Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رفتگی بینی نوزاد سه روزه
- کار نکردن شکم نوزاد ۱۵روزه
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم ۱۵ روزشه الان یه روزه که شکمش کار نکرده بعضی وقتی یکم بیقراری میکنه چیکارکنم شکمش کار کنه
- دیر به راه افتادن کودک
با سلام . دختر ۲۱ ماهه دارم که هنوز راه نیوفتاده . ممنون میشم راهنماییم کنید
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- زينک
سلام آقاي دکتر گرامي قطره زينک سولفات چند دقيقه بعد از غذا يا شيردهي بايد به کودک يک ساله داده شود؟؟
- مسمومیت نوزاد
سلا م شربت زینک سولفات زیاد به نوزاد ۶ ماه ام دادم میداد بیرون با ز من دوبا ره بهش دادم
- شیر خشک دختر ۳ ماهه
سلام و خسته نباشید
دخترم ۳ ماه هست میخواستم ببینم چ شیر خشکی بش میتونم بدم البته ببلاک کانفورت نمخوره
ممنون
- بیرون بودن ناف
دخترم ۳ ماهش نافش کامل نرفته تو چکار کنم
- لرزش نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم ۷ماهشه نوار مغزش سالم بوده ولی دکتر اطفال باتوجه به فیلمی که از پسرم دیده میگه تشنج خفیف هست روزی ده تا بیست بار کل بدنش در عرض سه ثانیه میلرزه حتی چشماش چندتا پلک میزنه ولبش تکون میخوره میخوام بدونه واقعا تشنج هست پدرمان داره؟دکتر قرص فنوباربیتال داده ولی من به پسرم هنوز ندادم تا ببرم دکتر مغزواعصاب نظر شما چیه ؟
- مدفوع
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید یکشنبه واکسن چهار ماهگی پسرمو زدم الان رنگ مدفوعش خیلی تیره شده دلیلش چیه؟
- بیدارشدن ازخواب باترس
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۵ماه و۲۰روزشه الان۳بارپیش اومده باترس ازخواب بیدارمیشه یبارباجیغ دوبارم باگریه انگار ک خواب بد دیده طبیعی هست؟
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - دوره مصرف زینک
سلام وقت بخیر ببخشید آقای دکتر یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی م کنید من پسرم نارس بدنیا اومد دکتر براش زینک نوشته روزی یه سی سی تا الان ک هفت ماهش شده بهش دادم لازمه هنوز ادامه بدم چون شنیدم مضره ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- سرماخوردگی نوزاد
پسرم ۵ماهشه وزنش ۸ کیلو تب میکنه و خیلی کم سرفه میکنه دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده مقدارش چقد باید باشه؟هرچندساعت؟
- جوش
سلام وقت بخیر پسر سیزده ماهه من بعد اسهال اطراف مقعدش جوش سر سفید زده ممنون میشم راهنمایی کنید چه پمادی استفاده کنم
- تب واسهال
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ببخشید بچه ۹ماهه که دندان فک پایین ۲تا دراومد بجز بی اشتهایی مشکل دیگه ای نداشت اما دندان فک بالاش سه روزه که لثه اش ترکیده،بیقراری،تب،اسهال وسرفه داره شکمش خیلی میره و آب خالیه اصلا چه کارش باید کرد؟؟؟؟
- اسهال سبز خلطی
نوزاد ۳۷ روزه ام بعد ۱۰روز تولدش مدفوعش سبز و اسهالی شده خیلی ابکی بود دکتر بهش پدی لاکت داد یکم بهترشد اما دوهفته ست ک مدفوعش سبز و خلطیه و خوب نشده دکتر بردم گفت طبیعیه اما خوب نمیشه و خیلی بچه اذیته
- زردی نوزاد
سلام زردی نوزاد ۸ روزم اول ۱۰ با دستگاه بعد ۱۰ با خون و امروز ۱۰.۳ با دستگاهه یکم عطسه و چرک هر دو چشم داره ایا فتوتراپی نیاز داره با تشکر
- درآوردن دندان
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر دخترم ۴ روز دیگه ۵ ماهش تموم میشه.نزدیک یک هفته میشه اسهال داره ولی بی قراری نمیکنه.ممکنه به خاطر دندونش باشه؟و تا کی ادامه داره.درضمن لثه اش یک مقداری کوچکی تیز شده ممنون ازشما

