Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گرفتگی بینی
نوزاد سه ماهه ای دارم کهگرفتگی بینی دارد همرا ه با سرفه خیلی کم در زمان خواب حالت تهوع بهش دست میده وبا بغل کردن این حالت برطرف میشه قطره بینی هم استفاده میکنم،با ماساز دادن بینی چرک های سفید چسبناکی از بینی میاد نیازی به دارو هست؟ ممنون از لطف شما
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام جناب دکتر وقت بخیر،من پسرم سه ماه رو تازه تموم کرده و داره چهار ماهگی رو پر میکنه. از بدو تولد تا دو ماهگی بهش شیرخشک توروویتال بهش دادم که حساسیت بهش داشت و دکتر معالجش پپتی ۱ تجویز کرد الان یکهفته س گیر نمیاد و طبق نظر دکتر داروخانه بهش مشابه ش پپتی جونیور دادیم والان واکنش شدید نشان داده تو رو خدا ی راه حل بهم بگید دکتر معالج خودش هم تا چند روز. دیگه هیچ گونه در دسترس نیست پسرم خیلی اذیته نمیدونم باید چیکار کنم
- بیماری چشم
سلام دخترم ۴۰ روزشه چشماش قی میکنه دکتر بهش سولفاستامید داده ولی سرچ کردم اینترنت نوشته بود برا زیر دوماه منع مصرف داده آیا استفاده کنم یا نکمک
- ابریزش بینی
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه مدام ابریزش،بینی داره قطره پلارژین دو سه روز میدمخوب میشه دوباره چند روز دیگه شروع میشه دکتر بردم شربت سفکسیم و برم هگزین و قطره بینی داد الان پنج روز دارم داروهاش میدم هیچ فرقی نکرده
- شیرنوزاد
سلام نوزادم ۲۷ روزشه کمکی شیرخشک میدم شما چه شیرخشکی تو این سن پیشنهاد میکنین؟ الان اپتامیل میدم بهش
- عفونت چشم نوزاد
نوزاد سه ماهه یک چشمش عفونت کرده قرمز شده وترشحات زرد و چسبنده داره چکار کنیم خوب بشه
- نوزاد نارس
باعرض خسته نباشید نوزادمن نارس ب دنیااومده و حدود دوماه و خورده ای در بیمارستان بستری بوده و الان یک سال و سه ماهه ک ب دنیااومده نوزادم نمیتونه سینه خیز بره ولی هم خودشو برعکس میکنه و هم چرخ میزنه و نشستن و هم شروع نکرده بسیار نگرانم لزفا بگید چکار کنم
- فاویسم
ایا قطره ای یا شربتی مخصوص یبوست نوزاد هست معرفی کنیدلطفا برای بچه ای که فاویسم دارد مناسب باشد
- آب دادن به نوزاد
سلامآقای دکتر. پسرم چهار ماه و پونزده روزشه شیرمادر میخوره. آلرژی به پروتئین گاو و تخم مرغ داره و چون افزایش وزن چهار ماهگیش کم بود و شیرخشک هم نخورد، فرمودید لعاب برنج و فرنی برنج رو براش شروع کنم. الان پنج روزه که غذای کمکی میخوره. خواستم بپرسم باید آب هم از الان بهش بدم؟چقدر باشه؟ و غذاهای مثل حریره بادام و آب مرغ و آب سیب رو از کی شروع کنم؟
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام دکتر نوزاد من دو ماهشه حدود یه ماهی هست خلط داره دماغش هم بسته شده خوردن شیر براش خیلی سخت شده چند بار به دکتر مراجعه کردم ،ایورا،سفکسیم و ازیترومایسین دادن ولی تاثیر نداره لطفا بگین چکار کنم
