Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- در مورد نوزاد تازه متولد شده
سلام خسته نباشید پسر من سه روزه به دنیا اومده از موقع تولد همش عق میزد و استفراغ میکرد بستریش کردن و میگن موقع به دنیا اومدنش خون رفته تو معدش میخواستم بدونم خطری داره ؟
- نوزاد
سلا قرمزی پشت زانو و پشت ارنج و زیر گردن نوزادم نشونه چیه چه پمادی براش بزنم خوب بشه
- درباره تب کودک
2 روزه کودک 7 ماهه ام تب کرده وهیچ علایم دیگه ای نداره،بی قراره وگریه هاش زیاد شده،علت میتونه چی باشه؟؟؟؟؟
- شیر خشک و یبوست
سلام دخترم ۱۷روزشه بخاطر کم وزن بودنش شما شیر خشک پری نان براش تجویز کردین از وقتی ک این شیر خشک میخوره شکمش خشک کار میکنه شما گفتین از روغن زیتون و آب قند استفاده کنین من انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد همچنان شکمش خشک کار میکنه آیا بخاطر شیر خشکه میشه راهنماییم کنین
- وزن کم کردن نوزاد
سلام دکتر نوزاد من ۲۳ روزش است . وزنش ۲۹۰۰ بوده وه الان ۲۸۰۰ است . چکار باید کنم ؟
- تعویض قطره آهن
سلام آقای دکتر خسته نباشید من یکماهه به دلیل سیاه شدن دندونای دخترم ومقاومتش تو خوردنش قطره آهنش رو که از طرف مرکز بهداشت میدادن عوض کردم یه قطره به اسم liposomal Iron خریدم طعمش خوبه بوی آهن نمیده آیا این دوتا فرقی ندارن ؟؟؟دخترم یازده ماهشه
- روش مصرف اموکسی سیلین
برای نوزاد ۱ سال و سه ماه با وزن ۹ کیلیو و نیمم چه مقدار شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ مصرف شود
- شیر جوشیده
سلام اقای دکتر برای تهیه فرنی نوزاد ۷ماهه از شیر گاو چقدر باید جوشانده شود .نوزادم با شیر خشک تغذیه میشه ممنون از لطف شما.
- شیر نخوردن نوزاد در بیداری
سلام آقای دکتر پسر پنج ماه و نیمه ای دارم که الان اصلا شیر نمیخوره البته اوایل خوب شیر میخورد ولی بعد از ختنش خیلی بد شیر میخورد فقط تو خوابیدن الان تو خوابم به زور بهش شیر میدم از اول هم شیر خودمو نخورد و فقط شیر خشک میخوره غذای کمکی هم دو هفتست شروع کردم اونم نمیخوره واقعا دیگه خسته شدم ساعت ها شیر نمیخوره نمیدونم چیکار باید بکنم نظر شما چیه نهغذا میخوره نه شیر مشکلش چی میتونه باشه
- پا چنبری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. مرتضی هستم دختری دارم 5 ماهه که از یک پای خود دچار مشکل پا چنبری هست و دکتر بردیم گفتن ورزش بدین تا یک سالگی بعد از اون گچ میشه. خواستم بپرسم چیکار کنیم که مشکل خوب باشه و هم برای راه رفتن راحت باشه بعدا. با تشکر از افغانستان با شما در ارتباط شدم.
- قرمزی پهلو
سلام دختر هفت ماه ونیمه دارم امروز صبح که اومدم پوشکشو عوض کنم پهلو سمته چپش درست در قسمتی که چسب پوشک هست قرمز شده هنوزم خوب نشده از چی میتونه باشه و چیکار کنم نگرانم کرده
- تب اطفال ۱۱۳ ماهه
سلام ببخشید پسر من ۱۳ ماهشه ،از دیشب تب داره و هیچی نمی خوره ، هر بار استامینوفن میدم بعد اون بلا میاره،الان پاداکید گرفتم می خوام بدونم برای بچه که ۹ کیلو خورده وزنشه چند قطر باید بدم، یا شیاف چند عدد بزارم
- خلط پست حلق وسرفه شدید
با سلام پسره ۷ماه دارم یه ماه میشی خس خس داری بردم دکتر بهش شربت اسپری داده الان خلط س زیاد شده هم از دهنش وهم بینیش آبریزش داری سرفه صدا دار هم داری چیکار کنم
- وزنگیری نوزاد
سلام نوزاد ۵ماهوده روزه دارم که وزن تقریبیش ۷و۳۰۰ اما ظاهر تپلی نداره چکار کنم بچم تپلتر بشه ایا وزنش خوب ونرماله
- یبوست
سلام آقای دکتر، پسرم سرلاک و فرنی میخوره یبوست میگیره،چه کاری باید انجام بدم تا یبوست نگیره؟
- قطره پدی لاکت
ببخشید پدی لاکت میتونه باعث افزایش انزیم های کبدی بشه؟
- کم وزنی نوزاد ۴ ماهه
باسلام.نوزاد ۴ ماهه ام بسیار کم وزن است..آزمایش ادرار و کشت ادرارش سالم بوده و ریفلاکس ندارد.وزن تولدش ۳۲۰۰ و وزن کنونی ۴۶۰۰ میباشد..و بعد از عوض کردن سه تا شیرخشک اکنون سوپرامیل را بهتر از بقیه میخورد ولی باز هم با گذشت ۱ ماه از مصرف شیرخشک جدیدش وزن نگرفته.قطره کیدس پلاس نیز میخورد.باتشکر
- حساسیت به پروتئین گاوی
با سلام پسرم 10 ماهشه وزن تقریبا 11 کیلو شیر خشک ببلاک مصرف میکرد سرماخوردگی همراه با تب گرفت اسهال شد آزمایش مدفوع داد حساسبت به پروتئین گاوی داشت جواب 310 بود دکترش شیرخشک آپتامیل پپتی براش نوشت الان بعد از دو روز مصرف دوباره اسهال شده لطفا راهنمایی بفرمایید
- سرماخوردگی نوزاد 4 ماهه
سلام نوزاد 4 ماهه من سرماخورده آبریزش بینی و عطسه و سرفه میکنه زیاد گریه میکنه کمی بیحاله دارو چی میتونم بهش بدم الان از دیروز مریض شده از دیروز قطره استامینوفن و قطره بینی سالتین استفاده میکنم تبم دیشب 38 بود ولی امروز تب نداره از صب دمای بدنش 36/6 بود داروی دیگه ای میتونم بدم برا سرفش یا نه
- قد و وزن نوزاد
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد ،دخترم امروز واكسن ٤ ماهگي رو زده وزن و قد تولدش ب ترتيب ٢/٦٦٠و ٤٧ سانت بوده امروز وزن وقدش ٦/٥٠٠ و ٥٨ سانت شده وزنش رو گفتن اضافه وزن داره واي قدش رو خودم انتظار داشتم خيلي بلندتر شده باشه تو اين دوماه يعني از ماهگي به بعد ٤ سانت رشد كرده درماهگي ٥٤ سانت بوده بنظر شما قدش خوبه؟چيكار كنم بلندتر شه خوابش بايد بيشتر بشه؟؟؟؟

