Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دادن گوشت قرمز به نوزاد از چند ماهگی
- اقای دکتردختر۷ساله ام ۴تاقرص ژلوکاف خورده چه بایدبکنم
سلام اقای دکتردخترم۷سالشه وازقایمکی من ۴تاقرص ژلوکاف خورده.الان بایدچکارکنم
- کودکم یک سال و 5ماهست وزنش10کیلونیم هس مشکلی که نیس!
- ميزان غذا خوردن
سلام دكتر خسته نباشيد دختر يكسال ونيم دارم چهار وعده غذا ميخوره هروعده ٨ قاشق چاي خوري و ٤ بار هم شير خودم رو ميخوره الان هم وزنش ده كيلوس وزن تولدش ٢/٦٦٠ بود
- سلام آقای دکتر پسرم یک سال شیش ماهش هست وزنش خیلی کم ضیف هست سه روزه سرما خورده چ شربتی بدم امروز هم تب کرده
- دندان
سلام خسته نباشید اقای دکتر.نوزاد ۵۴ روزه دارم.چند روزیه که جای ۲دندان پایینی به اندازه نقطه سفید شده آفت دهانی نیست.ایا امکان داره به این زودی دندون در اورده باشه؟همش هم میخواد شیر بخوره سینه یا پستونک شیشه رو گاز میگیره.چند روزی هم هست شبها بهانه گیر شده.ممنون میشم راهنماییم کنید
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
نوزاد 50ر روزه من مبتلا به فاویسم میباشد . از همون ابتدای تولد متوجه حساسیت به لاکتوز در کودک شدیم الان با توجه به حساسیت لاکتوزش و رفلاکس شدیدی که داره از چه شیر خشکی میتونم براش استفاده بکنم که لاکتوز نداشته باشه و دچار رفلاکسش هم نکنه
- از پوشک گرفتن
سلام دکتر. دخترم دو سال و پنج ماهشه و سه ماهه که دارم سعی میکنم از پوشک بگیرمش.اصلا همکاری خوبی نداره.یه مدت خوب بود و اگه شلوار پاش نمیکردم ، خودش اکثر مواقع مینشست روی توالت ش و کارش رو انجام میداد.بعد مدتی شلوار پاش کردم چون همش بدون شلوار مینشست توی بالکن و کثیف بود.از وقتی که شلوار پاش میکنم خودم نیم ساعت یکبار یا کمتر یا بیشتر میبرمش توی دستشویی یا لگن یا حموم . و خوب بود تا چند روز. مشکل من اینه که الان اگر دستشویی داشته باشه دستشویی که میبرمش کارش رو انجام نمیده و خودش رو نکه میداره.یا اینکه خیلی مقاومت میکنه و یا اصلا نمیاد دستشویی یا روی لگن.با وجود ابنکه خیلی بهش تذکر میدم و یاد آور میشم اما بی فایده س.و اکثرا بعد اینکه از روی لگن میره و فرار میکنه ،میره اونور تر کارش رو انجام میده .خیلی عصبیمون کرده .کل اتاقها نجس شده .اعصاب برامون نزاشته دیگه دکتر جان . بر خلاف گذشته ، الان به حالت نشسته یا خوابیده جیش میکنه .ولی تا قبل این اصلااا اینجوری دستشویی نمیکرد.و اطلاع هم نمیده بر خلاف قبلا. و ایتم بگم که کلا این بچه بد قلقه و بعضی روزها از اول روز تا آخر شب بیقراره و بهونه میگیره.اطرافیان میگن بد عادت شده یا میگن طبیعیع واسه بچه ها این حالت ها.ولی من نگرانم که چرا این همه بد قلق و حرف گوش نکته.گاهی اوقات اینطوری میشه و در اون روزها اصلا واسه دستشویی رفتن همکاری نمیکنه ولی روزهایی که حرف گوش کن باشه خیلی همکاری میکنه و راحت میاد که بگیرمش توی لگن ..روز های بیقراری ش نمیزاره لباس تنش کنم و همش میگه درشون بیارم. الان هم مثل همیشه توی خواب که خواستم لباس تنش کنم ، نصف راه رو رفتم که باز شروع کرد به مقاومت و اصلا اجازه نمیده همیشه ایتجوریه و توی خواب هوشیاره و حتی بدش میاد پتو روش بزنم و با پاهاش پرتش میکنه بی امان.