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- کمخوابی نوزاد ۱۵ روزه
نوزاد ۱۵روزه دارم با شیرخشک تغذیه میشه شبها خیلی کم میخوابه
- شیرخشک
سلام دخترم شیرخشک میخوره ورفلاکس داره اول شیرخشک نان میخوردوزنش خوب بود ولی بعدش ببلاکAR دادیم و زنش خوب نیست مدفوع شل و کف مانند داره چیکارکنیم
- وزن نوزاد
سلام دکتر خداقوت پسرم با وزن سه کیلو به دنیا اومد ولی روز بعد شد دو کیلو و نهصد الان هفت ماه و بیست و چهار روز هست وزنش هفت کیلو وصد شده متعادل هست یا کمبود وزن داره
- اسهال نوزاد سه ماهه
باسلام دختره ماهه دارم شیر خشک میخوره هر بار بعداز خوردن شیر خشک سریع مدفوع میکنه مدفوعش زرد رنگ و معمولی آیا اسهال داره چون دقیقا همون لحظه تموم شدن شیر خوردن مدفوعش شروع میشه
- سرماخوردگی نوزاد
سلام پسرم ۳ماهش هست چند روزه گاهی سرف وعطسه میکنه حس میکنم شیر هم کم می خوره ازشیر خشک نان می خوره مشکل
- نوزاد دختر۲ماهه
باسلام نوزاد ۲ماهه دختر دارم شب ها خیلی بی قراری میکنه و نمیخوابه روزها میخوابه و بهتر از شبه وقتی هم تند تند شیر میخوره رودهاش صدا میده و دل درد شدید میگیره کولی کز میدم ولی بازم درد داره دلش خودشو جمع میکنه
- ویروس
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ماهه بود که یک روز از خواب که بیدار شد بالا میورد بهش شیرم دادم بلافاصله بالا آورد این بالا آوردن اینقدر زیاد بود توی دوساعت ۲۰دفعه اووغ میزد و بالا مییورد دکتر ک بردم گفت ویروس اومده تو بدنش و گفت یکمم تب داره و ممکنه اسهال بشه. آمپول تهوع با استامینوفن و پودر کیدی لاکت اینارو دادم بالا اوردنش کمتر شد ولی قطع نشد که دکتر بهش شربت تهوع داد ولی بازم بالا میورد روزی. ۴بار. بعد از ۵روز دوباره دکتر بردم شربت دیمترون داد بازم اووغ میزده و بالا میاره شیر خشکشم عوض کرد ببلاک arمیخوره و قطره داد که تو نت خیلی عوارض داشت که بچه تشنج میکنه و.. من ترسیدم ندادم بهش الآنم روزی دوبار بالا میاره قطره پدی لاکت میخوره ۵ قطره ولی تاثیر نداشته روش کمبود وزنم داره ۵۰۰گرم شکمشم ۵بار در روز کار میکنه وزن تولد ۳۳۰۰ بوده ۲۷ دی ب دنیا اومده و موقع نوزادی ریفلاکس نداشته حالا کمکم کنید آقای دکتر چی بدم بهش این بالا آوردن قطع بشه بالا اوردنش پرشی بچم خوب وزن بگیره و اینقدر دفع داره طبیعیه
- واکسن
سلام اقای دکتر واکسن انفولانزا که فرمودین دردو نوبت باید تزریق بشه یعنی نصفشو یه بار بزنیم نصفشو در بار دیگه یا نه دوبار کامل تزریق کنیم ؟ اگه دوبار کامله چقدر باید فاصله بین تزریق ها باشه ؟ واسه نوزادم باید دوبار نصفه تزریق بشه؟ میشه کامل توضیح بدین ممنون
- رفلاکس
سلام دخترم ۳ماه و بیست روزشه وقتی بغلش میکنم زور میزنه خودشوخم میکنه میاره جلو ودستاشو مشت میکنه سرخ میشه خیلی زود هم خوب میشه البته موقعی ک بغلمه و راه میرم اینجوری میکنم چرا اینجوریه میترسع یا دل درده نگرانم چکار کنم

