Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قورت دادن هسته گوجه سبز
سلام دخترم دوساله وهفت ماهشه امروز هسته گوجه سبز قورت داد میگه رفته از گلوش پایین حال عمومیش خوبه ولی خیلی میترسم مشکلی پیش بیاد
- کبودی زیر چشم بعدداز بیماری و تب ؟
سلام کودک ۲سال ۱۰ ماهه ۳روز قبل تب کرد پزشک عمومی تشخیص التهاب گوش و حلق دادن ۲تا امپول سفتی زوکسیم به فاصله ۲۴ساعت و شربت اموکسی کلاو هر ۱۲ ساعت ۶ سی سی دادن الان این چنروز خیلی پای چشمش گود و کبود شده چو ن سابقه سوراخ قلب و تنگی شریان ریوی داشت که تا یکسالگی گفتن رفع شده حالا نگرانم نکنه این داروها اثر بدی گداشته که زیر چشمش کبود شده البته شدید لاغر و کم اشتها هم شده خواهش میکنم بگید مشکلی براش نداشته ؟ متاسفانه شهر ما متخصص اطفال نداره ...
- ویتامین
- кредитный адвокат Днепр
What is mirror life? Scientists are sounding the alarm https://advokatzp.061.ua/ru адвокат Днепр консультация [img]https://advokats-zp.com.ua/wp-content/uploads/elementor/thumbs/-%D0%90%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D1%8C%D0%B53-q192no85jfgs5nb51mwbf2t4du4lf4nohwdjrhm2xs.webp[/img] [url=https://law.advocat-dnepr.com.ua/]юридические консультации[/url] Scientist Kate Adamala doesn’t remember exactly when she realized her lab at the University of Minnesota was working on something potentially dangerous — so dangerous in fact that some researchers think it could pose an existential risk to all life forms on Earth. She was one of four researchers awarded a $4 million US National Science Foundation grant in 2019 to investigate whether it’s possible to produce a mirror cell, in which the structure of all of its component biomolecules is the reverse of what’s found in normal cells. The work was important, they thought, because such reversed cells, which have never existed in nature, could shed light on the origins of life and make it easier to create molecules with therapeutic value, potentially tackling significant medical challenges such as infectious disease and superbugs. But doubt crept in. “It was never one light bulb moment. It was kind of a slow boiling over a few months,” Adamala, a synthetic biologist, said. People started asking questions, she added, “and we thought we can answer them, and then we realized we cannot.” The questions hinged on what would happen if scientists succeeded in making a “mirror organism” such as a bacterium from molecules that are the mirror images of their natural forms. Could it inadvertently spread unchecked in the body or an environment, posing grave risks to human health and dire consequences for the planet? Or would it merely fizzle out and harmlessly disappear without a trace?
- کم اشتهاهست
سلام دخترم چهارساله هست دکترهم بردم شربت ویتامین زینگ پلاس داداه وقطره آهن وگلسیم مصرف کردم فقط خیلی کم اشتهاهست وزن ۹ کیلو
- وزن کودک
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه دقیقا . شربت زینک سولفات هم بهش میدم بعضی مواقع . ولی درکل قدش 76 سانت و کزنش 9کیلو و 800 گرمه . نهار و شام سخت میخوره میخوام بدونم چیکار باید بکنم و چی بدم یااینکه وزنش مناسبه ؟؟ زینک رو چه ساعتی بدم بهتره ؟