اما قبلا اینجوری نبود و خوابش ستکین بود.جدیدا دست میزنه به پیشونی ش .و از نوزادیش هم چنگ میزد به پشت سرش و چشمهاش رو میمالید.دکتر لطفا کمک کنید که واسه از پوشک گرفتن باید چه راهی رو در پیش بگیرم این دومین باره که دارم تلاش میکنم .و این بد قلقی و کلافکی و بهونه گیری و عصبی بودنش طبیعیه ؟ اجرتون با خدا
- ادرار نکردن نوزاد
با سلام منن نوزادی دارم ۷ روزه که در حال درمان زردی او هستم الان دو روز ادرار نمیکنه؟ ولی مدفوع کردنش خوبه خواستم بدونم این برای نوزاد مشکلی نداره
- شیر نخوردن نوزاد پنج ماهه
سلام پسرم پنج ماهشه سرماخوردگی اسهال و استفراغ شدید بوده پنی سلین زدیم بهش دوباره و شربت سرماخوردگی و ... اسهال و استفراغش که خوب شده ولی هیچی الان نمیخوره ن شیرخشک قنداب هیچی نمیخوره و گریه میکنه چیکار کنم آقای دکتر؟؟؟
- تب
سلام خسته نباشین آقایی دکتر مادر هدی کارآمد هستم پیش شما پرونده داره.آقایی دکتر هدی از غروب تب داره ۶ ساعته بهش استامینوفن بهش میدم چه دارویی نیاز هست بهش باز بدم؟مشکل دیگه ای نداره فقط تب داره.فردا مطب هم نیستین بیارمش پیشتون. ممنونم میشم از پاسخ دادنتون.
- زردی بچه
سلام وقت بخیر ببخشید بچه ی من سه روزشه بردیم دکتر گفتن زردی داره دستگاه آوردیم خونه واسش الا۸ ساعت هست که ادرار نکرده باید چیکارش کنم
- دخترم اصلا پانمیگیره .فقط علت میزنه یک سالهشه خیلی نگرانم
دخترم اصلا پانمیگره خیلی نگرانم تو یک ساله
- خون دماغ
سلام وقتتون بخیر ببخشید در مورد دختر چهار سال و چهار ماهه ام چند باری که هست که بینی اش خونریزی میکنه یکی دوبار در خواب بوده اما غیر آن هم پیش آمده این مشکل رو البته خواهر دو سال و ده ماهه اش هم دارد یهو مثلا میبینم صبح بالشت شان خونی هست یا در حین بازی ممنونم میشمراهنمایی بفرمایید
- مکمل امگا برای کودکان
سلام خسته نباشید دخترم ۹ سالشه شربت امگا رونمیتونه بخوره میخواستم بدونم قرص امگا هست براش بگیرم وویتامین د
- علائم رفلاکس وحساسیت به پروتئین گاوی چیست
علائم رفلاکس وحساسیت به پروتئین گاوی چیست
- شربت زینک
سلام آقای دکتر من دو ماه پیش بخاطر سرماخوردگی و بی اشتهایی پسرم بردم دکتر ،دکتر وقتی وزنش کرد گفت وزنش کمه و بخاطر بی اشتهاییش بهش زینک گلو کونات داد من طی این دو ماه هر روز بهش شربت زینک دادم فکر میکنم موثر بوده الان شربتش تموم شده میخوام بدونم دادن مداوم شربت زینک خطر نداره یا دیگه متوفقش کنم
- میزان مصرف داروی سفکسیم۱۰۰ برای کودک باوزن ۲۸کیلو
میزان مصرف داروی سفکسیم۱۰۰ برای کودک با وزن ۲۸ کیلو
- تيروئيد
با سلام خسته نباشين ببخشيد من پسرمو ٥روز پيش بردم چكاب ٢سالگي تيروئيدشو گفتن مشكل داره T4=11.06 T3=1.44 TSH=0.84 ممنون ميشم شما نظرتونو بهم بگين🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️
- زبان
سلام آقای دکتر دخترم سرما خورده و بینی اش کیپ شده آب بینی اش تمیز است اما احساس میکنم داغ است باید چکار کنم

