Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب و دل درد
دخترم ۵ سالشه سه روز تب داره و از امروز استفراغ ودل درد هم اضافه شده ، هیچگونه دارویی رونمیخوره حتی در خواب ، همیشه با داروخوردنش مشکل داریم و وقتی بیمار میشه خیلی دیر خوب میشه ، واقعا نمیدونم چکار کنم با توجه به تبی که داره حتما جایی از بدنش عفونت داره ولی متاسفانه شربت آنتی ببوتیک نمیخوره چه راحلی میتونم استفاده کنم ؟ و آیا آمپولی هست که برایش بزنم؟
- مقدارمصرف دارو
سلام دکتر جان بچہ ام سنش ۷ماھہ بردم دکتر داروی شربت اموکسی سیلین ۲۵۰ شربت گایافنزین دادہ چند سی سی ھر کدوم بدم
- سرفه های شدید کودک
باسلام خسته نباشی وقبولی طاعات وعباداتتون،اقای دکتر بچم یکسالونیمش و سه شب چه روز بخوابه چه شب انقد سرفه میکنه ک خوابش نمیبره علایم دیگع نداره،نمیدونم میخواد دندون دراره یا چیز دیگس.
- اسهال
پسرم یکسال وچهل روزه هست یک هفته اسهال گرفته دکتر بهش پودر و orsونئو زینک داده.حالا پسرم اسهالش که خوب نشده وبشدت سوخته نمیدونم تو مدفوع عفونت داره یا اثرات دارو.ازمایش مدفوع دادم گفته مشکل خاصی نیست
- سرما خوردگی
با سلام خسته نباشید،پسر دوساله ام پنج روز تب بالا داره،سرفه های خروسی داره صداش گرفته چیکار کنم؟شهر خودمون بهش اسپری دادن،به نظر شما استفاده بکنم؟ممنون
- در خصوص سلفه های تک سلفه ای مخصو صا در شب کودک ۸ ساله
سلام.حدود یک ماه از سرماخوردگی پسر ۸ ساله م میگزرد ولی هموز با تک سلفه های شبامه خواب از سرش پرانده به نظر میرسد ویروسی شبیه به آلرژی باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
- میزان دارو
سلام اقای دکتر پسرم ۳ سال و ۶ ماه داره واسه گلودردش شربت سفیکسیم ۱۰۰ گرفتم وزن پسرم ۱۵ کیلو ۶۰۰ داره چه مقدار دارو باید بهش بدم و هر چند ساعت؟؟ ممنونم
- لالی انتخابی
سلام وقت بخیر. پسر ۵ سال و نیمه دارم که الان حدود دو سال هست مهدکودک میره. خیلی وابسته هست و پیش کسی مثل خاله یا عمه هم تنها نمیمونه. فقط پیش من یا باباش یا مهد کودک. مهد کودک هم ۲ ماه باهاش رفتم نشستم یک ماه هم تو حیاط موندم تا کم کم عادت کرد. تو خونه هم خیلی به من میچسبه. تو خونه با من و باباش، خاله، عمه، بابابزرگ و مامان بزرگ راحت صحبت میکنه. یه دخترخاله هم من دارم که با اونم خیلی راحت صحبت میکنه و حتی عمه صداش میکنه. اما با وجود اینکه الان ۲ سال شده مهد کودک میره با خاله مهد کودکش صحبت نمیکنه و جواب سوال هم نمیده فقط با اشاره و تکون دادن سر جواب میده. با بعضی از بچه های مهد هم تو گوششون حرف میزنه که بچه های دیگه یا خاله مهد کودک نشنون. خودش دلیلش رو خجالت عنوان میکنه. مشکل دیگه ای نداره حتی تو رشد و گیرایی و ... . این همون لالی انتخابی هست؟ برای درمانش چکار کنم شما روانشناسی رو میشناسید که ببرم اونجا ؟
- کودکان و تب
سلام وقت بخیر من پسرم ۴سالشه الان ۳روزه تب شدید داره همراه با اسهال لطفا راهنمایی کنید چه بدمش
- عفونت چشم وتب ولرز
