Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گرفتگی بینی نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر نوزاد دوماهه من چند روزی میشه که موقع شیر خوردن بینیش صدای خس خس میده ولی چیزی داخل بینیش نیست.چکار کنم
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر،دخترم ۴ماهش تموم شده وریفلاکس داره کمکی میتونم چیزی بهش بدم؟؟؟؟
- عفونت چشم
سلام نوزاد۱۵روزه دارم دکتر برای عفونت چشمش قطره باکتی مایدهر ۶ساعت یک قطره تجویز کرده.چشم نوزاد قرمز شده.رو قطره زیردوماه منع مصرف زده.چیکارکنم
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام جناب دکتر وقت بخیر،من پسرم سه ماه رو تازه تموم کرده و داره چهار ماهگی رو پر میکنه. از بدو تولد تا دو ماهگی بهش شیرخشک توروویتال بهش دادم که حساسیت بهش داشت و دکتر معالجش پپتی ۱ تجویز کرد الان یکهفته س گیر نمیاد و طبق نظر دکتر داروخانه بهش مشابه ش پپتی جونیور دادیم والان واکنش شدید نشان داده تو رو خدا ی راه حل بهم بگید دکتر معالج خودش هم تا چند روز. دیگه هیچ گونه در دسترس نیست پسرم خیلی اذیته نمیدونم باید چیکار کنم
- شربت
سلام . بچم کولیک داره دکتر گفتن روزی 30 قطره در سه وعده شربت کولیک ایزبهش بدم . الان دوردز چون شبها بی تابی میگرد گریپ میچر هم تجویز کردن که البته گفتن اگه خیلی بی تابی میکنه بهش بدین . دیشب بهش دادم ولی 10قطره کولیک ایز رو ندادم . میخواستم بپرسم همینکار درسته یا کولیک ایز هم باید بدم؟واینکه گریپ میچر خواب آوره؟
- تبخال
سلام،آقای دکتر شرمنده بابت مزاحمت مجدد،خدمتتون عرض کردم ک تبخال داشت پسرما بوسیده 8 روز گذشته خطر برطرف شده یا نه؟؟؟؟
- قطره پدی لاکت
سلام اقای دکتر. میشه برا نوزاد بیست روزه هر دوازده ساعت پنج قطره ی پدی لاکت داد؟ یا اینکه باید هر بیست و چهار ساعت باید پنج قطره داد؟ چون دل درد هاش شدیده و نمیشه آرومش کرد حساسیت به پروتیین گاوی هم داره
- بیدار نشدن شیرخوار دو ماهه برای شیر خوردن در شب
سلام آقای دکتر دخترم شب ها تقریبا از چهل روزگی به بعد بیدار نمیشه برای شیر خوردن خیلی نگرانم از ۱۲شب میخوابه تا۶صبح هر کاری بکنم شب بیدار نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم وزنش رو نمودار خوبه،دوماه و شش روزه است
- شیر خشک
سلام.دختر من تازه 5ماهه شده ماه پیش گفته بودین شیر خشک شماره 2استفاده کنه ولی چون شیر بدون لاکتوز میخوره گفتین تا ماه بعد .ااان هر چی میگردیم شیر بدون لاکتوز داروخانه ها ندارن. برا همیم گیگوز شماره 2خریدم اشکال نداره؟؟؟
- تشخیص حساسیت نوزاد به پروتئین گاوی
با سلام، نوزادی سه ماه دارم که دچار کهیر در دست و پا و اطراف گردن و جوش های ریز قرمز در اطراف گردن و صورتش شده که مشکوک به آلرژی به پروتئین گاوی تشخیص داده شد و آزمایش مدفوع برای ph ، مواد احیا کننده و ob انجام داد که آزمایش سالم بود، میخواهم از شما بپرسم که با توجه به اینکه متخصص آلرژی اصلا وقت خالی برای نوزادم ندارد، آیا آزمایشی به غیر از تست پوستی، برای تشخیص قطعی آلرژی وی وجود دارد؟ که بتوان با مراجعه به متخصص مثلا گوارش نوزاد درخواست انجام آن را نمود؟
- بدخوابي نوزاد
