Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفاده از داروی سیپروفلوکساسین وفنازومکس در دوران شیردهی
سلا اقای دکتر من سوزش ادرار شدید دارم به دکتر مراجعه کردم ولی فراموش کردم بگم که بچه ی کوچکدارم . بچه ی ۱۱ماهه دارم میخواستم بپرسم داروی سیپروفلوکساسین وفنازومکس میتونم استفاده کنم .
- شکم کار
سلام خسته نباشید بچم پنج ماهشه شکمش خیلی دیر کار میکنه هربار هشت روز طول میکشه ی روز کار میکنه دوباره بعد از هشت روز دوماهیه اینطوری شده شکمش .نفخش هم زیاده وزنش هم شش کیلو و چند گرمی هستش
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
نوزاد 50ر روزه من مبتلا به فاویسم میباشد . از همون ابتدای تولد متوجه حساسیت به لاکتوز در کودک شدیم الان با توجه به حساسیت لاکتوزش و رفلاکس شدیدی که داره از چه شیر خشکی میتونم براش استفاده بکنم که لاکتوز نداشته باشه و دچار رفلاکسش هم نکنه
- کارنکردن شکم نوزاد۹ماهه
سلام شب بخیر.دخترم ۹ماهه هستش ۲الی۳روز شده شکم کارنمیکنه خیلی بیقراری میکنه هنوز دندون در نیاورده قبلا تب بی حالی داشت. فقط شیر مادر مصرف میکنه هرچیزی که نیاز بوده دادیم ولی نمیخوره .چکار باید بکنیم
- شیرخشک
سلام دکتر.دختر من ۳ ماهو ۱۱ روزشه وزنش نرماله بهش شیرخشک بیومیل پلاس۱ میدم ولی وقتی امروز بردمش متخصص اطفال گفت بیومیل پلاس برای بچه هاییه که وزن گیریشون خوب نیس این شیر ممکنه به کلیه هاش اسیب بزنه بهش بیومیل ۱ بده ایا این حرفشون درسته؟
- بیقراری وحشتناک
سلام.چهار روز دیگه پسرم شش ماهه میشه.با یه روز تب شرو شد بعدش تبش قط شد علائم خاصی نداره فقط وحشتناک بیتابی میکنه معلوم یه درد ناجوری داره دکترا رو هم که دویست تا دارو دادن هر کیم یه چیزی میگه...ولی یکیشون حرف منطقی میزد بنظرم میگه احتمالا روده هاش التهاب کرده ویروسی باکتری چیزی وارد رودش شده میگه اگر انتی بیوتیک بدی ممکنه اسهال شه بخاطر این دست نگه دار خودش خوب شه...اقای دکتر لطفا راهنماییم کنید؟
- واکسن
باسلام نوزاد ۲ ماهه ای دارم که روز قبل واکسن دریافت کرده امروز پایین ترازجای واکسن قرمز ومتورم شده ایامشکلی داره؟جای خودواکسن متورم نیست،برای درمانش چه کاری انجام بدیم
- تب نوزاد
سلام آیا برای نوزاد 5 ماهه از شیاف دیکلوفناک میتونم استفاده کنم برای پایین اومدن تب؟
- مصرف شربت ستادین برای نوزادیکسال
مصرف شربت ستادین برای نوزاد یکسال هرچند ساعت وججوری بدم
- سرماخوردگی کودک ۸ماهه
سلام وقت بخیرکودک ۸ماهه باوزن ۷۸۰۰باعلایم سرماخوردگی وابریزش بینی وتب،انتی بیوتیک مناسب چیست وچندسی سی داده شود
- فلش گوشی موبایل
سلام آقای دکتر.اگه یه بار اتفاقی موقع عکس گرفتن از بچه ۳۵ روزه فلش دوربین گوشی بخوره توچشمش اشکالی داره؟ نابینا یا کم بینا نمیشه؟
- اسهال نوزاد
سلام
نوزاد پنج ماه و نیمه ای دارم که الآن ۶ روزه اسهال است. ابتدا دفعات دفع هر یک ساعت و نیم تا سه ساعت بود در سه روز اول. بعد به هر پنج یا شش ساعت رسید اما مقدار خیلی کمی خون هم در مدفوعش بود. هر چند بار دفعش خون دیده میشه و هنوز خوب نشده. چون ممکن بود حساسیت به پروتئین گاوی باشه هم خودم نخوردم و چون سرلاک برنج و شیر رو بهش میدادم( به خاطر اینکه رفلاکسی هست زودتر شروع کردم از اتمام پنج ماهگی) اونم حذف کردم اما هنوز خوب نشده. لثه پایینش متورم هست اما هنوز دندان در نیاورده. بی حال نیست بازی میکنه و میخنده اما من نگرانم. لطفا کمک کنید.
- سلام خسته نباشیدنوزاددوازده روزه ام ۸روزاست که شکمش کارنمیکنه نگرانم چه دارویی بایدبهش بدم سپاسگزارم اگرکمکم کنید
- سرماخوردگی
با سلام پسرم 9 ماهه و18 روزشه سرما خورده شده بینی و گلوش خلط داره تب نداره شربت بنفشه باریج رو چه مقدار میتونم براشون استفاده کنم؟ سوال دوم اینکه پسرم میشینه ولی کامل تعادل نداره و به حالت 4 دست و پا میماند ولی حرکت نمی کنه ، غلط میزنه و سینه خیز م میره وزن تولد2850 قد 49 وزن فعلی9 قد 71 ممنون
- کبودشدن پای نوزاد هنگام بغل کردن
سلام اقای دکتر وقتتون به خیر من یه نوزاد سه ماهه دارم که تپل هم هست وقتی بغل میگیرم پاهاش کبود وقرمزمیشه انگاربهش خون نمیرسه ولی وقتی درازمیکشه کاملا خوب میشه علت ش چی هست؟
- خوب ننشستن وپشت زدن نوزاد۶ماهه
سلام آقای دکتر نوزاد۶ ماهه ای دارم که خیلی پشت میزنه وباکمک زمان کمی میشینه ووقتی عمود میگرمش زود پاهاشو خم میکنه یا از قسمت شکم خودشو به جلو میده لطفا بگین این حرکات عادیه یانه؟یا یک نوزاد۶ ماهه چه توانایی حرکتی باید داشته باشه
- سلام و ادب .پسر داداشم پشت سرش یه توده اندازه گرد هست نوزاد یک ماهه هستش خوب میشه خودش ؟ممنونم ازتون
شرایط زایمان مادر زایمان اورژانسی و دو هفته مانده به زایمان که سزارین اورژانسی میشه فوق تخصص مغز گفت خوبه هیچ مشکلی نداره حال متوجه .یه توده در پشت سرش شدیم
- تب و استفراغ
سلام دخترم دو هفته است استفراغ شدید وتب شدید داره سه دفعه بردمش دکتر براش دارو نوشت اصلا فرقی نکرده خواهشا کمکم کنید
- بدن
سلام بدن و صورت پسر یک ماهم دون دون قرمز مثل عرق سوز زده چه کرمی خوب میکنه
- تاریخ انقضااستامینوفن
سلام وخسته نباشیداستامینوفن گرفتم براپسرم 4ماهشه،روجلدقطره استامینوفن نوشته شده سال2022.11یعنی چی امکان دارد بعدازیکماه استفاده بشه