سلام وقت بخیر.پسرمن۸سالشه چندروزه تب ولرزداره وسرفه هم میکنه شربت ازیترومایسین۲۰۰بهش دادم بعدازچندساعت هردوچشمش عفونت میکنه.چکاربایدبکنم
- درمورد پسر6ساله
سلام من پسرم6سالشه نگاه به گوشی یاتلوزیون میکنه میگه احساس میکنم بالام بالانشستم متوجه منظورش نمیشم میشع راهنمایی کنید
- ابله مرغان
سلام جناب اقای دکتر وقت شما به خیر . پسرم دوسال و سه ماه دارد. از بدو تولد تحت نظر شماست. ما ساکن رشت هستیم. اما خانوادم ساکن تهران هستند. چند هفته ی پیش خواهرزاده ی من آبله مرغان گرفت . و پدر مادر من منزل خواهرم رفت و امد داشتند. خال عمومی خواهرزادم خوب هست و زخم های ابله مرغانش در حال خشک شدن هستند. اکنون پدر مادر من قصد دارند که به رشت بیان منزل ما. آیا امکان دارد که پدر مادر من ناقل ویروس آبله مرغات باشند و به فرزند من منتقل کنند؟ پدر مادرم منتظر پاسخ شما میمانند تا شما پاسخ دهید و اجازه بدهید یک دنیا سپاس و قدردانی از عنایت شما
- بي خوابي
سلام آقاي دکتر دخترم 15ماهشه شب ها خيلي بيدار ميشه و گريه ميکنه کم غذا ميخوره نميدونم علتش گرسنگيه يا چيز ديگه علت بي خوابي شبانه اش چيست؟
- ریزش مو درکودکان
باسلام .دختر۵ ساله من یک ماهه ریزش مو داره دوسه روز ریزش داشت بعد خوب شد بعد الان دوروزه باز موهای سرش میریزه
- نشت مدفوع
سلام وقت بخیر. دخترم۸سالشه. حدود یک ماهه که نمیتونه مدفوعش رو کنترل کنه کامل هم تو لباسش دفع نمیکنه فقط نشت مدفوع داره. این اتفاق بیست الی سی بار در روز اتفاق میوفته. دیگه خسته شدیم. گاهی سفته و یبوست داره ولی گاهی هم خیس و نرمه
- ویتامین d3
با سلام.ایا میشود بدون ازمایش به دختر ۶ سال و ۹ ماهه ویتامین d3۵۰۰۰ داد .با تشکر
- تغذیه
سالم دختر14ماهشه.با وزن9/400 قد74.وزن تولدش3/500 قد49.کم وزنه وکم اشتها شیرخودمو میخوره.چه مارک شیر پاستوریزه ای پیشنهادمیکند ک قابل تحمل دخترم باشه!و آیا پودر نارگیل اشتها آور است.چه مقدار بدم؟
- ویتامین دی
سلام اقای دکتر ببخشین دخترم پنج سالشه ویتامین دی میخواستم بگین چجوری بهش بدم و کدوم ویتامین دی ؟؟دوزشو بگین ممنون ۱۸کیلو هست
- شیر
سلام آقای دکتر پسرم 22 ماهشه شیر خودم رو بهش میدادم الان تقریبا روزها شیرش رو قطع کردم ولی شب تا صبح بهش میدم ولی شیر پاستوریزه اصلا نمیخوره بنظرتون چیکار بکنم؟ چیز دیگه ای رو میتونم جایگزین شیر پاستوریزه کنم؟
- علت پلک زدن های محکم و مشخص در کودکان چیست
با سلام و خسته نباشید دخترم ۵ سال و ۶ ماهه است وقتی حدودا دو سالش بود مدتی مدام پلک های مشخص و با فشار میزد دکترهای متعددی حتی در تهران بردیمش بعد از معاینات کامل گفتن مشکل عصبی است و از نظر جسمی کاملا سالمه هر چیزی که باعث ایجاد ترس و نگرانی در بچهمیشد رو کلا حذف کردیم بعد از مدتی خوب شد الان نزدیک ۱۰ روز است که دوباره این اتفاق افتاده دید و بیناییش رو بررسی کردیم به ظاهر اوکی است میخواستم ببینم مشکل دوباره از نظر روانی پیش اومده که این موضوع تکرار شده یا دوباره باید بررسی کامل شود

