Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- علایم بیماری متابولیک
سلام ببخشید من یه پسر دارم که خداروشکر سالمه وازدواج فامیلی هستیم، الان یه دختر ۴ ماهه دارم از موقع تولد کوچک بود قدش ۳۳و وزنش ۲۸۰۰بود الان وزنش کمی خوبه ولی قدش باز کمه به پهلو میشه ولی غلت نمیزنه دست وپا خیلی تکون میده تمرکزش خوبه میخنده ولی میخوام بدونم علایم بیماری متابولیک چیه
- کبودی لبها وپیشانی
وقتی زور میزند لبها وپیشانی کبود میشود
- نفخ نوزاد یکماهه
سلام و وقت بخیر... دخترم ۴۳روزشه دکتر تشخیص نفخ شدید داد و براش قطره گریپ میکسچر خارجی دوازده ساعت یکونیم سی سی... پدی لاکت پنح قطره در روز... و دایمتیکون هر هشت ساعت پنج قطره تجویز کرده دو روزه استفاده میکنم همش دخترم خوابه برخلاف قبلا که خیلی کم خواب داشت الان نگرانم این خواب طبیعیه؟خیلی کم بیدار بود روز دیگه شب همش خوابید حتی شیرشم تو خواب خورد این میتونه عوارض کدوم دارو باشه؟راستی برای خودمم ریکولیک تجویز کردن هشت ساعت ۵سی سی
- یبوست
سلام خسته نباشید پسرمن هم شیرخشک میخوره هم شیرمادر (اپتامیل پرونوترا)قطره بایولاکت هم میدم ورم شکم و نفخ ویبوستم داره خیلی زور میزنه نمیتونه دفع کنه ولی هربارم مدفوع میکنه شل هست دلیل یبوستش چیه وچکارکنیم قبلاباماساژشکم کارمیکرد الان نه
- شربت فارکسیم سفکسیم 100
سلام خسته نباشید دخترم هفده ماهشه با وزن تولد یک کیلو گرم الان وزنش هشتو نیم هست چه مقدار میتونه شربت سفکسیم بخوره از چند ساعت
- قطره آهن و مولتي ويتامين
سلام جناب دكتر كرم بين،دخترم شش ماهشه قطره آهن و مولتي ويتامين بهش ميدم نمي خوره همه رو ميريزه بيرون چه قطره آهن و مولتي ويتاميني بدم كه بخوره ؟؟
- چرک دادن چشم نوزاد
چشم راست نوزاد بیست هفت روز به مدت بیست روز که چرک زرد میده راه درمانش چیه
- سرفه
سلام نوزاد ۱۵ روزه دارم که ۲روزه سرفه های تک تک میکنه احساس میکنم سینه اش هم خلط داشته باشه آیا ازاین ویروس های فصلی گرفته؟؟
- یبوست نوزاد
دخترم ۳ماه و ۱۰ روزه است ،حدود ۱۰روزه مدفوع نداشته ،باید چیکار کنم
- کار نکردن شکم نوزاد
سلام.نوزاد ۵۲ روز متولد شده.چهار شبانه روز هست نوزاد شکمش کار نمی کنه.شیر مادر رو تغذیه می کنه.می خواستم بدونم چکار باید بکنیم.با تشکر
- قد نوزاد ده ماهه
سلام پسر ده ماهه ام 8کیلو هس و قدش 70 میخواستم بدونم خوب هست یا ن
- ناله و بی قراری
سلام اقای دکتر دخترم شیش ماه و یک هفته اس همش ناله میکنه مدام آروغ داره به سختی آروغ میزنه همشم دل درد هست به خاطر چیه.گاهی شیر خشک با قطره چکون میدم بهش شیشه شیر نمیگیره
- انار
با سلام و احترام آیا به نوزاد ده ماهه میشه انار داد؟
- رفلاکس
سلام وخسته نباشیدمیشه لطف کنیدعلایم رفلاکس پنهان بگیدچیه وراه درمانش چجوریه ممنون
- شربت
سلام اقای دکتر خسته نباشی اون روز از شما پرسیدم دخترم ۸ماه ۱۳ روزشه سه چهار روزیه خیلی کم سرفه میکنه مخصوصا توخواب شما گفتین شربت ستیریزین بدین گرفتم داروخانه گفته برا حساسیته ممنون میشم ج بدین ضرر نداره بدم و چقد بدم روزی
- باد معده
سلام آقای دکتر نوزادم بیمار شماس رفلاکس داشته شیر خشک ببلاک arبراش تجویز کردین آقای دکتر دخترم عجیب باد معده داره.از نظر شما مشکلی نیست
- رفلاکس پنهان
باسلام خسته نباشید نوزاد هفت ماهه ای دارم سه ماهگی دکتر براش تشخیص رفلاکس پنهان دادن و شربت رانیتدین تجویز کردن گفتن تا نه ماهگی هردوازده ساعت یک سی سی بدم بخوره.میخواسم بدونم مصرف طولانی رانیتدین مشکلی ایجاد نمیکنه الان دخترم چهارماه داره شربت رانتیدین میخوره ایا درمان ادامه بدم مشکلی پیش نمیاد.خوااهش میکنم دراسرع وقت پاسخ بدید خیلی نگرانشم
- گرفتگی گردن
عرض سلام وخسته نباشید نوزاد ۵ ماهی دارم دربعضی موقع یعنی هفته ای یک بار انگار که عضلات گردنش میگیره وبرای چند ثانیه سرش به همون حالت میمونه بعد به حالت خودش برمیگرده بااین حالت حرکت چشمانم انگارکه یه فشاری دردی تحمل میکنه تند تند بهم میخوره ودیگه سرش به اون طرف نمیچرخکنه تا یه ساعت حتی یک روز بعد ...پیش متخصص اطفال بردم گفتن مشکلی نیست ولی نگران هستم شدید به نظرشما نوزادم مشکلی داره..
- دانه های قرمز روی صورت
با سلام .پسر من ۱۵ روزش هست و الان دو سه روز هست که روی صورت در ناحیه گونه ها و بینی دانه های ریز قرمز شبیه به جوش زیر پوستی پیدا کرده. آیا اینها بخاطر گرمی بوده چون بخاطر زردی شیر خشت و تخم خیار و ترنجبین بهش دادیم یا دلیل دیگه داره .آزمایش زردی هم دادیم ۱۲ بود.سپاسگذارن
- فاویسم
سلام و خسته نباشید یک پسر دوماهه دارم که مشکوک به فاویسم هست.بهم گفتن که باقالا نخورم(چون شیر می دم)و همینطور یه سری داروها که لیستش رو دادن و حشره کش و نفتالین استفاده نکنم.اما در مورد خوراکی ها جایی خوندم که چیزهایی مثل لوبیا سبز هم که از خانواده باقالا هستند و عدس و نخود و لوبیا هم نباید بخورم این درسته؟

