Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درمان شلی و نرمی نای نوزاد 4 ماهه
با سلام و عرض ادب نوزاد 4 ماهه که تای سه قلو می باشد و در 32 هفته و 4 روز پر بیمارستان دنا شیراز متولد و دوهفته در nicu دکتر جان با انجام برونسکوپی توسط فوق تخصصی اعلام شد که نوزاد نرمی نای داره اعلام شد. الان خیلی سرفه شدید و ناله خصوص در بیداری و بعد از شیر خورد داره. می خواستم ببینم که چکار باید انجام بدم. خیلی ییستم تنفسی درگیر هست. مدارک لازم هم در صورت نیاز قابل ارسال می باشد.
- کم اشتهایی
سلام آقای دکتر دخترم یک روز خوب شیر میخوره چند روز نمیخوره یعنی مثل همیشه نمیخوره...لازمه فردا بیارم پیشتون با توجخ به شرایط فعلی وزن گیری و قدش چشمی خوبه بی قراری هم نمیکنه
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید پسرم ۱۳ ماهشه وزنش هم ۹۲۰۰ کیلو هستش سه روزه سرما خورده سرفه هم میکرد سینه اش هم خش خش میکنه دکتر شربت برونسبان داد سرفه اش قطع شد ولی سینه اش همچنان خش خش میکنه چیکار کنم چه دارویی بدم بهش خیلی نگرانم
- ایستاد
با سلام ِ دختر 18 ماهه من قادر نیست به تنهایی از زمین بلند شود ِ با کمک من از زمین بلند میشود و راه می رود ِ نه چهار دست و پا رفت نه سینه خیز از 16 ماهگی راه افتادِچه کار کنم
- زردی نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد یک روزه با وزن دو و نیم کیلوگرم و زردی6.4 آیا نیاز به بستری به علت زردی دارد؟ آیا میتوان در منزل زیر با دستگاه زردی درمان انجام داد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- مولتي ويتامين
سلام خسته نباشيد آقاي دكتر دخترم ٧ ماهشه تا ٦ ماهگي قطره آد ميخورد از ٦ ماهگي به بعد مركز بهداشت گفتن كه از اين به بعد بجاي آد مولتي ويتامين بدم و قطره آهن رو هم شروع كنم مشكلي نداره آد رو حذف كردم از نظر ويتامين دي ؟؟
- شربت زينك
سلام خسته نباشيد من با يك مشاور تغذيه در رابطه با غذاي كودكم مشورت كردم چون بي اشتهاست نسبت به غذا گفتم شربت اشتها آور شربت زينك نيز بخوره گفت در آينده دردسر ساز ميشه چون اگه طولاني استفاده شه بلوغ زود رس مياره آيا اين درسته من ميتونم ب دخترم كه ٩ ماهشه شربت اشتها آور بدم؟
- واکسن
سلام آقای دکتر دخترم امروز رفت دو ماهگی واکسن دوماهگی زدن بعد پاش یه کوچولو باد کرده خیلی بیتابی میکنه چیکار کنم
- گرفتگی صدای نوزاد
دخترم ۳۴روزشه شربت منیزیم هیدروکسی دادم از زمان شروع دارو صداش کیپ شده ممکنه بهاطر دارو باشه
- شربت اشتها آور
سلام دکتر شربت اشتها آور زینک سولفات را تا چه مدت میتوان استفاده کرد دختر من شربت رو که میخورهه غذاشو میخوره کمو بیش ولی قطع میکنم اشتها نداره انگار وابسته شربت شده باسه آیا ضرر نداره یکی دوجا از مشاورین تغذیه شنیدم شربتای استها آور خوب نیس بلغ زودرس میاره و عوارض دیگه ممنون میشم شما راهنماییم کنید دخترم دوازده ماه کامله یکساله شده
- رفلاکس
سلام پسرم ۷ ماهشه و بردمش دکتر گفت الرژی داره و رفلاکس و حساسیت به پروتئین گاوی براش دارو نسخه کرد و شیر خشک اپتامیل پپتی جونیور داد و گفت تا سه هفته غذا بهش نده اما الان هم برمیخوره و هم اسهال سبز و بد بو شده آیا شیر خشک رو عوض کنم و اگر بهش غذا ندم مشکلی براش پیش نمیاد؟؟؟
- شیرخشک ببلاک
سلام خسته نباشید دکتر برای بچم دو ماهه پیش شیرخشک ببلاک تجویز کردند برای غذا بجای شیر گاو الان تموم شده میخواستم بپرسم باید برای ادامه دوباره باید از همون شیر خشک استفاده کنم؟بچم تازه هشت ماهش شده شیر خودمو میخوره مشکلی هم نداشته
- سرما خوردگی نوزاد ۵ ماهه
سلام خسته نباشید . پسرم ۵ ماهشه دکتر براش قطره بینی ناپریزول تجویز کرده. مشکلی نداره استفاده کنم ؟
- جای گزین شیرخشک آپتامیل پپتی ۲
جای گزین شیر خشک پپتی ۲
- شیرخشک آ ال110
سلام.نوزادم سه ماهشه،بخاطر حساسیت ب پروتئین گاو و عدم تحمل لاکتوز،و اسهال و استفراغ،بهش شیرخشک نان آ ال110 میدم.اسهال و استفراغش خوب شده،و حسابی هم تپل شده.تاوقتی ک بزرگتر بشه و غذای کمکی شو شروع کنم،موردی نداره دادن این شیرخشک رو ادامه بدم؟
- نوزاد ۱۸ ماهه کرونا گرفته با تب ۳۹ درجه و موعد واکسن ۱۸ ماهه است کی واکسن بزنه
- وزن
سلام وزن پسر ۳ ماه و نیمم ۷ کیلو و زمان به دنیا امدنش ۳ کیلو ۸۰۰ . ایا نرماله
- ویتامین E
سلام اقای دکتر ، نوزاد سی و سه روزه دارم. به علت نرفتن زردی تو ده روزگی دکتر ازمایش داد معلوم شد فاویسم داره . بعد دکتر براش قطره وبتامین e تجویز کرد. میخواستم بدونم این ویتامین رو تا کی باید به نوزاد بدم؟ و علت تجویزش چی بوده؟
- قطره شیرافزا
سلام وقت بخیر پسرم دو ساله هست؛ از وقتی به دنیا اومد تا شش ماهگی هرروز قطره شیرافزا میخوردم. الان متوجه شدم که نباید این کار رو میکردم؛ میترسم هورمون های زنانه اش زیاد شده باشه؛ چکار میتونم بکنم؟
- کارنکردنشکمنوزادوبرفکدهان