- واکسن ۱۸ ماهگی و آلرژی به تخم مرغ
سلام وقت بخیر کودک 18ماهه خواهرم به تخم مرغ حساسیت داره (با توجه به تست خراش پوستی) پزشک فوق تخصص آسم و آلرژی توصیه کردن که واکسن mmr باید در بیمارستان و بعد از مصرف داروی سیتریزین و قرص پردنیزولون (به مدت سه روز ) این واکسن تزریق بشه سوال من اینه که با توجه به این که گفته میشه که داروی پردنیزولون و واکسن MMR تداخل دارن و کودک ۱۸ماهه است اشکالی نداره که قرص پردنیزولون بهش داده بشه؟ سوال دیگه این که در مرکز بهداشت به ایشون گفته شده که MMR این چندساله دیگه براساس محیط کشت تخم مرغ تولید نمیشه و از سلول انسانی در تولید اون استفاده میشه باز هم امکان داره در کودک ایجاد آلرژی بکنه؟
- برای نوزاد ۴ماهه جه مقدار شربت ازیترو مایسین ۲۰۰ باید بدهیم
- مچ پای نوزاد
سلام دخترم تازه وارد یکسالگی شده نزدیک دوماهه شروع به راه رفتن کرده موقع راه رفتن پای چپشو گج میذاره آیا نیازه به دکتر برم نشون بدم؟
- سرماخوردگی اطفال
سلام آقای دکتر.خسته نباشید فرزندم نزدیک به 4ماهشه،چندروزی هست سرماخوردگی گرفته آبریزش بینی،سرفه شدید،تبش قطع شده ،خس خس سینه داره واسهال آبکی سبزرنگ میکنه روزی حداقل10 بارمعدش کارمیکنه شهرستانی هستیم وبه پزشک متخصص دسترسی نداریم .لطفاراهنماییم کنید .ممنون ازشماوسایت مفیدتون
- سرفه در خواب
سلام خسته نباشید. پسرم ۳ سالشه. وزنش ۱۳/۸۰۰ چند روز تب داشت. الان دو روزه تبش قطع شده. اما دو شبه که وقتی میخوابه زیاد سرفه میکنه تو خواب. شربت پلارژین هم میدم. روزا خوبه اما شب که میخوابه سرفه میکنه
- خوردن هسته شلیل
سلام دختر 5 ساله ام 2 روز پیش هسته شلیل کوچیکا رو قورت داده از اون روز تا الان گاهی وقت ها میگه دلم درد می کنه دلیل دل دردش چیه؟ یعنی هسته نمی تونه دفع بشه؟ لازمه از معده و روه هاش عکسبرداری بشه؟
- مصرف اضافی دارو برای کودک
سلام آقای دکتر به جای 5 سی سی کتو تفین به کودک 3.5 سال میزان 12 سی سی دادیم آیا مشکلی ممکنه داشته باشه؟
- عفونت گوشی بچه
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای عفونت به دلیل سوراخ کرون گوشواره وجاگیزین گوشواره طلا میشه سفسکیم ۱۰۰ وزنش ۷ونیم و۸ماهشه چقدر بهش بدم باتشکروممنون
- تب بدون هیچ عارضه
1سال و10ماهه 7روزه تب داره،استفراغ موقع خوردن آب ونفخ،فقط آب میخوره هیچ علامت دیگه ای نداره
- سلام شربت زینک پلاس رو تا چه مدت باید استفاده کرد
سلام.دختر ۴و نیم ساله دارم وزن ۱۵ کیلو اشتهای کمی داره شربت زینک میتونه مصرف کنه چه میزان وتا چندوقت؟ باتشکر
- مقدار شربت سفکسیم ۱۰۰
سلام خسته نباشید اقای دکتر پسرمن ۴سالشه و۱۶کیلو وزن داره دکتر واسشون سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت تجویز کردن اما مقدار دارو متوجه نشدم چند سی سی بهشون بدم ممنون
- سلام وقت بخیر دخترم ۶ ماهشه و از دیشب همش تب میکنه بهش استامینوفن میدم اول ۶ ساعت دادم دیدم ک تب میکنه از ۴ ساعت میخوام ببینم میتونم شربت سفکسیم ۱۰۰ بدم بهش چون ماه پیش هم همین تجویز و دکتر کرده بود براش
- دخترم ۷ سالشه و فقط ابریزش بینی داره چه کنم قزع بشه
دخترم ۷ سالشه و مدرسه میره فقط ابریزش بینی داره چه کنم
- دلدرد
پسر شش ساله ام حدود ده روز است که بیشتر مواقع دل درد وکمردرد دارد و گاهی دچار اسهال میشود و آروغ های بد بو دارد

