Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دریکوسفال
سلام خسته نباشید ببخشید آقای دکتر من پسرم ۳۳ هفته دنیا اومد سرش دریکوسفال هستش بردم متخصص مغز نوزاد سونو و سیتی گرفتن الان تو سونو گفتن که کمی مایعش زیاد هستش ولی جمجمه بسته نشده الان بظر شما عمل باید بشه و مشکل ذهنی پیدا نمیکنه و اینکه سرش فرمش بهتر میشه
- کش و قوس
نوزاد ۲ماهه اول صبح تو خواب همش کش و قوس میکنه و زور میزنه علت چیست؟
- خون آمدن نوک سینه نوزاد
سلام و وقت بخیر، من یک پسر ۱۶ ماهه دارم دیروز زیر پیراهنیش جای لکه خون بود نزدیک نوک سینه چپش، اگر فشار هم میدی یک قطره ازش خون میاد دلیلش میتونه چی باشه، خیلی نگرانیم، به خاطر این شیوع کرونا هم میترسیم ببریمش دکتر، در ضمن در یک سالگی ازش آزمایش cbc و ptو ptnگرفتیم که نرمال بوده، ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرفه
سلام پسرم یک ماه شه چندروزی بودبینی بسته بودوآبریزش داشت الانم سرفه میکنه انگاری گلوَش عفونت داره واسه درمانش چی کارکنم
- بی قراری نوزاد در 8 ماهگی به دنبال تب
سلام، دختر من 8 ماهشه سه روز پشت سر هم تب داشت که به زور تبو پایین میاوردم بجز تب علایم دیگه نداشت ولی از اونموقه همش گریه میکنه دائم گریه نمیدونم چشه مجاش درد میکنه بخاطر دنددناش نیست دکتر؟
- سرفه کردن نوزاد۲۰روز
سرفه کردن شدید نوزاد۲۰روزه چه بایدکرد
- شیرخشک
بچه من 11ماهشه اول بهش شیرسرخودبهش دادیم گریه میکرد شکمش رد بردیمش دکتر ازش ازمایش گرفت گفت تومدفوعش خون دیده شده گفت به شیرگاوالرژی داره بعد گفت اپتامیل پپتی تایک سالگی بهش بدین بعدا شش ماه به دلیل نداشتن پپتی 1بهش2دادیم اشکالی نداره بعدم الان که11ماهشه پپتی هردو نداشتن بهش جونیورمیدیم الان جونیورهم تموم شده چه شیری باید بهش بدم یکباراپتامیل خالی بهش دادم اشکالی نداره
- زردی نوزاد چهار روزه
سلام دکتر
نوزاد من چهارروزه به دنیا اومده. زردی کرده درجش هم ۱۱هستش.
میخاستم بپرسم نیازبه بستری هست یا خیر؟
- کم اشتهایی بچه ۵ ماه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ ماهشه ولی شیر خشک نمی خوره خودمم شیر ندارم وقتی شیر خشک میخوره روی لپش جوش میزنه وبه زور خوابش میکنم در طول شبانه روز فقط ۶۰۰ سی سی میخوره وزنشم ۷ کیلو لطفا کمکم کنید
- مدفوع نوزاد
با سلام خدمت جناب آقای دکتر دخترم ۲ ماهش است و ادارش سبز است تبش ۳۶.۸ است می خواستم ببینم دارویی برایش تجویز می کنین خیلی نگرانم لطفا سریع جواب بدین با تشکر از شما
- آلرژی به روغن زیتون
سلام اقای دکتر
بنده چن وقتی هسش دورناف نوزادم را با روغن زیتون ماساژ میدم چن روز اول روی شکمش حالت سوختگی پیدا کرده بود خوب شد الان روی آرنج دسش اونجوری شده ممکنه آلرژی به روغن زیتون نشون داده باشه؟
- گردن
با سلام دختر من ۱ ساله است از ۳ ماهگی احساس کردم گردنش را کج میگیره چند تا متخصص بردم هرکدام یه نظر دادن که متفاوت بود در ۹ ماهگی پیش فوق تخصص ارتوپدی کودکان آقای دکتر تحریریان در اصفهان بردم ایشون معاینه کردند و گفتند مشکلی نداره ولی مداوم میبینم که دوست داره به سمت راست گردنش را کج بگیره اما گاهی صاف و گاهی به سمت چپ میگیره که خیلی این شکل کم اتفاق می افته می خواستم بدونم آیا ممکن عادت به کج گرفتن پیدا کرده باشه . با تشکر از شما
- آزمایش
با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا نتایج آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان که از پاشنه پا گرفته میشه با جواب آزمایش وریدی متفاوت است؟ مثلا نوزادی که در روز سوم تولد در غربالگری از پاشنه پا تی اس اچ 5 داره اگه آزمایش وریدی ازش بگیرن هم تی اس اچ 5 میشه یا نتایج باهم فرق داره؟ آخه نوزاد من تو غربالگری روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت اما در 29روزگی که ازش آزمایش وریدی گرفتیم تی اس اچ شده بود8.09! این برام سواله که مگه میشه خودبخود تی اس اچ بالا بره؟؟!! باتشکر یه سوال با تشکر
- سلام اقای دکتردخترمن 6ماهشه شیرخشک اپتامیل پپتی میخوره شیرش تلخه ایامیشه نبات بندازم توشیرش ضرری نداره
- کیدی لاکت
سلام دختر من ۴ ماهه هستش ما پودر کیدی لاکت دادیم بهش ولی بعدش فهمیدیم واسه دوسال به بالاست مشکلی پیش میاره براش نگرانیم
- قطره آهن
سلام آقای دکتر دخترم داره میره تو ۸ماه از کی باید قطره آهن رو شروع کنم.بخاطر ویروس خیلی وقته پیش شما نیاوردم برای کنترل
- تایلانول
سلام خسته نباشید نوزاد پسر فادیسم دارم برای واکسن چهار ماهگی مینونم قطره تایلانول (استامینوفن)بدم مشکلی برای فاویسمش پیش نمیاد
- سلام وقت بخیر پسر من نزدیک10ماهشه9500گرم تب داره بدنش مدام داغه قطره پاراکید خریدم براش چقدر باید بهش بدم؟ چندقطره؟
- یبوست نوزاد
با سلام . پسر من ۵۰ روزشه شیر خودمو میخورد ولی سیر نمیشد بهش شیرخشک نان دادم اوایل خوب بود تا عوضش کردم گیگوز از اون موقع با اینکه مجدد نان بهش دادم موقع دفع شکم درد زیاد داره و گریه میکنه خیلی هم نفخ داره . الان با سیاف فقط شکمش کار میکنه . چکارش کنم
- رشد قد نوزاد هنگام تولد
با سلام.ببخشید آقای دکتر، خانواده ام به من در بارداری گفتند که رژیم غذایی بگیرم چون داشتم خیلی اضافه وزن پیدا می کردم، بعد که بچه متولد شد، قدش 40 سانتی متر بود.آیا اگر رژیم نگرفته بودم، رشد قدش هنگام تولد بیشتر میشد؟ وزنش هم 2 کیلو و 50 گرم بود.آیا اگر وزن گیری بهتری قبل از تولد داشت، برای بعدا در سن رشد جوانی به نفعش بود؟ و رشد نسبتا بهتری نسبت به این وضعیت پیدا می کرد؟آیا من متضرر شدم؟

