Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم
دخترم مشکوک به فاویسم هست دادن قطره استامینوفن برای واکسن دو ماهگیش ضرر داره یا خیر ؟
- زردی نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من 50روزشه آزمایش دادیم زردیش 10.5بوده میخواستم ببینم براش ضرر نداشته باشه وزنش هم5.2است
- سیر شدن نوزاد
سلام اقای دکتر. بچه ی من بیست و هفت روزه هست. هم شیر کمکی میخوره هم شیر خودمو. فقط مشکل اینجاست که وقتی شیر خودمو میخوره به محض گرفتن سینه م بعد ده دقیقه به خواب میره. از کجا بدونم به مقدار کافی اون وعده شیر خورده؟
- شیر خشک برا نوزاد فاویسم
سلام نوزادم تازه ۱۸ روزشه مبتلا به بیماری فاویسم و زردی شدید ی داره چه شیر خشکی براش مناسبه ؟
- تب نوزاد
سلام دکترجان خداقوت پسرم یازده ماه هست از دیشب تب داشت استامینوفن دادم الان دست و پاهاش نرماله ولی سرش خیلی داغ میشه بچه کلا بی حاله سرما خورده؟
- خس خس سینه
سلام بچه من 4 ماهشه سینش خس خس میکنه دکتر بهش شربت کتوفین داده میخواستم بپرسم مشکلی نداره بدم البته نارس هفته 34 بدنیا اومده
- سرفه های خلط دار
با سلام پسرم چهارماه وبیست روزشه سرفه شدید خلطدار داره آبریزش بینی هم داره صداش هم گرفته گاهی انقدرشدید سرفه میکنه کم میمونه خفه شه بردمش دکتر ،شربت سیتریزن وانستین4ونئوزینک داده به نظرتون زود خوب میشه ،شربتا ضررندارن
- خس خس وگرفتگی بینی نوزاد
ببخشید میشه بیشتر توضیح بدین ؛چه قطره ای ؟وطریقه مصرفش به چه صورت؟
- غذاي كمكي
باسلام.دخترم ٨٥٠٠وزن داره.وزن تولد٤٢٠٠ غذايًكي تا حالا ندادم.رفلاكس و الرژي داره.شيرخشك إي آر مصرف ميكنه.ميتونم فرني برنج درست كنم با شيرخشك؟با شيرخشك إي آر موردي نداره؟ميخام رقيق درست كنم روزي يك قاشق چاي خوري
- شربت سفیکسیم برای بچه یک نیم ساله
سلام دکتر شربت سفیکسیم را برای بچه یک نیم ساله چندسیسی بدم
- کارنکردن شکم
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم ۸ماهشه ۳روز شکمش کارنکرد بعضی وقتاحس میکنم ی زور ریزی میزنه ولی بعدش خبری نیس تاچند روز شکمش کارنکنه طبیعی؟
- سرفه نوزاد ۷ماهه
سلام آقای دکتر دخترم ۷ماه ونیم است چند روزه که سرفه خشک میکند تب نداره بنده سر خود بهش آموکسیسیلین میدم اشکالی نداره
- چاشنی در غذا
سلام اقای دکتر بچه ۷ ماهه دارم به سوپ وقتی هیچ نمکی یا چیزی که به غذاش مزه بده نمیزنم انگار بچم دوس نداره مثلا فرنی چون کمی شیرینه میخوره ولی پوره سیب زمینی چون بی مزس نمیخوره اصلا نمیشه کمی نمک به غذاش اضافه کرد؟
- پریدن قطره در گلو.
سلام آقای دکتر بچه ده ماهم قطره پرید تو گلوش ممی تونست نفس بکشه بعدش استفراغ کرد حالش خوب شد،از کجا بفهمم قطره تو ریه اش نرفته باشه،خواهش میکنم کمکم کنید مننوتم
- داغ بودن سر
سلام خسته نباشید نوزاد سه ماه پسر فاویسم دارد چند روزه ناحیه سرش داغه تب نداره تازم سرما خودگیش داره خوب میشه چند روز پیش حضوری پیش شما برای چکاب اوردم گفتید همه چیز نرماله میخواستم بدون داغی سر بدون تب اشکالی نداره خطر ناک نیست
- گوش بلبلي
بإسلام.نوزادي ٦ماهه دارم كه چن ماه موقع خوابيدن گوشش موقع خواب تا ميخورد،هركاري ميكردم صاف بشه باز تا ميشد.الان كه ٦ماه داره گوشاش خيلي بد شده.ايا چيزي هست كه انجام بدم درست بشه؟ارثي نيست چون گوش برجسته نداريم اصن.ميشه چسبي چيزي بزنم؟
- شیرنخوردن نوزاد
سلام دخترم دوماه ۲۷ روزشه از یک ماهگی شبا خیلی با گریه شیر میخورد هیچی نمیخورد و من مجبور شدم برای اینکه گشنه نباشه بهش شیر خشک بدم فقط شبا ک گریه میکرد میدارم الان خوابش تغییر کرده و کل روز بیداره و شب میخوابه توشب دوبار تو خواب سینمو بگیره ولی تو روز اصلا نمیگیره یا یکم بخوره ول میکنه مجبور میشم شیر خشک بدم بهش چیکار کنم که سینه خودمو بگیره از طرفی چند وقت گذاشته گشنه بشه بهش شیرخشک هم ندادم ک مجبور بشه بخوره ولی نمیخوره و همش گریه میکنه
- تغذیه
با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر دختری دارم شش ماه و ده روزه بهش فرنی و سوپ ساده شامل گوشت سیب زمینی هویج و سبزی میدهم در ضمن یبوست است و همیشه بینی اش کیپ است میخواستم بدانم چه غذاهای دیگری میتوانم بهش بدهم و نیاز به درمان خوراکی برای یبوست و گرفتگی بینی دارد
- احتمال آسیب به ستون فقرات
سلام وقت بخیر، نوزاد پنج ماهه ای دارم که تا الان موقع تعویض پوشکش زیاد مراقبت از ستون فقراتش نداشتم. تو بغلم نشوندمش. وقتی هم که حالت خوابیده هست، دست هاش رو بگیرم بلند میشه، یا کمی راه بردم، سرپا نگه داشتم. یکبار هم یکی از اقوام به حالت بازی، چند بار باسن و قسمت رانش رو به بالا ضربه زد. آیا این موارد باعث آسیب به ستون فقراتش میشه؟ یا در آینده مشکل پیش میاد؟ چه کار کنم مشکل پیش نیاد؟
- رفلاکس نوزاد
باسلام میخواستم بدونم علائم رفلاکس نوزاد از چندماهگی رو به بهبود میره؟

