Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
سلام آقای دکتر پسرم سیزده ماهشه. امروز صبح تب ۳۷/۷ داشت. استفراغ هم کرده بود. از ۸ صبح هر چهار ساعت دو برابر وزنش استامینوفن میدم.تبش هی میاد رو ۳۷ ولی باز موعد استامینوفنش میشه میره ۳۷/۵. چیکار کنم؟ فقط استامینوفن بدم؟
- تغدیه
سلام.پسری 2ساله دارم که به هیچ عنوان غذا نمیخوره ،شیر پاستوریزه وقت خواب فقط میخوره،غذا فقط سیب زمینی سرخ کرده میخوره درضمن میوه هم دوست داره ولی با غذا اصلا کنار نمیاد چیکار کنم؟غذا بخوره حتی برنج هم نمیخوره
- مقدار مصرف شربت سفالکسین
دخترم ۸ سال و نیم هست با وزن۲۸ کیلو سرماخورده دکتر بهش شربت سفالکسین ۲۵۰ هر ۶ ساعت داده یه قاشق غدا خوری درسته این شربت و دو روزه میخوره مناسبش هست سپاس
- ابریزش دهان
سلام روزتون بخیر دخترم یکسال وهشت ماهشه واهم ابریزش بینی و داره ولی ابریزش دهانشم یه چندروزه داره به حدی که جلوی لباسش خیس میسه لطفا علتشا ودرمانشا بگید ممنون
- تب
با سلام و عرض ادب برای کودک 18ماه برای تب 38/5 درجه شربت پارکید موثری هست ؟
- سلام دختر من ۱۹ ماهشه و از دیشب اسهال بلغمی شده و تب میکنه روستا هستم و دسترسی به دکتر ندارم چه دارویی میتونم بهش بدم خوب بشه؟؟
سلام دختر من ۱۹ ماهشه و از دیشب اسهال بلغمی شده و تب میکنه روستا هستم و دسترسی به دکتر ندارم چه دارویی میتونم بهش بدم که خوب بشه؟؟
- در مورد عفونت چشم کودک
با سلام خدمت دکتر عزیز پسرم ۳.۵ سالشه که گلو درد و تب کرد دکتر بردم دارو داد اواخر درمان حموم بردمش که بعد چشم راستش قرمز شد و چرک داد و کوچکتر شد رفتم داروخانه قطره باکتی ماید ۱۰ داد تیا همین خوبه یا مجددا ببرم متخصص راهنمایی بفر مایید تشکر
- شل بودن کمر
آقای دکترمن دخترم راپیش دکتراعصاب کودکان بردم چون غلت نمیزد براش عکس ام ارآ برای سرش نوشت وقتی عکس گرفتم دیدگفت ببایدببریش کاردرمانی چون زودبه دنیا آمده بعضی ازجاهای مغزسرش سفیده بردم کاردرمانی چندجلسه باهاش کارکردن ازقبلش بهتره یکم غلت میزنه نشستنش یه کم ازقبل بهترشدولی چه کنم برای این کرونا تعطیله هوشش خیلی خوبه هرکاری انجام بدم تکرارمیکنه ولی کمرش نرمه دارویاغذایی نیست که باعث سفت شدن کمرش بشه به من پیشنهادکنیدممنون میشم شما جواب من رابدید
- دارو
باسلام واحترام جناب آقای دکتر برای کودکی 2ونیم ساله امپرازول تجویز شده وگفته شده گرانول ها ازکپسول خارج وبا ماست مخلوط شده وخورده شود ولی از خوردن امتناع می کندچه باید کرد ؟آیا پودر طعم دار نداره امپرازول؟یا جایگزینی ؟ ممنون
- اسهال
با سلام.دختر 11 ماهه دارم که چار روزه اسهال داره البته یکی دور روز استفراغ هم داشت که خدا رو شکر قط شد چن تا متخصص اطفال بردمش گفتن که باید دوره خودش رو طی کنه و راه درمانش جایگزین کردن مایعات از دست رفته اس و تا ده روز طبیعیه.و فقط کیدی لاکت ساشه ای داد که داخل ماست یا غذاش بریزم .خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنین
- سرماخوردگی
پسرم شربت سرماخوردگی کامل خورده چیکار کنم
- تشنج
سلام ببخشید علاعم تشنج در نوزاد ۶ ماهه چیست
