Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سفت بودن شکم نوزاد موقع کار کردن
با سلام اقای دکتر نوزاد هشت ماهه ای دارم که روزی دو دفعه شکمش کار میکند ولی موقع کار کردن خیلی خیلی زور میزند به حدی که قرمز میشود پدر ضمن با شیر مادر تغذیه نمیشود واز شیر خشک نان دو تغذیه میشود لطفا راهنمایی نمایید که چه چیزی به او بدهیم تا خوب شود ممنون
- قطره اهن
پسر من ۳ماهشه و ۶.۸ کیلو گرم قدشم ۶۱ دکتر بهش قطره اهن داده روزی ۱۵ قطره هیچ مشکلی هم نداره پسرم.ولی همه جا نوشته از ۶ ماهگی الان چیکار کنم بدم یا ندم؟نارس هم نبوده
- مقدار مصرف شربت آزیترومایسین 200 برای نوزاد 2ماهه
نوزاد دوماه ودو روزه با وزن 5.400
- سرفه
سلام دختر چهار ماهه ای دارم دو روزه واکسن چهار ماهگیش رو زدم الان بالا تنش داغه و دمای بدنش 37.2سرفه هم میکنه پایین تنه اش یخ ولی بالا تنه اش خیلی داغه چکارش کنم شیاف 125بهش زدم استامینوفن نمیخوره استفراغش میکنه
- رفلاکس
دختر۲ماه و۱۰روزه دارم ک رفلاکس پنهان داره خیلی اشتهاش کمه.باگریه شیرمیخوره.داروی امپرازول استفاده میکنم براش ختستم بدونم کی علایمش خوب میشه وازکی میتونم غذاخورش بکنم وخودم چ رژیمی رو رعایت کنم
- میزان مصرف شیرخشک
سلام اقای دکتر . نوزاد چهارماه تمام دارم . شیر خشک میخوره. در عرض بیست وچهار ساعت بیست الی بیست و سه پیمانه شیر میخوره .وزنشم هفت کیلو هست. اونجوری که من میدونم میگن به ازای هر کیلو وزن بدن نوزاد باید پنج پیمانه در ۲۴ ساعت مصرف کنه این یعنی الان باید نوزاد من ۳۵ پیمانه مصرف کنه که بیست پیمانه مصرف میکنه. ایا مشکلی هست؟ به پروتیین گاوی حساس هست و آپتامیل پپتی یک میخوره
- ادرار نوزاد تازه به دنیا آمده
نوزاد سه روزه ادرار نکرده ولی مدفوع میکند مشکل چیست؟
لطفا پاسخ بدید چون خیلی نگران هستم - باد گلو سمت چپ
سلام بچه من دوازده روزشه احساس میکنم زیر صورت چپش در گلو باد کرده نگران شدم گفتم ببینم دلیلش چیه
- میزان مصرف شیر
میزان مصرف شیر خشک و شیر پاستوریزه در هر روز برای کودک یکسال به بالا چقدره؟ ممنون
- کولیک نوزاد
سلام اقای دکتر دخترم ۱۶ روزشه خیلی تو خواب زور میزنه پاهاشو جم میکنه تو شکمش خیلی اذیت میه چ قره ایی خوبه بهش بدم
- شیرخشک دادن به کودک
سلام کودک 9 ماهه ای دارم.در منحنی های رشد وضعیت بسیار نامناسبی داره و زیر خط قرمز است.الان وزنش 6 و نیم است.از لحاظ عفونت ادراری یا رفلاکس و مشکل تیروئید چک شده و هیچ مشکلی ندارد.4 ماه است که دیگه شیر مادر نمی خورد.شیر خشک را با انواع مختلف تست کردیم اما هیچ کدام را دوست ندارد.کلا شیشه را نمی گیرد.غذا خوب می خورد اما تاکید متخصصان بر دادن شیر به او تا یک سالگی است.هر روشی را امتحان کردیم اما شیر نمی خورد.وقتی هم که برای خوردن شیر گرسنه نگهش می داریم با گریه یک پیمانه شیر می خورد. به تازگی شیر خشک را با کمی آب خمیری کرده و به او می دهیم.این حالت را دوست دارد.بعد هم کلی آب می خورد.آیا این کار درستی است؟این دوش را ادامه بدهیم.
- شیرخشک
سلام دخترم یک سال و بیست روزشه شیرخشک سیمیلاک توتال کامعورت میخوره ولی دیگه پیدا نمیشه چه شیرخشکی جایگزینش کنم؟
- کشیدن بدن و بیخوابی نوزاد دختر ۳۴ روزه
سلام
دخترم سی و چهار روزه است و همش در حال کشیدن بدنش هست و اصلا خواب نداره خواب طولانیش همش یک ربع بیشتر نمیشه و باد شکم هم زیاد داره علتش چیه؟
- زیتک
سللم شربت زینک سولفات و به پسر چهارماهم بدم یا ندم چه مقدار بدم . راهتملییم کنید ممنون میشم
- شیر خشک
سلام اقای دکتر نوزاد سی روزه دارم که شیر خشک آپتامیل پپتی یک میخوره به خاطر حساسیت گاوی که داره ولی شدید نفخ میکنه. چیکار میتونم بکنم؟
- زور زدن نوزاد ۲۵ روزه در خواب و بیداری
بایادخدا.باسلام و احترام. نوزاد ۲۵ روزه که تو خواب زور میزنه و دستاشو میره بالا کنار گوشش و وقتی بغلش میکنیم بهتر میشه. تو حالت بیداری هم گاهی اینجور میشه و صورتش قرمز میشه. شیر مادر هم میخوره و در کنارش روزی دو الی سه بار شیر خشک ببلاک ۱ هم میخوره. قطره کولیکز و پربیوتیک و ویتامین آ د هم میخوره. خواستم لطف کنید راهنمایی کنید چیکار کنیم.ایا چیز مهمی است؟باتشکر
- زردی نوزاد
سلام خدا قوت نوزاد پسر موقع تولد با وزن ۳ کیلو روز سوم آزمایش نشون داد زردی ۱۵ و نیم داره بستری نکردیم قطر بیلناسر بهش دادیم روز ۸ شده ۱۰ به نظر شما نیاز به بستری داره واین قطر دوباره بهش بدیم ممنون میشم پاسخ بدین
- ضربه زدن به اسباب بازي
با سلام دختر من فردا چهار ماهه ميشه. اما هنوز نميتونه به عروسك ها ضربه بزنه و اصلاً تلاشي براي رسيدن به عروسك نشون نميده. دستش رو ميخوره و به اسباب بازيها فقط نگاه ميكنه.آيا اين حالت طبيعيه؟ بقيه واكنش ها از جمله نگاه كردن ، دنبال كردن، واكنش به صدا، لبخند، خنديدن، غلت زدن را انجام ميده. اما نسبت به بدست آوردن اشيا روبروش هيچ تلاشي نميكنه. اين واكنش تا چندماهگى بايد بوجود بياد؟
- مصرف زینک
سلام من دخترم وزنش خیلی کم بود موقع به دنیا اومدن الان که ۳ماهشه وزنش خوبه اما قدش رومنحنی رشد نرفته میتونم از زینک استفاده کنم وچقدر درروز
- غذای کودک
سلام ،،ایا میتونم به پسر یکساله ام تن ماهی ،،،گوشت بلدرچین بدهم ؟؟ مرسی

