Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- توقف وزن گیری
سلام دکتر دخترم نان اچ آ میخورد ۶ماهگی آوردم پیشتون برای کنترل ۹کیلو بود الان۹ماهشه و ببلاک میخوره وزنش روی ۱۰استپ کرده و بالاتر نمیره چیکار کنم به نظرتون
- گرفتگی بینی و خس خس کردن
باسلام دخترم شش ماهو نیمه و از امروز بینی هاش کیپ شده آبریزش هم داره و دماغش هم رنگه سبز روشنه کمی هم سرفه میکنه،تقریبا یکماه پیش هم اینجور شد بردم دکتر گفت آلرژیه،الان چکار کنم؟میتونم کمی ویکس بمالم روی دستمال و بذارم بالای سرش تا بینیش باز بشه؟آخه نمیتونه شیر بخوره قطره سدیم هم فایده نداشته
- کیست گردن نوزاد
با سلام علت کیستی که روی گردن نوزاد سه ماه بوجود امده چیست ایا میتونه خطر ساز باشه یا نه با تشکر از اینکه وقت و تجربه تون رو در اختیار ما قرار میدین
- سنگ کلیه نوزاد
سلام ببخشید دخترم تو سه ماهگی سونو داد در کلیه چپ ناحیه اکوژن به دیامتر ۴میلیمتر و۳میلیمتر دیده شده و در پنج و یازده روزش باز سونو داده که در کلیه چپ ضایعه اکوژن به دیامتر 4-2میلیمتر دیده شده و کلیه راست دو ضایعه اکوژن به دیامتر ۲و۱ میلیمتر ک مطرح کننده میکرولیتیاز دیده میشه .راه حل چیه ؟
- برفک دهان نوزاد
- عدم وزن گیری
باسلام نوزادم ده ماهشه ۶۵۰۰کیلویه وزن تولدشم ۲۶۰۰بوده تغذیه شم خوبه چندبارم به متخصص تطفال مراجعه کردم گفتن موردی نداره وبراش شربت کیدی کر نوشتن ولی هیچ تاثیری ازلحاظ وزن گیری نداره الانم هم شیر منو میخوره هم روزی دوبار نودسی سی شیرخشک میخوره وروزی دوبارم حریره رقیق شده توشیشه میخوره لطفا راهنمایی کنید باتوجه به اینکه خیلی وزنش کمه
- عفونت گوش نوزاد
سلام دخترم دوماه و۱۸روزشه.. وزنش تقریبا ۵کیلو.. درد گوشت داره ک دکترگف عفونت داره.براش آموکسی سیلین ۱۲۵نوشت. چقدر باید بهش بدم ممنون میشم راهنماییم کنیدکنید.. ـواینکه اسهال گرفته مشکلی نیست؟
- زردی نوزاد
سلام اقای دکتر دخترم ۱۴ روزه است .و وزن تولدش ۴ کیلو بوده .و امروز آزمایش دادم زردیش ۱۴ هستش.زردی داشته ۴ روز داخل دستگاه گذاشتم .الان باید داخل دستگاه بزارم یا از قطره بیلی ناستر و شیر خشت و ترنجبین استفاده کنم
- سوختگی پا و ران
سلام من یک دختر چهار ماهه دارم هم شیر خودم هم شیر اپتامیل مصرف میکنه البته تازگی شیرشو عوض کردم تمام پا و ران و باسنش سوخته مثلا اگزما بردم دکتر پماد داده ولی هیچ تاثیری نداشته خواهشن کمکم کنید باید چیکار کنم؟دکتر پماد زینک اکساید مینو بهش داده
- گریه وبی قراری نوزادم
سلام اقادکتروقت بخیربچم ۲۰روز ک تو۷ماهگی رفت الان دوروزخیلی گریه میکنه وبی قراریه موقعه های هم تب میکنه ودهنش هم داغ داغ چیکارکنم توروخداکمکم کنید
- شیردهی
