Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تلوزیون دیدن
درمورد تلوطیون دیون نوزاد 6ماهه سوال کردم شما فرمودید کوتاه مدت مشگل نداره.منظور از کوتاه مدت یعنی روزی چندساعت؟ سوال بعدی اینکه کلا چرا بده این کارمنجر به چه مشکلاتی میشه؟؟
- سلام دکتربرای پسر یک ساله ام که اسهال شده بود و وزنش کمه و کم اشتهاس،،،زینک سولفات روزی 2سی سی تجویز کرده،،،سوالم اینه تاکی باید مصرف کنم؟ایا بازم میتونم خودم بخرمش؟یا باید فاصله بدم؟مقدار دوزش باید کم بشه یا نه؟ممنون ازشما
- فاویسم
سلام اقای دکتر. نوزاد یک و نیم ماهه دارن. مشکل فاویسم داره. برا واکسن دوماهگی که تب میکنه چه تب بری پیشنهاد میکنین؟ با توجه به محدودیت دارویی که افراد فاویسمی دارن
- واکسن
سلام آقای دکتر من دیروز واکسن دوماهگی نوزادم را زدم روز اول کامل هر ۴ساعت استامینوفن دادمذو کمی تب داشت تا ۳۷.۴ شده بود تبش که کم کم الان دومین روز شروع شده از شب اولین روز تبش اومد پایین شد الان شده ۳۶/۷ آیا خوبه؟؟سردش که نیست؟؟کمی سرد هست مشکلی پیش نمیاد؟؟دستو پاهاش خیلی اوقات سرده
- گردشدن سر نوزاد و شربت قوی ضد نفخ
ت
- یبوست نوزاد دوماهه
سلام آقای دکترببخشیدبچم ۱۸روزه هستش اولاخوب دسشویی میرفت ولی الان شیرخشک میخوره شیرخودمونمیخوره کمی به سختی دسشویی میکنه.ولی باروغن زیتون مالش میدم یاتحریک میکنم میشینه اولش کمی سفته ولی بعدش شل میشه کم کم هرروزم میشینه
- در رابطه با شیردهی نوزاد
دخترم وقتی به دنیا آمد نارس به دنیا آمد،وزنش دو کیلو وهشتاد کیلو گرم بود وزنش کم بود ،دکتر واسش شیر اپتامیل پی دی اف نوشت ،حالا ۴۸ روز به دنیا آمده وزنش شده سه کیلو ونهصد شده ،در کنار شیر اپتامیل پی دی اف شیر مادرشوهم می خوره ولی شیر مادرش زیاد نیست ،حالا با توجه به اینکه شیر اپتامیل پی دی اف به سختی گیر میاد ما هم شهرستان هستیم ایا میشه یه شیر دیگه جایگزین کنیم ؟
- سلام اقای دکتر پسر بچه ۳ ماه دارم که خیلی سرفه میکنه چکار خواهد کرد
- رشد دور سر نوزادم
با سلام خدمت دکتر بزرگوار، سوالی داشتم راجب رشد سر نوزادم که دقیقا سه ماه و دو هفته اش شده و دقیقا چهل سانتیمتر هست بنا بر نمودار رشد باید بیشتر باشد روی خط زرد رنگ نمودار هست و خیلی نگرانم نکند رشد مغز اش با مشکل روبرو شده یک فرو رفتگی خیلی کمی از بدو تولد روی قسمت ملاجش همیشه حس میشه بنظر شما مشکلی هست؟ وزن و قدش روی خط سبز نمودار هست پس چرا رشد سرش روی خط زرد رنگ ؟ بنظر شما عذم تعادل در رشد مغزی و جسمی وجود دارد؟ بدو تولد اندازه سر نوزادم 33.8بوده . با تشکر منتظر جواب جنابعالی هستم!
