Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه
نوزاد شیش روزه من اصلا شیر نمیخوره سینه رو نمیگیره میشه راهنمایی کنین
- قطره استامینفون
دوتا سوال داشتم قره استامینفون بعد باز شدن تاچه مدت قابل استفادس ، تب بالا ایا نشانه عفونت یا دندان دراوردن
- واکسن آنفولانزا
سلام آقای دکتر خسته نباشید، من با وجود اینکه به دخترم شیر میدم میتونم برای خودم واکسن آنفولانزا بزنم آیا برای دخترم که شیرمو میخوره ضرری نداره؟؟؟؟ دخترم یک سالشه
- سلام پسرم واکسن ۴ماهگیش امروزبود چون سرماخورده میتونم چندروزی نزنم مشکلی نداره
- برفک دهان نوزاد
p> سلام پسر یک ماه ونیمه من حدود1ماه هست که دچاربرفک دهان شده،تاالان سه شیشه نیستاتین هم استفاده کردم ولی تغییری نکرده،باوجودرعایت نظافت وسایل شیردهی و تمیزکردن دهانش وحتی استفاده ازداروهای سنتی هنوزبرفکها هستن،هرچندمشکلی واسه شیرخوردن نداره ولی خیلی واسش ناراحتم.شیرخشکی هم که به صورت کمکی واسش استفاده میکنم نان1هست.درضمن شیرخودم روتوسط سرشیشه میدم چون مستقیما نمیتونه سینه روبگیره. می خواستم بدونم چیکاربایدکنم که رفع بشن. لطفا من و راهنمایی کنید. ممنون
- تغذیه نوزاد هفت ماهه
با عرض سلام خدمت دکتر گرامی
نوزاد من نزدیک به دوازده روز است که وارد هفت ماهگی شده است. در طول این دوازده روز حریره ی بادام به او داده ام. آیا من میتوانم فرنی با شیر را این ماه به او بدهم؟ و آیا باید از شیر گاو استفاده کنم یا شیر پاستوریزه؟
با تشکر از راهنمایی شما
- عصب نوزاد
سلام خست نباشید ایا با لمس زیر پای نوزاد حتما نوزاد باید ازخود واکنش نشان دهد .ایا درست است که میگویند اگر نوزاد واکنشی نشان ندهد حتما فلج مغزی شده است
- غذای کمکی
باسلام ایامیتوان ب نوزاد ۴ماه ونیم ک وزنش کم میباشد روزانه لعاب برنج داد؟ وزن ۴۹۰۰
- شیر نخوردن نوزاد چهل و پنج روزه
نوزادم هنوز دوماهش نشده تا هفته پیش شبا برای شیر بیدار میشد اما الان ساعت دوازده که میخوابه صبح ساعت چهار یا پنج بیدار میشه میخوابع و اصلا شب بیدار نمیشه روزا درعوض خوب شیرمیخوره چیکارکنم شب بیدارش کنم یا نه؟
- یبوست نوزاد سه ماهه
سلام خسته نباشید پسرم سه ماهشه هشت روزه پی پی نکرده چهار روزه بهش بی بی کر میدم تاثیری نداره همه راهارو رفتم از ماساژ تا حرکت های ورزشی پا ولی تاثیر نداره ممنون میشم راهنمایی کنید شیر خودمم میخوره
- سرماخوردگی کودک
سلام دخترم ۶ماهشه و ۷ونیم کیلو وزنشه الان سه روزه آبریزش و سرفه داره پزشک گفت سرماخوردگی هست و آزیترومایسین ۲۰۰تجویز کرده میخواستم میزان صحیح دارویی که بهش باید داده بشه رو لطف کنید
- خوردن مدفون
سلام اقای دکتر بچه من سه شب پیش ب دنیا اومده گفتن مدفون خودشو خورده اول نفس کم میاورد بعد بهش شیر میدن بالا میاره حتی ۲سی سی بعد کترش دستور داده شیر قطع کردن بازم میگن بالا میاره و رودهاش خیلی باد داره بنظرتون چیکار کنم الان تو دستگاه نگهش میدارن
- مصرف دارو
سلام .ببخشید فرزندم 50 روز دارد .وزنش هنگام تولد 2900 بود .بعد از تولد تا 2300 افت وزن داشت . وزن فعلی اش 3700 است .دکتر برایش روزی 20 قطره مولتی ویتامین مسترویت تجویز کرده است .ولی وقتی 20 قطره می خورد خیلی بی قراری می کند .خواب نمی رود ودست وپاهایش را خیلی تکان می دهد .می توانم روزانه قطره ی کمتری به او بدهم یا قطره اد را به جای ان به او بدهم ؟؟ایا قطره مولتی ویتامین مسترویت با مولتی ویتامین ویتن تفاوتی دارد .؟؟هم چنین دکتر شربت زینک را هم روزانه 1/5سیسی برایش تجویز کرده که وقتی می خورد دلش درد می گیرد و خوب شیر نمی خورد می توانم قطعش کنم ؟؟چون شیر خوردنش را مختل کرده ؟؟
- سرماخوردگی نوزاد۳ماهه
باسلام دکتر دخترمن۳ماهه شه دکتر بهش آزیترومایسین ۱۰۰داده ومن جرات نکردم بدمش دارویی بادوزپایین ترچیه بدمش
- سرماخوردگی
وقت بخیر . پسر ۹ ماهه با وزن ۹ گیلوگرم که برای سرماخوردگی و خس خس سینه دکتر بهش شربت نئوتادین ، اسپری بکلوتروکس داده که هر ۱۲ ساعت باید ۲ پاف زد رو چند روز باید ادامه بدم ؟ دوره درمان حداکثر چند روز میتونه باشه ؟ اگر زودتر بهبود یافت میتونم اسپری رو قطع کنم؟
- قرص مولتی ویتامین
سلام اقای دکتر. نوزاد چهل روزه ی فاویسمی دارم. خود من میتونم قرص مولتی ویتامین پرگمام بخورم؟
- خوب ننشستن وپشت زدن نوزاد۶ماهه
سلام آقای دکتر نوزاد۶ ماهه ای دارم که خیلی پشت میزنه وباکمک زمان کمی میشینه ووقتی عمود میگرمش زود پاهاشو خم میکنه یا از قسمت شکم خودشو به جلو میده لطفا بگین این حرکات عادیه یانه؟یا یک نوزاد۶ ماهه چه توانایی حرکتی باید داشته باشه
- میزان مصرف آزیترومایسین
سلام دخترم 8ماهش و وزنش 11کیلو چ مقدار آزیترومایسین بهش بدم تب داره و خیلی بی قرار و آبریزش بینی داره
- قطره نفخ شکم
سلام وقت بخیر دکتر به نوزادام بخاطر نفخ شکم قطره داد روی قطره نوشه زیر شش ماه ندهید نوزادام ۲۱ روزش است مشکلی نیست بهش بدم باتشکر
- سرماخوردگی نوزاد
سلام پسرم ۳ماهش هست چند روزه گاهی سرف وعطسه میکنه حس میکنم شیر هم کم می خوره ازشیر خشک نان می خوره مشکل