سلام پسرم ٣ماه و ٢٠ روزشه و اين علائم رو داره لطفا راهنمايي كنيد،خوابش مياد اما نميتونه بخوابه اگرم يكم بخوابه به سختي بايد خوابش كرد-خواب خوب و عميق نداره اصلا وقتي خوابش مياد چند حالت داره:وقتي شير ميخوره يا خودشو عقب ميكشه و نق ميزنه و گريه ميكنه و عرق ميكنه و هي ميخوره و ول ميكنه يا شير ميخوره ولي از كلافگي با دستش دست منو فشار ميده يا لباسمو ميكشه و پا ميزنه و كمرشو قوس ميده و نميخوابه يا اگه خوابيد سينه رو ول نميكنه كه خودم در ميارم از دهنش كه بيدار ميشه اگرم خودش دربياره ميذارم زمين بيدار ميشه يا انقد دست و پا ميزنه و دستشو ميزنه ب چشمش گاهي سرشو كش ميده و كمرشو قوس ميده زور ميزنه سرخ ميشه بعد هوشيار ميشه براي همين كلا تو گهواره ميذارم و تابش ميدم تا يكم بخوابه-چشم و دماغشو خيلي ميماله-كلا ميگه شير تو دهنم باشه من بخوابم-گاهي هم تو خواب نفس نفس ميزنه وتا صبح ناله ميكنه انگار داره خواب بد ميبينه گاهيم بعدش گريه مياد-سرفه تك تك و سكسكه داره-گريه شبانه و طولاني نداره اصلا گاهي ناله و نق نق ميكنه فقط-كار كردن شكم دوسه روز درميان بود اما دوروزكره وترنجبين خوردم خيلي زياد كار كرد ولي قطع كردم بازم كارنميكرد الانم بازم كره ميخورم و شكمش يكي دوبار كار ميكنه در روز-آب دهن زياد ميريزه و دستش كلا تو دهنشه-دستاش اكثرا مشته- بزاق دهنش گاهي كف آلوده-با اينكه غذاي نفاخ نميخورم ولي باد روده زياد دفع ميكنه تو خواب و بيداري-شكمش صدا ميده-روزي يه بار يه كم شير بالا مياره بيشتر پنيريه-گاهي تو خواب چيزي تو گلوش گير ميكنه نميدونم آب دهنشه يا شير-دست و پاش سرد و عرقيه و سرش گاهي گرم عرقيه- گاهي موقع خواب پتو سرش ميدم هوشيار ميشه-زير چونه ش بيشتر وقتا دون دون قرمز داره و گاهي دور لبش و رو بينيش هم ميزنه -شيرخشك اي آر ميدادم اما الان چند روزه نميدم،بيشتر سوال من اينه دليل اين تكون خوردنا و زور زدناش تو خواب چيه كه نميتونه خوب و عميق بخوابه؟(ريفلاكس،نفخ،آلرژي غذايي) و اينكه من بايد پرهيز غذايي داشته باشم يا ن؟وزن تولدش ٣١٠٠ و وزن فعلي ٧٤٠٠
- سرفه
سلام اقای دکتردخترم 5 ماه نیم هست سرفه خلطی داره که شب ها بیشترمیشه دکتریه شربت دیفین هیرامین با یه ازیترومایسین داده. گفت بهترنشدعکس بایدبگیرم خیلی میترسم اقای دکتر میشه راهنمایی کنیدممنون. درضمن من بخورتوخونه ندارم
- شربت زینک
براپسر پنج ماهه ام دکتر شربت زینک داده روزانه ۵ سی سی الان بیست روز مصرف میکنه براش ضرر نداره
- گوش درد نوزاد ۵ماه ۱۵ ردز
پسرم ۵ماه ۱۵روزه گوششو همش میگره گریه میکنه به گوشش دست میزنم جیغ میزنه شیر خشک نان میخوره مدفوعش سبز
- وزن نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من هفته سی و هفت به دنیا اومد بدو تولد وزنش ۲۵۰۰. قد ۴۶. دور سر ۳۳ چند روز پیش دوماهگیش بود بردیم بهداشت گفتن دور سرش ۴۰ شده حرفایی گفت که ما نگرانیم. هر کی بوه ما رو میبینه میگه چقدر کوچیکه چیکار کنیم وزن بگیره و بزرگ بشه
- نوزاد
دخترم سه ماهه هست ابریزش بینی صداگرفتکی و سرفه داره
- سلام ببخشید نوزاد ۳ ماهه که یک دوره انتی بیوتیک آمد کسی سیلین ۲۵۰ تا ۶ روز استفاده کرده. دو سه روز بهتر بود دوباره سرفه خلطی مخصوصا در خوابمکنه. چون یک دوره انتی بیوتیک خورده. اگر میشه داروی گیاهی که برای سرفه و خلط اور باشه برای نوزاد ۳ ماهه معرفی کنید. ممنون
- بیسکوییت
سلام آقای دکتر از چندماهگیمیشه بیسکوییت مادر رو له کرد و به بچه داد؟شیر مادر ميخوره با چی میتونم له کنم ؟
- خواب
سلام عرضِ ادب دخترم ۸ماهشه و وقتی که شبا موضوعِ خوابش فوقالعاده سخته یعنی جوری میشه که منو همسرم رو واقعا خسته کوفته میکنه با بازی هایی که باهاش میکنیم با بقل و شیردادن و ........ولی نمیخوابه چشماشو مدام میماله و جیغ میزنه ولی در حالی که خوابش میاد دوسنداره بخوابه انگار که میخواب از یه چی عقب بمونه نمیخوابه شربتِ سیموسد هم میدم بهش نیم ساعت قبلِ خواب ولی فایده نداره به هیچ وجه
- دلدرد دلپیچه نوزاد؟
سلام پسرسه ماهه ای دارم که تقریبا ده روزی میشه دچاردلپیچه شده وزورمیزنه که تقریبا پنج روزباتحریک مقعدیکم مدفوع کرد مدفوعش حالت خمیری بودبداون دیگه مدفوعی نکردیکی دوشبی هست ازدل دردگریه میکنه شیرخودمم میخوره بایدچیکارکنم خطرناکه یانه؟ لطفاراهنماییم کنین ممنون