- سرفه خشک و سرما خوردگی کودک پنج ماهه
سلام وقت بخیر.نوزاد پنج ماهه دارم سه هفته هست که سرفه میکنه به خصوص در شب.دکتر هم بردم اسپری بهش زدم داروی حساسیت داده آزیترومایسین هم داده ولی هنوز خوب نشده چیکار کنم؟
- ختنه
سلام آقای دکتر شما ختنه انجام میدین؟
- سرماخوردگی
تا چند دقیقه بعد مصرف آزیترومایسین نوزاد۲ماهه میشه شیر بدیم بهش؟متشکر
- شیر دهی
نوزاد سه ماهه ام حداکثر ده دقیقه شیر میخوره نگرانم احساس میکنم سیر نمیشه.وزنش ۶کیلو.شب ها تو خواب بهش شیر خشک هم یه وعده میدم
- کولیک نوزاد دو ماه
سلام وقت بخیر نوزاد ۳۵ روزه دارم خیلی بی قراری میکنه وقتی بالا میاره شیر هست یعنی حالت پنیرک نداره آب از گوشه لبش میاد انگار که سردی کرده باشه خیلی باد ازش رد میشه پاهاشو تو شکم جمع میکنه و گریه میکنه خیلی بد خوابش میبره همش انگار چیزی تو دهنش و میجوه بهش شیر خشک نان یک میدم چون شیر خودم خیلی کمه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم
- درمان هموروئید
سلام وقت بخیر .عذر میخوام من دخترم حدود ۱۱ ماهشه و امرورز که پوشکش رو عوض کردم متوجه گوشت اضافه کنار مقعدش شدم.البته با توجه به اینکه غذا میخوره گاهی حالت یبوست هم داره .امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟ ممنونم
- تغذیه نوزاد
سلام خسته نباشید....پسر۹ماهه ای دارم ک موقع تولد۳روزبیمارستان بستری بودب دلیل رفتن آب تودهنش بعدامعلوم شدک رفلاکسم داره وزن تولدش۲۸۰۰بودتقریبا۴ماهش بودی کم آب پرتقال میخوردموقعی ک غذای کمکی روشروع کردم غذاروقورت نمیداداصلاتودهنش نگه میداشت دکتربردم گف آب پرتقال خورده رفلاکسشوتشدیدکرده شربت رانیتیدین داد ی کم بهترشدتیریبا۱ماه پیش اسهال واستفراغ گرف بعدشم اولین دندونش دراومدالان ازاون موقع بازغذاروقورت نمیده اصلاحتی شده ۲۰دقیقه نگه میداره الانم بازشربت رانیتیدین وزینک میخوره وزن الانش۸کیلوه چن وقته خیلی وزن اضافه نمیکنه فقط خوب شیرمیخوره اصلاتمایلی ب غذاخوردن نداره مگ در روز۱وعده اونم خیلی کم غذاهای متنوعیم براش درس میکنم امااصلانمیخوره
- جوش سرسفید
- عرق كردن سر
سلام آقاي دكتر دخترم زمانيكه شير ميخوره سرش خيس عرق ميشه بخاطر چيه؟نرماله؟
- زور زدن نوزاد ۲۵ روزه در خواب و بیداری
بایادخدا.باسلام و احترام. نوزاد ۲۵ روزه که تو خواب زور میزنه و دستاشو میره بالا کنار گوشش و وقتی بغلش میکنیم بهتر میشه. تو حالت بیداری هم گاهی اینجور میشه و صورتش قرمز میشه. شیر مادر هم میخوره و در کنارش روزی دو الی سه بار شیر خشک ببلاک ۱ هم میخوره. قطره کولیکز و پربیوتیک و ویتامین آ د هم میخوره. خواستم لطف کنید راهنمایی کنید چیکار کنیم.ایا چیز مهمی است؟باتشکر
- سرما خوردگی نوزادان
با عرض سلام و خسته نباشید:ببخشید پسر من الان هفت ماهش هست االان سه ماه هست پشت سر هم هر ماه سرما میخوره،در ضمن شیر خشکی هم هست میشه راهنمایی کنید چیکار کنم که اینقد سرما نخوره ،و سیستم ایمنی بدنش قوی بشه.با تشکر

