Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مقدار مصرف آزيترومايسين
مقدارمصرف آزيترومايسين ٣٠٠در كودكان
- یبوست
سلام آقای دکتر دخترم ۲۳ ماهشه و حدود ۵ ماه دچار یبوست شده و سه ماه دارم بهش پودر پیدرولاکس میدم هر روز یک قاشق غذاخوری الان ۶ روزه دفع نداشته مدام باد شکم داره البته رفلاکس پنهانم داره تو این شش روز هر روز یک نیم قاشق پودر دادم ولی هیچ واکنشی نشون نمیده فقط حس تخلیه داره ولی تخلیه نمیکنه ممنونم میشم بگید چکار کنم.
- تورم روی دست دختر 3سالم
سلام روی دست دختر 3سالم تورمی حدود سه سانت ایجاد شده . البته بدون درد است و خودش اصلا متوجه نشده نگران شدم باید الان کاری کنم و به دکتر مراجعه کنم؟ بخاطر بیماری نگران بردنش به خارج از خانه هستم
- پاسخ بهریفلاکس نوزاد
سلام . آقای دکتر بچه سه ماهه دارم خیلی کش و قوس میاد بخصوص مواقعی که از خواب بیدار میشه طبیعیه؟
- سلام ببخشید من به کودکم که ابریزش و سرفه میکرد ۲.۵ میلی لیتر ستادین دادم الان دیدم زده زیر دو سال نباید بدم الان چکار کنم؟
سلام خسته نباشید آقای دکتر دخترم ۳ سالشه از وقتی به دنیا اومده آبریزش دهان داره هوا که گرم میشه قطعمیشه آبریزشش به محض سرد شدن هوا دوباره شروع میشه دلیلش چیه
- مدفوع روشن
سلام ،پسر دو سال و نیمه ای دارم که بعضی وقتها مدفوعی روشن میشه ،همیشه اینجوری نیست اما احساس میکنم وقتی ژله میخوره اینجوری میشه ممکنه از خوردن ژله یا یه ماده غذایی باشه یا مشکلی هست
- تب
سلام وقت بخیر دخترم یکسال و یک ماهشه سه هفته است که مریض شده آبریزش بینی سرفه اسهال و استفراغ و تب چهار بار بردم دکتر اسهال و سرفه و استفراغ وآبریزش بینیش خوب شده ولی یه هفته است تب کرده قطع نمیشه تا 39هم میره تبش سفکسیم مصرف کرده الان هم دکتر براش آزیترومایسین تجویز کرده به نظرتون علت تبش چی میتونه باشه بالاتنه اش تب میکنه و چکارش کنم
- مصرف اضافی دارو برای کودک
سلام آقای دکتر به جای 5 سی سی کتو تفین به کودک 3.5 سال میزان 12 سی سی دادیم آیا مشکلی ممکنه داشته باشه؟
- قفسه سینه
قفسه سینه سمت چپ دختر هجده ماهه ام برجستگی داره خیلی استرس دارم چیکار کنم
- دارویی
سلام آقای دکتر من دخترم ۶ سالشه و چند روزه مریض شده دکتر بهش قرص فارینات ۵۰۰ داده که هر ۱۲ ساعت نصفشو میدم امروز بعد از ۲ روز دل پیچه وسر درد شدید گرفته و بعد از نیم ساعت خوب شد البته من بعد از نیم ساعتی که قرص دادم بهش آب ولرم با چند قطره آبلیمو ریختم داخل آب بهش دادم مال اون نمیتونه باشه یا اینکه به قرص حساسیت داره و باید قطعش کنم؟
- سلام اقای دکتر دخترم سرفه های خلط دار میکنه ایا نیاز به انتی بیوتیک داره یا نه
برای درمان سرفه های خلط دار چه اننی بیوتیکی تجویز می کنید دخترم 8سالش هست
- درد پای کودکان
سلام دخترم 3 سالشه و چند وقتی میگه شبها پاش درد میکنه و تب میکنه علت چیه
- استفراغ کودک مربوط به سرماخوردگیه یا رفلاکس؟
