Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودکان
سلام جناب دکتر عزیز
ببخشید دخترم هشت ماه هشت کیلو هست
سرماخورده سه روز هست ولی فقط روز اول تب داشت ولی بعدش سرفه میکرد گاهی و کمی گلوش قرمز شده طبق معاینه دکتر اما چرک نکرده پزشک عمومی بیمارستان اطفال واسش از دیشب نسخه داده ولی از دیشب که شروع کردم یکسره خوابه تا امروز عصر فقط واسه شیر و سرلاک گاهی یکم بیدار میشه نگران شدم تجویز دکتر. این هست
هر دوازده ساعت نیم سی سی ستریزین
هر شش ساعت دو سی سی پدیزان
هر هشت ساعت ۱۰ قطره پلارژن کیدز.
البته مورد سوم را فقط یه بار دادم بهش صبح ناگفته نماند بچه ام شیر خودم میخوره و
خودم هم در سرما خوردم و دکتر واسم قرص استامینوفن ۵۰۰ هر شش ساعت یکبار و قرص لوراتادین شبی یکی و آزیترومایسین هر صبح یکی تجویز کرده - تب و اسهال
دختر 3 ساله ام تب خفیفی کرده و بعد اسهالی شده لطفا راهنماییم کنید
- تب و سرماخوردگی
سلام آقای دکتر،خسته نباشید دخترم ۶ سال و نیمشه و ۲۰ کیلو وزنشه.حدود دو هفته پیش سرماخورده بود ،آبریزش بینی داشت و سرفه و گلودرد.شربت سرماخوردگی بهش داد و دیفن هیدرامین.بهتر شد ولی سرفه هاش ادامه پیدا کرد.جوری که صبحها سرفه میکرد و خلط هم داشت،و خلط پشت حلق که اذیتش میکرد.از دیشب تب کرده و سرفه هم میکنه و دماغشم گرفته.ممنون میشم راهنماییم کنین که چه داروهایی بهش بدم.نیازی به آنتی بیوتیک هم هست؟ با تشکر
- درمورد قرص فولیک اسید
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه به دخترم چهارسال ونیمش هست قرص فولیک اسید ۱میلی بدم. ؟ چجوری؟ چه موقعی؟
- خلط گلو و جمع شدن اب در دهان
- پرخاشگری
و یک سوال دیگه ام اینه ک خیلی پرخاشگر شده چیزی بهش میگیم یا میگیم اون کار و نکن یا بلند باهاش حرف بزنیم اونم بلند داد میزنه و هرچی تو دستشه یا کنارشه پرت میکنه و جیغ میزنه این طبیعیه؟ قبلا این۹وری نبود یه ۳،۴ ماهیه اینجوری شده کاری ک نمیخواد انجام بده رو اینجوری میکنه
- تب
سلام جناب اقای دکتر خسته نباشید. اقای دکتر دیشب ازتون سوال کردم توی سایت درباره ی تب پسرم ، که دوسال دارد. اقای دکتر از دیشب تا امشب هر شش ساعت شیاف استامینوفن براش زدم و هر شش ساعت قطره ی پلارژین. متاسفانه اصلا اجازه نمیدهد که دستمال مرطوب شده با آب ولرم رو بدن یا پاهاش بذارم. آقای دکتر برای پایین اوردن تبش چیکار کنم در ادامه؟ یک دنیا سپاس و قدردانی
- سرماخوردگي و تب
سلام خسته نباشيد پسر ١٣ ماهه ام ابتدا يك هفته اسهال داشت و بعد سرماخورد كه در نتيجه اون ٥ روز آزيترومايسين و ٧ روز آموكسي كلاو به تجويز پزشك مصرف كرد. بعد از اون ٤ روز تب بالا داشت و عفونت توي آزمايش خونش بود كه دو شب بستري شد بعد از مرخص شدن دچار آبريزش بيني و بدنبال اون سرفه خلط دار و عطسه شد كه به تجويز پزشك زيثرومكس، ديفن هيدرامين اكسپكتورانت ، زاديتن، ايميونس به همراه مولتي ويتامين و آهن مصرف ميكند امشب بعد از سه دوز آنتي بيوتيك دوباره تب كرده. علت چي ميتونه باشه؟چرا اينقد تب ميكنه؟ و اينكه الان آنتي بيوتيك مصرف ميكنه چرا بايد باز تب كنه؟
- کم بودن وزن
سلام دخترم خیلی کم شیر میخوره الان ۵ ماهشه ووزنش ۵۸۰۰ گرم هست و شیر خشک میدم اسمم شیرخشک نان ۱ به نظرتون شیر خشک عوض کنم کدوم شیر خشک بهتره رفلاکس هم نداره و دکتر برای همون قطره متوکلو پرامید تجویز کردن اما الان دو ماه میدم فایده نداشته وزنش بیشتر نشده ازمایش هم دادم هیچ مشکلی نداره
