Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن چهار ماهگی
سلام خسته نباشین،پسرم واکسن دو ماهگیشو به دلیل یه سری آزمایشات دو هفته دیر زد و تب و درد آنچنانی نداشت،میخوام بدونم واکسن چهار ماهگی شم درد نداره براش،آخه میگن اگه توی دو ماهگی درد نداشته یا تب نداشته تو چهار ماهگی هم همونجوریه
- رفلاکس نوزاد
سلام دخترم چهارماهشه تو خواب یهو با تنگی نفس و انگار تو گلوش چیزی پاشد میگن رفلاکس پنهان ولی دقیقا شبی اینجوری شد ک من قطره پدید بست اد دادم ظهر بهش ممکنه از اون باشه ؟؟؟واسه رفلاکس پنهان جی بدم ؟
- فاصله زیا شیر خوردن وبیقراری نوزاد۳ماهه
با سلام.نوزادی۳ماهه دارم که تا قبل از واکسن دوماهگی همه چیزش روی نمودار بود اما بعداز واکسن یک روز تمام بالا میاورد بردیم دکتر بهش قطره استامینیفون ودایتیمیکون شربت دمیترون داد بهش دادم بهتر شد اما از اون موقع تا حتلا فاصله شیر خوردنش زیاد شده بین ۷تا۸ساعت بردیم دکتر بهش قطره بی بی کر و متوکلوترامیدو شربت نی نی لاکس داد بهش دادم بهتر شده فاصله شیر خوردنش بین ۳تا۵ساعت شده بعضی اوقات خیلی بیقراری میکنه نمیدونم باید چه کار کنم ایا برای زدن واکسن ۴ماهگی مشکلی نداره
- حساسیت
سلام اقای دکتر اطراف دهان نوزاد سه ماهم به خاطر باقی ماندن شیر خشک روی پوست دونه های قرمز زده. چه پمادی استفاده کنم برا رفعش؟
- علت گریه نوزاد۳ماهه ونخوابیدن آن
دفع گاز شدید گریه زیاد ویوبوست نوزاد دفع مدفوع هر۲ روز یه بار
- تهوع و استفراغ
سلام من یک دختر ۳۵ روزه دارم که وزنش زمان تولد ۳ و ۳۰۰ بود ، دیروز جای واکسن ب ث ژ اش چرک کرده بود من هم قطره ولوتیل استامینوفن در دو نوبت و در هر نوبت ۲۵ قطره دادم ، حالا حالت تهوع و استفراغ خیلی شدید داره از دماغش هم بالا میاره ، از ۱۰ روز پیش هم هر چی میخورد بالا میآورد شاید ریفلاکس داره ، غربی جهشی از دماغ و دهن استفراغ کرد تا یک ربع ، حتی نمیتوانست نفس بکشه ، الان کمتر بالا میاره و حالت تهوع داره ، تو رو قرآن راهنمایی کنید من بی تجربه ام و خیلی میترسم .
- رفلاکس نوزاد
بچه ام توی بیمارستان از همون ابتدای تولد و بعد از خوردن شیر دو مرتبه شیر ب گلوش برگشت داده شد و رنگ صورتش ب سمت کبودی رفت وقتی ب پرستار گفتم گفتند اگر باز تکرار شد حتما بگید دیگه ب اون شدت ک تکرار نشد ولی توی این هفته علائمی داره ک با توجه ب مطالعاتی ک داشتم حدس میزدم دچار رفلاکس باشه علائمی مثل:استفراغ ب صورت شیر ک میخوره البته هم از شیر مادر و هم از شیر خشک استفاده میکنم مارک بیومیل پلاس. سکسه های طولانی مدت داره؛شیر تو گلوش میاد و ی حالت ناخوشایندی داره و قوت قوت میکنه اکثراوقات.دائما گرسنه هست و زیاد تقاضای شیر میکنه البته از دیروز کمتر بهش دادم مثلا دیروز ۹ پیمانه شیر خشک خورد.توی خواب زیاد میپره و شبها بیقراری میکنه.امروز ک خوابهاش در حد یک ربع توی روز بود.سرفه و عطسه زیاد میکنه.دست وپاهاش سرد هستند.موقع گریه حالت خمیدگی ب خودش میگیره و پاهاش رو جمع میکنه.دستهاشو دوست داره زیاد بخوره.ی مشکل دیگه هم از بدو تولد تا الان داره اونم اینه ک شبها ک میخوابه دیگه برا شیر خوردن بیدار نمیشه و اگه سعی نکنم از شیر خودم یا شیر خشک بهش بدم تا صبح رو خواب هست.ولی ب زور هم ک شده حتی ۵ دقیقه ای نصف شب بهش شیر میدم خداروشکر زردی نداشت.وزنش موقع تولد۳/۱۸۰ بود و ۲۸ روزگیش ک بردمش بهداشت۳/۷۲۰شده بود.ب نظر شما وزنش خوب بوده یا خیر؟Ñ:دیروز و امروز پسرم ی خواب درست نداشته یک ربع هم نمیشه ک باز بیدار میشه در حالیکه خیلی خسته و خواب الود هستش گریه زیاد نمیکنه ولی ارامش هم نداره توی خواب میپره و ی جوری ترس داره
