بزنم؟
- سرفه خلط دار
سرفه نوزاد ۲۰ روزه
- آبریزش بینی
سلام پسر18 ماهه دارم دوهفته پیش سرماخورده بود دکتر بردم و خوب شده ولی الان چندروزه ابریزش بینیش شروع شده قطره هم به سختی اجازه میده بریزم برلش لطفا ممنون میشم بگید چی بخوره که آبریزشش قطع بشه ؟
- قطره آهن
سلام آیا مصرف همزمان قطره آهن و مولتی ویتامین برای کودکان زیر یک سال اشکالی ندارد؟؟مصرف همزمان قطره آهن و آ د چطور؟؟
- مدفوع خلط دار
با سلام و خدا قوت ، پسرم دو سال و یازده ماهشه، دیروز علایم سرماخوردگی داشت ، ابریزش و خلط بینی و دو بار در مدفوعش هم خلط دیدم ایا این خلط در مدفوعش میتونه بخاطر سرماخوردگی باشه؟ یا ممکنه عفونت روده باشه؟اسهال و تب نداره
- رفلاکس
آقای دکتر من پسرم ۸ ماهو نیمه از بعد۶ ماهگی شروع کرد ب استفراغ کردن ۵ روز هر روز استفراغ میکرد بعد ی روز درمیان استفراغ میکرد الانم هفته ای یکبار استفراغ میکنه شبا نمیتونه بخابه همش وول میخوره گریه میکنه قوس میکنه کمرشو رو ب جلو وهرچی میدم بخوره عق میزنه صبا پا میشه بینیش گرفته من چ دارویی استفاده کنم رفلاکس داره پسرم؟ یا حساسیت ؟الان دو روزه ابریزش بینی شدید داره و سرفه خشک و خیلی بی قراری میکنه دقیقا مث اینکه سرما خورده چجوری میشه فهمید واقعا سرماخوردگیه یا علایم رفلاکسه ممنونم
- سرماخوردگی
سلام دخترم ۸ساله است سوزش گلو وگرفتگی بینی داره بی حال دارویی بهش بدم
- سلام وقتتون بخیر دخترم ۴سال ونیمه میگه گلوم میسوزه تبم کرده میخواستم بدون سفکسیم ۱۰۰ هرچندساعت وچقدرباید بهش بدم ممنون.
- خشکی پوست
سلام آقای دکتر. خسته نباشین دخترم 5 سالشه. مدتیه پوست کنار لبش و زیر چشمش حالت پوست پوست شده. ممنون میشم راهنماییم کنین که چه پماد یا دارویی استفاده کنم براش تا خوب بشه. با تشکر
- شیر خشکدادن به کودک
کودکم یکساله است و شیر خشک را نمی خورد چه کار کنم ایا میتوانم ان را شیرین کنم تا بخورد یا خیر ؟؟؟
- گوشت اضافه
سلام خسته نباشید. دختر ۹ ماهه ای دارم که چند روزی میشه که بین ناحیه تناسلی اش تا مقعد گوشت اضافه دراومده. به نظر شما مشکلش چیه؟چیکار باید بکنم تا از بین بره؟ ممنون
- شربت کتوتیفن و تئوفیلین جی
سلام آقای دکتر شربت کتوتیفن و تئوفیلین جی تجویز شده این دو با هم مشکلی نداره؟
- شربت آزیترو مایسین ۲۰۰ برای کودک ۹ ساله برای آبله مرغان دادان خوب هست
- دندان
سلام و خسته نباشید آقای دکتر بچه من 5 ماهشه خیلی دستش رو داخل دهنش میبره و باتمام وجود دستش رو میخوره و الان دوروزه گریه زیاد میکنه دکتر بردم گفتن هیچ مشکلی نداره شاید بخاطر لثه هستش . بنظرتون ژل بی حس کننده لقه میتونم بگیرم و از الان استفاده کنم؟
- موهای زائد روی اندام تناسلی نوزاد
سلام من نوزاد شش ماه دارم که چند وقت بعد،از به دنیا امدنش متوجه شدم مو روی بیضه هاش داره الان که شش،ماهشه هنوز داره و ززرگتر شدن موها علتش چیه من دوران بارداریم از ماه اول انوکسپارین روزی یکبار زدم تا آخر بارداریم و چندماه پروژسترون استفاده کردم میتونه علتش،ابنا باشه .
- تب
سلام آقای دکتر امروز راجع به تب بچه 2 سالم ازتون پرسیدم من آستامینوفن رو هر 6 ساعت 7ونیم میل بهش میدم بنا به دستور روی جعبه که نوشته 2تا 4 سال 7ونیم تا 10 میل حالا تقریبا 5ساعت از زمان دارو میگذره دوباره تن بچه داغ میشه چیکار کنم هر 4 ساعت بهش بدم همون 7ونیم میل رو؟
- دارویی
مقدار مصرفی سفالکسین ۲۵۰برای کودک شش ساله با وزن 20کیلوگرم
- سرفه
سلام،وقت بخیر بچه چهار سالو نیمه دوهفته پیش ویروس گرفت سرفه های شدید میکرد شربت پلارژین و اسپری استفاده کرد دکتر گفت اگر بیشتر از یک هفته شد سرفه هاش بهش آزیترو بده الان شدت سرفه کم شده ولی گاهی سرفه پشت سر هم میکنه گاهی کم مخصوصا وقتی یه چیزی میخوره تک سرفه میزنه انگار که بخواد گلو صاف کنه سابقه تب و تشنج هم داره خواستم بدونم ایا باید بهش چرک خشک کن بدم یا نه
- نفخ نوزاد ۲۰ روزه
سلام پسرم ۲۰ روزشه نفخ داره زور میزنه قرمز میشه بعد گریه میکنه یا وقتی خوابه با گریه بیدار میشه چیکار کنم
- تب و دل درد
سلام مجدد آقای دکتر. دخترم 3 سال و 4 ماهش هست. 13 کیلو. قدش هم 96 سانت. تبش از سه شنبه شب شروع شده. دیشب هم تب داشت. امروز صبح هم دوباره تب کرده بود. این دو روز تب همراه با دل درد بوده. آزمایش خونش عفونت نشون داده. داروهایی که دکتر درمانگاه بهش داده به این ترتیب هست: Pelargin Kids، گل گریپ، ایبوپروفن، پاراکید. قبلا سابقه عفونت ادراری داشته وقتی نوزاد بود و تحت نظر شما بوده. آذر ماه آزمایش کلی براش نوشته بودید که همه چیزش خوب بود. فقط ی مقدار آهن خونش زیاد بود که اهن رو قطع کردیم خوب شد. عفونت ادراری هم نداشت. ولی از اوایل بهمن هست که مهدکودک میره. سه شنیه که از مهد تعطیل شده این علائم رو داشت.