با سلام ببخشین دختر 2 ساله ای دارم که از دوماهگی تشخیص رفلاکس دادند و تقریباً تا 13 ماهگی دارو خورد دیدم علایم نداره قطعش کردم حدود یک ماه هست که شبا اونم فقط یکبار بعد چند تا سرفه استفراغ میکنه اوایل استفراغ کرد بعد اسهال بردم دکتر عمومی کودکان گف احتمالاً ویروس هست دارو داد دمیترون و پدی لاکت بود که یک هفته اونارو دادم خوب بود بعد دوباره مثلا در هفته دو سه بار استفراغ میکرد و تازگیا سرماخورده و استفراغ هم داره بردم دکتر متخصص کودکان گفتن که هم سرماخوردگیه که ریخته ریه اش و سرفه میکنه هم رفلاکس داره که شاید عود کرده دارهای تجویزی نئوتادین پروسپان و پنتومید 20 بود حالا آقای دکتر آیا این داروها رو بهش بدم؟ بیشتر برای پنتومید نگرانم میگن برای کودکان بالای 5 سال هست.آقای دکتر رفلاکس کودک تا کی ادامه داره آیا درمان میشه؟حالا کدام درسته رفلاکس یا سرماخوردگی؟
- عمل تنگی مجرا
پسر ۵ ساله ام عمل تنگی مجرا انجام داده ، می خواستم بدانم چند درصد این عمل ها امکان برگشت دارد ؟ دکتری می گفت اگر ادرار کودک خارج از کاسه توالت ریخته شود یعنی تنگی مجرا الان پسر من صاف ادرار می کنه ، نازک هم نیست ، اما گاها علی الخصوص صبح ها هنگام ادرار ، ادار به بیرون از کاسه توالت ریخته میشه ، حجم زیاد و پر فشار (البته خودم فکر کنم چون شب تا صبح برای دستشویی بیدار نمیشه این جوریه) در اواسط روز اگر به فاصله ۳ ساعت بره ادرارش خوبه اما موقعی که ساعت های زیادی نمیره دستشویی بعد ادرار پرفشار میشه و بیرون از کاسه توالت ریخته میشه نوک مجرا بعد از عمل برش زیادی خورده بود اما حالا چند میلیمتر از آن بسته شده (حدود ۴ ماه گذشته ) نوک مجرا همانند قبل سوزنی نیست ادرارش هم به همان صورتیه که توضیح دادم این طبیعی است ؟
- کلاویسیلین
سلام دخترم ۴ساله ۱۳ کیلو گوشش درد میکرد دکتر کلاویسیلین ۴۵۷ براش داده با تجویز هر ۸ ساعت یک قاشق ۵میلی.. آیا مقدار تجویز مناسبه
- مسمومیت
سلام وقتتون بخیر. پسرم14ماهشه پمادکالامین برای نیش پشه گرفته بودم براش اونو فشارداده رو لباسشو زمین بود یکمم دورلبش اگه خورده باشه عوارضش چیه؟چیکار کنم؟فقط شیر دادم بهش
- شربت
سلام آقای دکتر پسرم دوسال و نیم داره طبق دستور شما قبلاً آدزیر بهش میدادم و بعد آسماویت براش تجویز کردید ،شربت آسماویت تموم شد مجدد همینو براش بخرم و روزی یه قاشق مربا خوری بدم؟
- مقدار مصرف داروی تنفلین جی
سلام من 41 سالمه دیشب دکتر نوشته گرفتم دارو مقدار مصرف ننوشته لطف کنید توضیح بدین ممنون میشم
- کودکان و تب
سلام وقت بخیر من پسرم ۴سالشه الان ۳روزه تب شدید داره همراه با اسهال لطفا راهنمایی کنید چه بدمش
- کاهش وزن و اشتها
با سلام.پسر من ۱۰ ماهشه و به علت آلرژی به پروتئین گاوی شیرخشک رژیمی الکر مصرف میکنه.وزنش ۸ کیلو و بتازگی اشتهاش به غذا کم شده میخواستم بدونم شربت زینک کیندر واسش مناسبه یا از شربت ایرانی زینک سولفات استفاده کنم.

