Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه و رشد
سلام. دختر هفت ماهه ای دارم که اصلا غذا نمیخوره، خیلی بازیگوشی میکنه. دوماهه که وزن نمیگیره،وزن تولدش، 3،810 پایان هفت ماهگی ام، 6،800 آزمایش عفونت ادراری و کم خونی داده که مشکل خاصی نداره. واقعا نگرانم. چیکار باید کرد؟
- سوختگی پای نوزاد
سلام اقای دکترخسته نباشین اقای دکتر پسرم یکسالشه لای پاش قرمز شده پماد کالاندوبا زدم با پودر بچه هیچ تاثیری نداشته میشه ی داروی موثر معرفی کنین ممنون میشم سه ماهه کم میشه باز زیاد میشه
- إسهال كودك
سلام خسته نباشيد آقاي دكتر پسر يك ساله ام ٥ روزه إسهال داره. از ديشب يه كمم تب كرده جواب آزمايش مدفوعش اينجوريه: Consistency Loose Color green Fat droplets, mucus, undigested food, yeast not seen RBC 2-3 WBC 10-12 Ova of parasites, Protozoa cyst not seen الان پودر كيدي لاكت و كپسول يوموگي روزي يدونه ميخوره و پودر اُ آر اس هم به زور روزي ٣٠-٤٠ سيسي بهش ميدم الان با اين جواب عفونت داره؟ داروي ديگه اي بدم بهش؟
- مقدار استفاده شربت سفیکسیم
دخترم ۳ سال و ۸ ماه دارو با وزن ۱۷ کیلو شربت سفکسیم هر چند ساعت و چند سی سی بخورد ؟ و چون تبش،قطع نمیشه تداخلی با پروفنی که میخوره نداره ؟
- نخوردن قطره
با سلام من خواهرم ۶ماهشه و هیچگونه ویتامین و قطره اهن استامینوفن و غیره نمیخوره وقتی بهش میدیم اوق میزنه و خیلی وحشتناک همرو همراه با شیر بالا میاره حتی وقتی یه قطره بهش میدیم.چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟؟ما حتی مارک های مختلف گرفتیم ک شاید مزه یکیشون بهتر باشه و بخوره اما تاثیر نداشت
- فاویسم
اقای دکتر سوال قبلیم در مورد استفاده از تب بر برا نوزاد فاویسمی پرسیده بودم کفتین استامینوفن ولی بازم احتمال مشکل هست. سوالم اینه هیچ داروی تب بر ایمنی برا این دسته از نوزادان نیست؟
- سلام دختر پنحاه روزه دارم خیلی سرفه میکند سرفه هاش احساس میکنم خلطی سد خشک نیست اینقدر سرفه میکنه که باخودم میگم الان نفس کم میاره ومیمیره چکار کنم دکتر بردم گفت مشکلی ندارد درضمن من برای گرمایش خانه از چراغ نفتی استفاده میکنم احتمال داره حساسیت چیزی داشته باشه
- شن کلیه
سلام دختر من یک سال و ۲۰ روزشه عفونت ادرار ووشن کلیه داره لطفا راهنمایی بفرمایین
- کرونا
سلام اقای دکتر سرفه های کرونایی چیجوری؟.علایم همراه باسرفه دزتشخیص کرونا چیه توروخدا راهنمایی کنیید
- تغذیه نوزاد هفت ماهه – بیسکوییت مادر
سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرامی
آیا میتوان به نوزادی که هفته ی دوم هفت ماهگی را سپری میکند بیسکویت مادر داد یا نه؟ - میزان مصرف دارو
سلام، پسرم ۴ سال و ۹ماهش و وزنش ۱۸ کیلو است براش فارمنتین ای اس ۶۴۳ دکتر تجویز کرده می خواستم بدونم هر ۱۲ ساعت چند سی سی باید بخوره. ممنونم
- آیا میتوان به کودک تب دار شیرخشک داد؟
سلام آقای دکتر.شب بخیر. ببخشید کودک ۲۲ ماه ام تب و آبریزش و سرفه داره.در این حالت میتونم به ش شیرخشک بدم یا نه؟از دو ماهگی شیرخشک خورده چون شیر خودم کم بوده. متشکرم از پاسخگوییتون.
- مصرف شربت اموکسی سیلین چقدره
سلام دخترم عفونت گوش و کرده بیست کیلو سه ساله چند سی سی به فاصله زمانی چند ساعت باید بدم؟
- آمپول دگزامتازون
اقای دکتر برای نوزاد دختر بیست ماهو نیم امپول دگزا تزریق کردن، چه عوارضی ممکنه براش داشته باشه؟ درسته که باعث توقف رشد میشه و تا شش ماه مانع جذب کلسیم میشه؟
- سرماخوردگی و واکسن دوماهه
سلام دکتر دخترم الان هفت روز که سرما خورده وشربت سیتیزن اسپری بینی مصرف میکنه الان حالش بهتره فقط شب سرفه داره تب هم نداره فردا نوبت زدن واکسن دوماه یشه مشکل نداره ببرمش
- زردی دست پا بچه ۶ ساله
سلام من دخترم ۶ سالشه دست پا شکمش زرد هستن علتش چی میتونه باشه
- گاویچچ
سلام دخترم ۲۰ ماهشه حساسیت ب پروتین گاوی داره تخم مرغ لبنیات مغزیجات موز نمیتونه بخوره الان من ویتامین ک از اینا میگیره چجوری تامین کنم و از شیرم میخام این ماه بگیرم
- غبغب پشت گردن نوزاد
ولی دخترانه هیچ کدوم نداشتن وقتی گردنشو کامل میگیره این حالت غبغب باز میشه این غبغب پشت گردن طبیعی هست آقای دکتر
- کولیک نوزاد
سلام راهکار ساده یا دارویی که بشود درد کولیک رو در شب کاهش داد چیست؟ چون گویا درمان ندارد
- استفراغ و یبوست نوزاد
نوزاد دو ماهه ای دارم نارس ب دنیا اومده الان استفراغ شدید داره ینی هربار ک شیر میخوره ب شدت بالا میاره هم شیر خودمو میخوره هم شیرخشک دو روزه دفع نداشته چیکار کنم

