Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم و نوع شیر خشک
سلام روز خوش خسته نباشد دخترم ۲ ماهشه هم فاویسمی هست هم رفلاکس داره شیر خشک اپتامیل مصرف میکنه و حساسیت شدیدی داره به این شیر می تونم چه نوع شیری رو جایگزین کنم که واسه فاویسمش بد نباشه و سبک باشه و آلرژی نشون نده
- دندان و نشستن
سلام آقای دکتر. نوزاد هفت ماه و ده روزه دارم که هنوز نمیتونه مستقل بشینه و هنوز دندون هم درنیاورده. دیر شده؟
- برفک هست
سلام. نوزادم زبانش سفیده ولی نوک زبانش سفید نیست. از کجا بفهمم که برفک هست یا نه چون علامت دیگه ای نداره؟ممکنه بخاطر شیر اینجوری باشه؟
- تعداد قطره آهن
سلام آقای دکتر دختر من با توجه به آزمایشی که داده یک مقدار کمخونی داشت دکتر گفت بجای ۱۵ قطره بیست قطره آهن بده من هم قطره آهنشو عوض کردم و قطره لبپوسفر گرفتم حالا چند میل باید بدم والا یک میل این قطره خودم حساب کردم ۱۵ قطره هم نمیشد
- مدت استفاده از قطره بینی
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهس همزمان با قطره چشم قطره بینی هم باید استفاده کرد؟تا یکسالگی بایدصبر کنم .سوالم اینه که قطره بینی تاریخ اعتبار داره آخه بیشتراز یکماهو نیم شده تموم نشده میشه همچنان استفاده کرد ؟م
- رفلکس و اسهال نوزاد ۵ ماه و ۲۰ روزه هست.
نوزاد ۵ ماه و ۲۰ روزه دارم خیلی بالا میاره . پشت گلوش هم خیلی خلط داره و اسهال هم می شه . واین که غذای کمکی کی شروع کنم. وشیرخشک هم می خوره بالا میاره. واین که دمای اتاق تو زمستون چند باشه.
- نوزاد هشت ماهه
سلام اقای دکتر پسر من هشت ماهشه و سینش خس خس میکنه بهش سفکسیم صد بدم ? چه مقدار ممنون
- شير نخوردن نوزاد در بيداري
با سلام و خسته نباشي ،دخترم ٤ ماهشه زمانيكه بيداره اصلا شير نميخوره ساعتها گشنه نگه داشتم ٨ ساعت ولي نخورده ب محض اينكه ميخوابه شير ميخوره شير خودم رو ميخوره و شيشه و پستونكم نميگيره بدش مياد تمام فكر من درگيره آيا مشكلي هست اوايل يعني يكماه اول تو بيداري ميخورد ميخوابيد الان بايد بخوابه شيربخوره لطفا راهنماييم كنيد ممنون
- زردی
- خون درادرار
سلام نوزاد من پسرهستش و ۲۰ روزه هست و از روز ۳ ام که بدنیا اومده تو ادرارش یه رنگ صورتی شبه خون خیلی کم هست ولی تا الان که ۲۰ روزشه ادامه داره
- بی اشتهایی
باسلام دخترم الان 8ماهش تموم شده باوزن 7200و وزن موقع تولد 2400 ولی اصلا اشتهایی به غذانداره شیرمنو نمیخوره شیرخشک اپتامیل 2بهش میدم شیرخشکم کم میخوره نگران وزن گیریش هستم چیکار کنم زینک سولفات ایرانی ام بهش میدم تاثیری ندارا چی بهش بدم که اشتهاش خوب بشه
- عفونت ادرار
باسلام نوزاددختر۶ماه من عفونت ادرارWBC10-12داشت بانوع باکاریE.coliیک هفته سفکسیم۱۰۰روزی۲ccاستفاده کرد بعد۴روز ازمایش داد الان WBC4-6وتدع باکاریKlebsiella spمیباشد. ۱.چرا عفونت برطرف نشده والان چ کنم؟ ۲.علت تغییرنوع باکتری چیست؟
- شیر خشک
پسر من شیر خشک اپتامیل پپتی سئنو میخوره حساسیت داره ولی درست نمیخوره میتونم شیر بیومیل سوی بهش بدم
- قطره بینی
سلام اقای دکتر. نوزاد سی و پنج روزه ی فاویسمی دارن. برای گرفتگی بینی ش از چه قطره ای می تونم استفاده کنم؟
- سرفه نوزاد
سلام آقای دکتر طریقه مصرف آزیترو ماسین متخصص برای نوزاد ۱۰ ماهه با وزن ۸.۵ نوشته روزی ۴ میلی لیتر باید یک بار در روز بدهم یا نه
- مقدار مصرف شربت سفیکسیم ١٠٠ برای کودکان
سلام من پسرم ۳ماه ونیمشه ب دلیل عفونت ادرای ک منجرب عفونت کلیه شده دکترشربت سفکسیم ۱۰۰تجویزکردن هر۱۲ساعت ۲سی سی تا۷روز میخاستم بدونم مشکل نداره
- سرماخوردگی
سلام آقای دکترنوزاد۴۸روزه من ازصبح عطسه وسرفه داره اماخس خس سینه نداره شماچی توصیه میکنیدبراش میترسم تافرداشدیدترشه
- واکسن ۶ ماهگی
سلام
آیا اگر واکسن ۶ ماهگی نوزاد پسر ۴ روز دیر شود مشکل دارد؟
با تشکر
- استفاده زیاد از استامینوفن
کودکم ۲ماهشه و ۶کیلو وزن داره اشتباهی به جای قطره ویتامین ADبهش ۲۵قطره استامینوفن دادم.الان ۲ساعت از وقت دارو میگذره و دخترم بدنش یک مقدار زرده و تعرق زیاد داره بی تابم هست.آیا ببرمش اورژانس؟
- سرما خوردگی
ابریزش بینی وشدید و سرفه و خلط داره عطسه هم میکنه