- در مورد نوزاد تازه متولد شده
سلام خسته نباشید پسر من سه روزه به دنیا اومده از موقع تولد همش عق میزد و استفراغ میکرد بستریش کردن و میگن موقع به دنیا اومدنش خون رفته تو معدش میخواستم بدونم خطری داره ؟
- قورت ندادن اب دهان
سلام خسته نباشید نوزاد ما ۲ ماه و ۲۰ روزش هست الان ۲ هفته است آب دهانش زیاده و میریزه و وقتی به حالت خوابیده هسته نمیتونه آب دهنشو قورت بده که دو بار میخواست خفه بشه لطفا راهنمایی کنید که این نشانه رفلکس نیست؟ چه کار میتونم بکنم؟
- یبوست
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر..من پسرم ۱۰روز شکمش کار نکردبردمش دکتربهم شیاف گلیسیرین داد یکساعت بعدازاستفاده شکمش کار کرد،باز الان ۶روزه شکمش کار نکرده بردم یه دکتردیگ بهم بی بی کر داد گفت ۵سی سی هر۱۲ساعت..به نظرشما زیاد نیست خیلی؟؟؟؟ علتشم میگن تغذیه مادره چون شیرخودمو میدم خیلی کلافه ام اقای دکترتوروخدا راهنماییم کنید
- شیر
با سلام نوزادی یازده روزه دارم تمایل به شیر خوردن دارد ولی نمی تواند شیر بخورد همش به خودش می پیچد و ناله میکند چکار کنم
- تغذیه کودکان
با سلام من پسری ۹ ماهه دارم . خیلی بد غذاس انواع راها رو برای اینکه غذاش تنوعه داشته باشه رفتم ولی نمیخوره دهنشو میبنده گریه میکنه حتی شیرم نمیخوره . وزنش خیلی کمه ۶ کیلوعه یه ماهه اصلا هم تغییری نکرده دکتر براش شطر خشک تجویز کرد ولی چون الرژی داره شیر خشک آپتامیل پپتی تجویز کرد اما میخوره رفلاکس شدیدی میگیره .. و اینکه شیر خشک هم که میخوره یبوست میگیره موندم چکار کنم 😔 اگه امکان داره یه شیر خشک بهم معرفی کنید که برای آلرژی خوب باشه و وزن گیریشم خوب بشه و یوبس نشه .. ممنونم
- در مورد زردی نوزاد
با سلام نوزاد من اول زردیش ۱۲ بود اومد پایین الان ۹ به نظر شما من شیرم کمه میتونم قطره شیرافزا بخورم
- عدم دفع موکونیوم
سلام ، وقت بخیر، پسر من بعد از تولد اولین مدفوع اش زرد رنگ بود ، اصلا مدفوع تیره ای که بهش موکونیوممیگن رو دفع نکرد میخواستم بدونم مشکلی داره
- گوش دردنوزاد
سلام برای گوش درد نوزادم چی استفاده کنم
- شربت
سلام . بچم کولیک داره دکتر گفتن روزی 30 قطره در سه وعده شربت کولیک ایزبهش بدم . الان دوردز چون شبها بی تابی میگرد گریپ میچر هم تجویز کردن که البته گفتن اگه خیلی بی تابی میکنه بهش بدین . دیشب بهش دادم ولی 10قطره کولیک ایز رو ندادم . میخواستم بپرسم همینکار درسته یا کولیک ایز هم باید بدم؟واینکه گریپ میچر خواب آوره؟
- نشستن
سلام وعرض ادب آقای دکتر پسرم دقیق هفت ماه وپانزده روزهاست امابدون حمایت فقط چندثانیه میشینه وسینه خیز به عقب میره وتقریبا برای حرکت خودش غلت میده آیابرانشستنش وچهاردست وپادیرنشده
- سلام اقاي دكتر بچم از روزي كه به دنيا اميد اسهال بود پيش متخصص رفتم گفت مدل روده هاي خودش أست بعد ريه هاش عفونت كه كرد گفتن كه اب بزنش كم أست براي اسهال بهم زينك گلوكونات و قطره پدي لاكت و كپسول يوموگي داد و خوب شد و بعدا ز يك هفته ااسهال برگشت
- تکرر ادرار
سلام نوزاد م قد ووزنش نرماله اما ادرارش زیاده بعد از هربار شیر خوردن حتما ادرار میکنه یا ممکنه در یک ساعت چند بار ادرار کنه .این طبیعیه؟
- قطره
سلام آقای دکتر ایا قطره پدی لاکت باعث یبوست میشود با تشکر

