Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزاد کم خواب وبهانه گیر
با سلام نوادم چند روز دیگه وارد ۵ ماهگی میشه تا دو ماهگی در محیط شلوغ پرصدا روزها شیر میخورد میخوابید شبا بیدار بودگریه میکرد بردیم دکتر گفت دلدرد داره کولیکیز عرق نعنا و دایمتیکون روزی یک سی سی بدید بعد یه مدت که رفت تو سه ماهگی روزها نمیخوابید شبا هم باید همجا رو تاریک میکردیم بی سر صدل با قنداق میخوابید کمی اروم شده بدد تا صبح با ورود به چهار ماهگی دیگه نه روز میخوابید نه شب با مکافات میخوابوندیمش بعد چند دقیقه بیدار میشد بردیم دکتر گفت تا ۶ ناهگی خوب میشه باید تحمل کنید دارو نداد به گفته دیگران گفتیم شاید سیر نمیشه شیر خشک کمکی دادیم مار ببلاک که اسهال میشدبعد شیر خشک بیومیل ای ار دادیم یک صبح تا شب شیر خوب میخورد بی قراری نمیکرد میخوابد تو ساعات بیداری هم اروم بود ولی به مدت ۷ روز یبس شد بعد از یه مدت که رفت توکه باز بدیمش دکتر گفت وزنش خوبه همچی عالی که سینش خس خس میکرد اب دهانش میریخت سرش عرق میکرد شب تو خواب خر خر میکرد نمتونست نفس بکشه تازگیها دکتر گفت سرما نخورده مادر لبنیات نخوره شاید رفلاکس داره لبنیات از رژیم مادر حذف کردیم یک مقدار بهتر شد باز رانیتیدین به گفته دکتر دادیم روزی یک سیسی که روز اول خیلی بیقرار شد که دیگه ندادیمالانم هنوز داره دایمتیکون میخوره موقت خوب میشه ولی باز گریه میکنه باصدای جاروبرقی فقط میخوابه خیلی توخواب تکان میخوره که بیدار میشه باگریه دیگه نه شیر میخوره نه میخوابه دکتر دیگه که بردیم گفت روزی یک سی سی دیفن هیدرامین بدید ارامش بخش خواب ببره که با دیفن هیدرامین هم بیدار میشه گفتیم ازمایش ادرار با کمخونی ویتامین د بنویسید گفت لازم نیست نوزادم یک هفته برای زردی توبیمارستان بود همه ازمایش هارو گرفتن حتی الرژی گفتن هیچ مشکلی نداشته دوست داره همش ایستاده نگش داریم یاتو گهواره کهدایم تکان میخوره بخوابه باد شکم زیاد داره شکمش گاهی اوقات قار عور میکنه شکمش بعضی موقع ها ۴ روز یکبار بعصی موقع ها هر روز یا دورزو یکبار کارمیکنه گریه زیاد میکنه داره بازی میکنه یدفعه میزنه زیر گریه روزی دو سه بار بالا میاره اگه روشکم یا اروغشو نگیریم بعضی روزها میبینی شب میخوابه تا صبح میگی خوب شده باز فردا بده دکتر سوم که بردیم گفت رفلاکس نداره تا ۶ماهگی خودش خوب میشه خوب شیر میخوره ولی خوابش خیلی کمه بیقرار مادرش به کارای خونه نمیتونه رسیدگی یا غدا رو باید وایساده بخوره چکار کنیم کلافمون کرده دختر دبستانی هم داریم اونم از بدو تولد اینجوری بود الانم خیلی کم خوابه نوزادمو بعضی روزها بازش که میزارم موقع ادارجیغ نمیزنه فکر کنم عفونت ادراری هم نداره از ۴ ماهگی دستش تو دهنش هست همش میخواد همچی رو بجوه اب دهانش کشدار شده تف زیاد میکنه غذا خوردن مارو خیلی نگاه میکنه غذا بزاری جلوش میخواد بخوره دوست داره دایم سینه تو دهانش باشه تو رو خدا یه کمکی کنید دیگه خستمون کرده باتشکر
- شیر خشک
سلام خسته نباشید اقای دکتر امیرعباس فرد که شیر نان براش گذاشین بعد بخاطر اسهال که بستری شد ببلاک ال اف میخورد الان دوهفتس ببلاک ندارم بیومل ال اف که فاقد گلوتن.بادام زمینی .ساکادر و فروکتوز هس رو پیدا کردم میتونم اینو بحا اون بدم اینم برا اسهالش خوبه و اینکه دندونم داره درمیاره .....تنتون همیشه سلامت باشه اقای دکتر
- شیر بالا میاره
سلام جناب دکتر . نوزاد من دوماهشه.و وزن ۶ کیلو . از شیر مادر تغذیه میکنه بعنوان کمکی از وقتی که دنیا اومده روزی دو بار شیر خشک میخوره . حدود یک هفته هست که بعد شیر خشک خوردن بالا میاره . شکمش هم هدود دو هفته است که چهار روز یکبار کار میکنه . قبلا روزی دو بار هم کار میکرد. ممنون میشم که راهنماییم کنید .