- مصرف زینک برای کودک ۸ساله
سلام وقت بخیر آیا مصرف روزانه شربت زینک ، باعث بلوغ زودرس در دختر ۸ ساله می شود؟
- زخم یاآفت دهان
سلام گوشه چپ داخل لب پسر۲۳ماهه ام نمیدونم یه زخمه یاآفت بیشترشبیه زخمه نه کوچیک نه بزرگ .زده ازدردش همش گریه میکنه چکارکنم چه چیزی استفاده کنم خوب بشه؟؟ ممنون ن
- شیرخشک ای آر
سلام آقای دکتر بچم ۹ماه س هنوز رفلاکس داره، بهتر شده نسبت ب قبل ولی خب کامل نه.شیر مادر میخوره ولی شیرخشک کمکی هم میدم شیرم کمه شیرخشک ای آر براش مناسبه؟از نظر ویتامین های مورد نیاز بدنش میپرسم. خیلی خیلی ممونم
- وخترم پنج ساله گوش درد داره دوتا شیشه شربت کواموکسی کلاوه ۳۱۵ متخصص گوش وحلق ببنی داد حدود ۶سی سب بافیمنده پود دوباره تب کرد بردمش پیش متخصص اطفال گفت دوز دارو ۲/۵روزی سه بار باوزن ۱۶کمبوده دوباره کواموکسی ۶۴۳ داددو روز که تمام شده بچه دوباره تب وگوش درد داره میتونم ازیترومایسین بدم البته دوباره مواموکسی از عصر سه شنبه شروع کردم تقریبا روزی دو یا سه با تب میکنه
ببخشید اگر ازیتروماسین بدم همون ۱۰ میلی روز اول سیس ۵میلی از فردا خواهش میکنم جواب بدین
- الرژی و اسهال خونی
سلام اقای دکترپسر من هفت ماه و نیمشه دو روز بعد مسافرت بدون هیچ علامتتب یا خارش و اگزما دچار اسهال و بعد از سه نوبت دچار اسهال خونی شد. یک دکتر گفتن الژی به پروتئین گاو هس و دیگری گفت عفونتهدر ضمن من از یه ماهگی بهش شیر خشک بیومیل پلاس میدم و الان تقریبا یک ماهه فرنی و پوره و حریره واسش شرو کردمبا شربت کوتریموکسازول و نیو زینک اسهالش خوب شد ولی از ترسم شیرخشکم قطع کردمبنظرتون الان اگه دوباره شیرخشک بدم خطری داره؟
- فارمانتین
سلام پسرم گلودرد داشت فارمانتین ۴۵۷ بهش میدم سرفه هم داره کمی خلط داره چه شربتی باید بهش بدم؟؟۱۳ کیلو وزن داره و دوسال و نه ماه داره ،،ممنونم
- مدفوع سفید
سلام اقای دکتر وقت شما به خیر. پسرم دو سال و سه ماه دارد. از بدو تولد پزشکش شما می باشید. اقای دکتر امروز پسرم مدفوع شل و به رنگ سفید تا کرم داشت. اقای دکتر دو روز پشت سر هم به پسرم کمی نون پیتزا و پنیر پیتزا دادم. منتظر بمونم تا ببیتم این رنگ مدفوع ادامه خواهد داشت یا باید اقدامی انجام بدهم؟ منتظر دستور جنابعالی هستم . یک دنیا سپاس و قدردانی
- تب دوره اي كودك
سلام. كودك سه سال و ده ماهه اي دارم كه در سن دو سالگي يك بار به مدت ٥ روز تب بالا داشت و توي خونش عفونت بود. ٥ ماه پيش حدودا ٧ روز تب داشت و دكتر تب بر و آنتي بيوتيك تجويز كرد. دوباره ٢٠ روز پيش ٧ روز تب داشت و باز روز پنجم توي خونش عفونت بود و نيوتروفيل ٣٠، ليمفوسايت ٦٨، إيزينوفيل ٢، wbc ٣/١، hub ١٣/٣، اياسآر یک ساعته٣٠، سيآرپيمنفي.
دكتر گفت اگر تا ٣ روز خوب نشد باید آز تكميلي بده و ليخو بشود. الآن دوباره از ديشب تب كرده البته نسبت به دفعات قبل تبش پايينتره ضمنا اين تب كردن ها يا خير از وقتي به مهدكودك رفت هشروعشده واينكه بدنشنسبتبهتببرمقاومه وخيلي سخت با استامينوفن وبروفن تبش پايين مياد. آيا اين تب كردن هاش و نهروماتيسميا بيماري خطرناك ديگه هست؟

