Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- امتناع از شیر خوردن
نوزادم پنج ماه وده روزی هست.وزن تولد ،دور سر،قدش به ترتیب ۲۷۷۵گرم،۳۳، ۵۱سانت بوده. الان وزنش ۷۵۶۰گرم،قدش۶۴،دور سرش۴۱هستش، بعد از واکسن چهارماهگی دیگه به راحتی شیر نخورد. یعنی در حد یک الا دو دقیقه زیر سینه میمونه. آرام و قرار نداره، در ۲۴ساعت شاید سه ساعت هم نخوابه اون هم روی پا. چند نوع شیر خشک هم امتحان کردم نخورده. غذای کمکی هم به زور میخوره در روز یک وعده. در ۲۴ساعت نهایت چهار بار ادرار داره ولی اجابت مزاجش خوبه. خیلی نگرانم. چند تا دکتر نوزاد هم بردم افاقی نکرده لطفاً راهنماییم کنید چکار کنم. باتشکر از زحمات تان. یاعلی.
- پرده گوش
ایاباجیغ زدن اطرافیان روی سرنوزاد پرده گوش نوزاد ممکن است که پاره شود؟یاباصدای زیاد آهنگ در مجالس؟علایمش چیست؟
- باد معده
سلام پسر ۵ ماه و نیمم وقتی باد معده خالی میکنه بو میده . از شیر خودم هم تغذیه میشه ایا بده البته هر چهار پنج روز یه بار مدفوع میکنه
- جراحی پسر بچه 45 روزه
سلام پسر من 45 روزه است گفته باید جراحی بشه میخواستم بدونم خطری نداره
- سرفه
با سلام دخترم ۳ ماهشه و دو روزه که سرفه میکنه روز اول سرفه های خشک ولی روز دوم خشک نبوده و ۳ یا تا سرفه پشت هم میکنه تب و آبریزش نداره چیکار کنم؟
- سلام یبوست نوزاد۸ماهه که تقریبا یک ماهه اینطوری شده
سلام خسته نباشید دختر ۸ماهه دارم که یبوست گرفته توی غذاهاش کره میریزم روغن زیتون میریزم لعاب خاکشیر میدم زیاد فایده ای نداره خیلی موقع مدفوع زور میزنه وسه روزی ار دفعه کم کم مدفوع میکنه وباد معده اش که خالی میشه خیلی بو میده مدفوع هاشم بو داره
- واکسن شش ماهگی
سلام آقای دکتر.پسرم فردا نوبت واکسن شش ماهگیش هست.اما شنبه خیلی زیاد عطسه میکرد و یه مقدار آبریزش بینی داشت.یکشنبه بهتر شد.دیروز و امروز اصلا عطسه نکرد و فقط موقع گریه کردن آبریزش بینی داره.تب هم نداره فقط وقتی سیر میخوره انگار بینیش پره.واکسنشس ماهگی رو بزنم با این شرایط یا کنی صبر کنم.ممنون.
- شیر نخوردن نوزاد در بیداری
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماه و ۸ روزشه تا دو هفته پیش شیر خودم رو میخورد الان هر کاریش میکنم دیگه شیر نمیخواد فقط شبا گاهی اوقات میخوره شیرخشک هم که اصلا میخوره شیشه شیر رو نمیگیره چیکارش کنم توروخدا بهم کمک کنید خیلی نگرانم
- زیاد مدفوع کردن نوزاد
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز ببخشین پسرم پنج ماهشه دفعات مدفوعش زیاده شاید تا روزی شش بار یا هفت بار حالا گفتم ببینم مشکلی نیس اگه دفعاتش زیاده ؟شیر خشک پپتی جونیور فقط میخوره
- تغذیه
با سلام اقای دکتر نوزاد دارم که تازه وارد ده ماهی شده است و نزدیک به سه روز است که اصلا میل به هیچ چیز را ندارد وکلا بی اشتها شده وبا قاشق اول حالت تهوع میگیرد و قطره ی میم هم به او میدهم چیکار کنم تا حالت تهوع خوب شود و دوباره اشتها به غذا پیدا کند
- یبوست نوزاد۲ونیم ماهه
سلام پسرم ۸روز یبوست گرفته پزشک شربت لاکسی ژل داده وگفتن روزی یه قاشق مرباخوری ولی بعد از سه روز دفع نداشته، به نظر شما شربت رو دوبار در روز ندم تا دفع داشته باشه
- کلاه
سلام اقای دکتر. از کلاه نخی در خانه برای نوزاد تازه متولد شده تا چند ماهگی باید استفاده کرد؟
- سرفه
سلام واکسن ۱۸ ماهگی پسرم رو ۴ روز پیش زدم از دیشب تا الان سرفه های شدید داره آیا به واکسنش مربوط میشه
- تب
سلام خسته نباشیدنوزاددارم ۴ماهه باعطسع ازصبح تب داره با آستامینوفن و شیاف ۱۲۵ کنترل نمیشه بازم حرارتش گرم دیگ علایمی نداره فقط دستاش تودهنش میکنه چیکارکنم تب بیاد پایین
- سرماخردگی
سلام خسته نباشید دکتر پسرم دوهفتس فقط ابریزش داره اصلا خوب نمیشه سبز وزرده با قطره و پوار تمیزمیکنم جواب نمیده خیلی اذیت میشه فقط هم همینه علائم دیگه ای تو این دوهفته نداشته چی بدم سریع خوب شه خیلی هم ضعیف و لاغر شده ۱۰ماهشه
- خس خس سینه نوزاد سه ماهه
استفاده از قطزه پدی لاکت علت خس خس سینه نوزاد و سرفه ان می شود؟
- خلط گلو
سلام روز بخیر آقای دکتر تو رو خدا کمکم کنید از هفته پیش سه شنبه دارم بچه ام را پیش دو تا دکتر بردم اما هر دو میگن گوش و گلویش عفونت ندارد و داروی خاصی نمی دهند اما آقای دکتر بینی اش کیپ است اما آبریزش بینی ندارد و خلط توی گلو دارد خیلی بی تاب و بیقرار است موقع شیر خوردن همش ناله میکند انگار درد داشته باشد تو رو خدا کمکم کنید من امیدم اول به خدا بعد به شماست کرمانی هستم و دسترسی به شما ندارم خواهش میکنم کمکم کنید راستی دخترم یکسال و دوازده روز دارد
- فاویسم
با سلام چطور میشه فهمید نوزاد ما فاویسم داره؟هفت ماهشه
- وزن نوزاد 4 ماهه
سلام آقای دکتر ان شاالله ک حالتون خوب باشه و سایتون مستدام💙 دختر 4 ماهه ای دارم ک با وزن 2900 دنیا اومده و قدش 47 بود الان وزنش 5800 هستش و قدش 62 آیا رشدش خوبه حس میکنم لاغره و شیر زیاد نمیخوره انگار،،، شیر خودمو میدم نیاز نیس ببرمش دکتر ببینش؟
- وزنگیری کند
سلام خسته نباشید کودک جن هشت ماهشه و وزنش ۶۹۰۰هست سه ماهه بهش اپتامیل pdfمیدم ولی حس میکنم وزنش اصلا بالا نمیره تعریف شیر پره اپتامیل روهم شنیدم میخاستم بدونم کلا چه شیری از همه بهتره برای بچه های محروم از شیر مادر