- گلودرد
سلام دخترم چهارسال وهشت ماهه هست وزن ۱۴کیلو دوروز تب کردبعدازاینکه تبش قطع شد گلودرد داره به شدت طوری که هیچ چیزنمیتونه بخوره دکتربراش آزیترومایسین ۲۰۰نوشته روزی ۴سی سی ۲دوزبهش دادم نئوتادین هم هر۱۲ساعت داده فعلاسرفه وآبریزش نداره ولی آزیترومایسین دفعه قبل که سرماخورد بهش داده بودم روش اصلا اثرنمیذاره،آموکسی سیلین ۴۰۰گرفتم چقدربدم ؟ میخوام بپرسم به نظرشماآزیترومایسین ادامه بدم یاآموکسی سیلین؟
- سرماخوردگی کودک
سلام و خسته نباشید پسر ۱۰ساله ام از دیروز سرماخورده ابریزش شدید بینی همرا ه عطسه داره گلوشم میسوزه فقط شربت کوریزان بهش دادم ولی بهتر نشده تب نداره فقط ابریزش بینی و گلودرد داره و بی حاله چه شربتی یا قرصی حالشو خوب میکنه ؟ممنون میشم راهنماییم کنید سرفه هم نداره
- شربت اشتها
سلام پسر دوساله دارم میخوام یخورده اشتهاش بیشتر بشه شربت زینک روش تاثیری نداره . چه شربتی بدم اشتهاآور خوبه؟ وینامکس یا راسیپ یا باریج ؟ و چه مقدار
- شربت
با عرض سلام و خسته نباشید دخترم 4 سال و نیمشه.از چند روز پیش سرماخورده و دارو خورده ، خداروشکر بهتر شده.من بهش انتی بیوتیک ندادم الان یه ذره انگار تو دماغی حرف میزنه.خواستم راهنماییم کنین که بهش دارو بدم یا خودش خوب میشه؟ ممنون از پاسخگوییتون.
- گرفتگی بینی
با سلام و وقت بخیر کودک من تازه شش ماهش تموم شده و بسیار بیقرار است و زیاد گریه میکنه میتونم بهش شربت بی بی سد بدم؟؟ اگه بله چه مقدار؟ باتشکر
- دارو
با عرض سلام و خسته نباشید آقای دکتر. دخترم سه سالشه.دو روزیه سرماخورده و فقط حالتش جوریه ک موقع حرف زدن صداش تودماغیه.من شربت سرماخوردگی داشتم و بهش دادم.سوالم اینه که این عفونته و بخاطر این حالتش بهش آنتی بیوتیک بدم؟!! واقعا ممنون بخاطر زحماتتون.
- ادرار نکردن نوزاد
سلام آقای دکتر من پسرم از زمانی ک باردار بودم ی کلیه نداشت و پسرم با ی کلیه ب دنیا اومد در ۲۹ هفته زایمان کردم الان سوالی ک ذهن منو درگیر کرده پسرم در طول روز ادرارش خوبه اما همیشه شب از ساعت ۹ شب میخوابه تا صب ساعت ۶ صبح ک در طول این چند ساعت هم کم شیر میخوره دوبار بیدار میشه برای شیر و من وقتی پوشکشو بتز میکنم میبینم ک کاملا پوشک تمیزه و بچه اصلا ادرار نکرده حتی ی بار این خطر ناکه ؟
- تداخل دارویی
با سلام ببخشید پسرم ا/۴ قرص اریپیپرازول رو مصرف میکنه سرفه شدید داره دکتر براش امپول سفتی و بتا و قرص مونتولوکاست و سیتریزین و شربت کواموکسی کلاو ۶۴۰ و اسپری سالبوتامول و کاتوسین پلاس نوشته خواستم بپرسم این داروها با اریپیپرازول تداخل ندارند؟همه رو میتونم استفاده بکنم؟
- تزریق دگزا به کودکان بالای ۲ سال
برای سرفه های پسرم که ۳ سالشه میتونم دگزا بزنم؟
- کودکان
سلام دخترم ۱۴ ماههستبینیش گرفته نمیتونه بخوبی نفس بکشه ریزشبینی هم داره نه کیلو وزن داره گفتمچه مقدار شربت سفیکسیم ۱۰۰ بهش بدم ؟
- تب و لرز دخترم
سلام .شرمنده مزاحم شدم.دخترم ۲۳ماهشه .تب و لرز کرده.سرفه یا آب ریزش بینی فعلا نداره،رفتم داروخانه که شیاف بگیرم براش بمن سوسپانسیون زیتروکم ۲۰۰داد.حالا میخام بدونم بهش بدم این دارو رو؟چند بار در روز بدم؟و اینکه توی پایین اومدن تبش موثره؟شرمنده طولانی شد.ممنون