- سلام اقای دکتر نوزاد4ماهه دارم شدیدا گریه میکنه نمیدونم کولیک هست یان هرکار. میکنم آروم نمیشه
- زور زدن
سلام آقای دکتر نوزاد نوزده روزه ای دارم همش زور میزند و احساس میکنم خلط دارد و شیر نمی خورد چکار کنم با تشکر
- سلام خسته نباشیدنوزاددوازده روزه ام ۸روزاست که شکمش کارنمیکنه نگرانم چه دارویی بایدبهش بدم سپاسگزارم اگرکمکم کنید
- شیرخشک
سلام اقای دکتر دختره من ۷ ماهشه وشیرخشک اپتامیل ۲ دادم یبوست گرفت ودکترگفت سوپرامیل بدین واحساس میکنم ک تن تن گرسنه میشه وشیرمیخاد ایا این شیرخوبیه؟؟یا شیره دیکه ای بدم ممنون از پاسخگویتون
- ایا این علائم در نوزاد نشانه بیماری است؟
سلام، وقتتون بخیر پسر من تازه 10 روزش شده، دوشب پیش بی قراری میکرد و کمتر از همیشه شیر میخورد که گلاب به روتون هرچی شیرخورده بود برگردوند بعد آروم شد و خوابید اما دیشب بردنش حموم و تقریبا از ساعت 2 یا 3 صبح احساس میکنم هر یک ساعت تقرییا مثل کسی که چیزی توی گلوش گیر کنه که.معذرت میخوام بخواد برگردونه یا بخواد سرفه کنه اما نتونه اون حالتی میشه اما هیچ علائم دیگه ای نداره، من چون بچه اولم خیلی نگرانم اما مادرم میگه احتمالا دل درد داره و چون شهرستان هستیم و اینجا متخصص کودک نداره و مریضی ها هم زیاده گفتم اول از شما بپرسم اگه لازم باشه ببرمش بیمارستان وگرنه نبرمش
- عفونت چشم نوزاد
سلام پسرم ۴ماهشه هردو چشمش عفونت داره مدام اشک میاد بردمش دکتر پماد و قطره باکتیماید و تتراسایکلین داد ولی مرتب استفاده نکردم بعد از قطع دارو باز عفونت برگشت چیکار کنم
- وزن
سلام وزن پسر ۳ ماه و نیمم ۷ کیلو و زمان به دنیا امدنش ۳ کیلو ۸۰۰ . ایا نرماله
- تغدیه
با سلاماقای دکتر از چند ماهکی میتوان به حریره ی نوزاد پسته وکردو اضافه کنیم ایا این دو برای خطخس سینه مناسب هستند یا نه
- خروسک
سلام آقای دکتر پسر چهارده ماهه من خروسک گرفته بود بیمارستان آمپول دگزا و بخور دادن آیا لازم آنتی بیوتیک مصرف کنه ممنون
- غذای کمکی
سلام خسته نباشی نوزاد ۵ ماه دارم ازشیر خشک تغذیه میکنه یک ماه فقط شیر مادر خورد الان شیر خشک ببلاک یک میخوره شیر به نظرم کم میخوره یعنی طبق اون چیزی که پشت شیرخشک نوشته نمیخوره هر سه ساعت سه واحد میخوره اگه زودبه زودم شیر بدم نمیخوره مولتی ویتامینم میدم ولی خیلی کم لشتها هستش واسه واکسن چهارماهگی برده بودمش وزنش ۶۳۰۰ بود موقع تولد ۳۵۰۰ بودچیکار کنم ؟
- استفراغ پنیری
سلام خسته نباشیدعلت استفراغ پنیری چیست نوزادمن الان دوماه 17روزشه چندروزی هست بعضی وقت هاخیلی کم استفراغ پنیری داردهم شیرخشک میخوره هم شیرخودم
- تب کودک همراه سرفه
سلام آقای دکتر دخترم ۳سالشه وزش ۱۴ کیلو ۶ روز هست که تب همراه با سرفه داره روز چهارم تب اصلا نکرد ولی روز پنجم بازم تب کردو همراه با درد گوش الان دارم کوآموکسی کلاو هر ۸ ساعت ۵ سی سی میخوره شربت پلارژن کیدز هر ۸ ساعت ۳ سی سی نئوتادین هم شب ها ۲/۵ سی سی الان به مدت پنج روز هست که داره این داروهارو میخوره سرفه هاش بهتر شده ولی بازم تب میکنه تا ۳۸/۵ نمیدونم چیکار کنم خیلی نگرانم
- آبله مرغان
24سالمه و تاحالا آبله مرغان نگرفتم ی دختر سه ماهه دارم و یکی از نزدیکانمون ب خونه ما اومدن ولی دوروز بعد پسرشون ب شدت آبله مرغان گرفت و حالا دخترم بعدازچندروز سرفه میزنه ایا ممکنه نشانه آبله مرغان باشه؟؟ اگرنوزاد سه ماهه ابله بگیره خیلی خطرناکه؟ کشنده نیست؟ پانزده روز دیگه هم واکسن چهارماهگی داره
- شربت سیفکسیم ۱۰۰
برای نوزاد ۹ماهه که ۹ کیلو وزن داره
- سرماخوردگی
نوزاد حدود سه ماهشه. خیلی وقته یه سرماخوردگی خفیف داشت که سینش خس خس میکرد و خرخرم داشت. الان سرماخوردگیش بیشتر شد سرفه هم داره
- جوش
سلام دکتر سینه پسرم نزدیک گردنش جوش ریز زده بود الان رفته رفته دور گردنش و گرفته و به هم چسبیده و بزرگ شده یا داخلشون چرکی شده چیکار کنم کمکم کنید.
- خوب ننشستن دوقلو 9 ماهه
سلام خدمت آقا دکتر
ببخشید دوقلو پسر دارم تازه رفتن تو 9 ماه هنوز خوب نمیشینن همش دوست دارن سر پا باشن میشه
راهنمایی کنید ممنون