سلام وقت بخیر پسر من تازه دیروز ۱ماهش شد پسرم شیر مادر میخورد ۱ هفته پیش موقع شیر خوردن هی سینه رو ول میکرد هی میگرفت بعد گریه میکرد از این سینه به اون سینه کردم خووب نشد، هرچقد موندم خووب نشد بعد فک کردم شیرم مغز نداره و سیرش نمیکنه حتما اینجوریه، تا با یه دکتر هم مشورت میکنی میگن مشکل کولیکه در حالی که اصلا کولیک نیست نمیدونم چرا اینطوری میکنه خلاصه گفتم شاید بگه گشنشه رفتیم شیر خشک گرفتیم بهش دادم خورد و خوابید دیگه توو روز بهش ندادم هرجور بود شیر خودمو توو روز خورد شب دوم که باز شیر خشک دادم بعدش لج کرد گریه میکرد اصلا نمیخوابید بعد تا اومدم از سینه شیر بدم آروم بشه ۱۰دقیقه خورد و خوابید … الان باز هم موقع شیر خوردن از سینه همونجوریه شیر مادر رو توو شیشه شیر میریزم میخوره خووبه شیر خشکم حتی میخواد بخوره زور نمیزنه نمیدونم مشکلش کجاست!؟
- کمبود رشد کودکان
سلام آقای دکتر دخترم وزن تولد۳۲۰۰در ۲ماهگی ۴۷۰۰شد ودر۴ماهگی ۶کیلو الان در ۶ماهگی ۶۷۰۰شد چکار کنم که وزن گیریش خوب بشه البته شیر خودمو میدم غذای کمکی هم خیلی کم میخوره
- سلام وقت تون بخیر پسرم یک سالشه سینه اش عفونت کرده
میزان مصرف دارو برای کودکان یک سال چقدر باید استفاده کرد وزنش 10کیلو
- دخترده ماهم بعدازعمل قلب
باسلام خدمت جناب دکتردخترده ونیم ماهه ای دارم که حدودچهل روزپیش عمل قلب بازشدوازاون روزتاحالایبوست شدیدگرفته طوریکه خیلی زورمیزنه وگریه میکنه ومدفوعش هم خیلی خشک وسفته دکترپودرپیدرولاکس دادکه اگه هرروزمیخوردشکمش خوب بوددرغیراین صورت نه بعدیه دکتردیگه بردم که شیاف گلیسیرین وآنتی هموروییددادامابازم فاییده ای نداشت بعدشروع کردم به گیاه درمانی که بهش روغن بادام وکنجدوزیتون وشربت انجیروشربت بیلی ناسترهم دادم امابه سختی روزی یک باردفع میکنه فلوس وبارهنگ وانجیرخشک هم فایده نداشت شیرخشکش روهم که ببلاک میدم که میگن ضدیبوسته درون مقعدش روهم باسرنگ روغن زیتون مییریزم لطفاااراهنماییم کنیدچیکارکنم
- سرماخوردگی نوزاد 8ماه
- مکمل ویتامین
سلام دخترم ی سالش هست بهش قطره آد میدم و قطره آهن سان اکتین میدم همین دو تا رو ادامه بدم یا اگه باید عوض کنم میشه معرفی کنید چی بدم بهش
- استفراغ
به عرض سلام به آقای دکتر ببخشید مزاحم شدم سوال داشتم..کودک8ماهه ام بعد خوردن موز استفراغ میکند دلیل چیست؟حتی برای واکسن 6 ماهگی اش از قطره استامینفن طعم موز استفاده کردم استفراغ کرد و از سرلاک موز و گندم و شیر استفراغ کرد یعنی هررر چیزی داخلش موز باشه استفراغ شدید میکنه خطری نداره و نیاز به معاینه نداره؟ تاکی نباید بهش موز بدم؟ پس برای کودک 8 ماهه چه میوه ای خوبه؟ ممنون میشم جواب بدین.. الان هم دیگه لیمو شیرین این چیزا فصلش نیست
- سوختگی دست
سلام دست دخترم سوخته دوتاانگشتاش پمادبتامتازن خوبه بزنم جای زخم هم جوش ریزقرمزدراورده لطفاکمکم کنید
- سوراخ کردن گوش
دخترم سه ماهشه میخوامواسش گوشش سوراخ کنم میتونم یا نه
- شیردهی با مصرف قرص های شوگرن
سلام دکتر وقت بخیر یه مشورت میخواستم ازتون
من چند ساله تحت نظر شما هستم
جسارتا فرزند من ۶ روزه دنیا اومده. برای شیردهی دکتراطفال گفتن شما نظر بفرمایید مصرف قرص های زیر در شیردهی تاثیر داره یا خیر
میتونم شیر خودم رو به نوزادم بدم ؟؟؟
۱.هیدروکسی کلروکین ۲۰۰
۲.آزارام ۵۰
۳.پردنیزولون ۵

