Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دلیل شیر نخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید پسر من الان تازه پنج ماهه شده نزدیک یه هفته هست که شیر خوب نمیخوره شبا توخواب میخوره اما روزا خیلی کم مگه اینکه خیلی گرسنه با شه بخوره بعضی مواقع هم بالا میاره میخواستم اگه لطف کنید علتشو بدونم
- شربت سالبوتامول
سلام اقای دکتر شربت سالبوتامول که گفتید واسه بچم که دوماه ونیم هست اشکال نداره میترسم بهش بدم
- وزن نوزاد
سلام.ببخشید دکتر دخترم نه ماه دارد با وزن تولد ۲۹۰۰الان هفت کیلو است. آیا به خاطر کمبود وزنش اگر زینک بخورد خوب است؟شیر خودم راهم می خورد برای وزن گیری بهتر چه به او بدهم؟می توانم شیر خشک یا سرلاک هم بدهم؟
- شیرخشک
سلام کودک دو ونیم ماهه دارم به خاطر شیشه شیر که مشکل داشت چند بار ۳۰ سی سی اب را دو پیمانه شیر خشک بهش دادم میخواستم ببینم مشکلی برای دخترم پیش میاد ؟
- دست و پا
سلام نوزادی دارم ۱۵ماهشه بعد شکمش سفت شده دست پاش کبود شده علتش چیه
- علت یبوست
سلام دکتر دخترم یازده ماهشه قطره آهن liposomal ومولتی ویتامین vitane آلمانی میخوره آهن 1cc و ویتامین2cc ممکنه که یبوستش بخاطر این دوتا باشه مدفوع میکنه ولی یکم سفت وسخت ممنونم بابت پاسخگویی
- زاديتن
بإسلام.دخترم هفت ماهشه دكترمتخصص كودكان براش زادين خارجي و گرانول سينكاست تجويز كرده..وقتي زاديتن رو بهش دادم صبح كه بيدار شد ديدم چشماش ورم كرده و گردن و صورتش پراز دونه هاي قرمزه.دو بار هم استفراغ كرد كه دختر من اصلا استفراغ نميكنه..داروهاشو قطع كردم سرحالتره دكتر زنگ زدم گفت ربطي به داروها نداره اخه دخترمن جز شير هيچي نميخوره شيرخشك اي آر ميخوره براي رفلاكسش بنظر شما ميتونست عوارض داروها باشه؟
- آیا گریپمیکسچر باعث یبوست میشود؟
سلام وقتتون بخیر پسر من ۳ ماه و ۲ روزش هست به خاطر دل درد یک هفته بود که بهش گریپمیکسچر میدادمکه دل دردش هم در این یک هفته خوب شد ولی دچار یبوست شد که بعد ۳ روز خوب شد..آیا ممکنه گریپمیکسچر باعث یبوست شده باشد؟اگر بله پس چه شربتی بهش بدم..من ایران زندگی نمیکنم اگر امکانش هست یه شربت برای دل درد که همانند گریپمیکسچر باشد که عوارصش یبوست نباشدمعرفی کنید ممنونم
- شیر خشک
سلام پسر سه ماهه ای داریم که شیرخشک گیگوز میخورد بهش حساسیت نشان داد نان ااچ ا دادم حالا دیگه نمیخوره خیلی بوی اهن میدهد مزه شو دوست ندارد الان بهش چی بدم
- وزن کم نوزاد
یلام اقای دکتر دخترم 10ماهه هست واز6ماهگی تاحالا 300گرم اضاف کرده وزن تولدش هم 3400بوده شیرخودم بهش میدم وغذای کمکی هم خیلی کم میخوره خیلی نگران وزن گیریش هستم
- گرفتگی بینی
سلام اقای دکتر من دخترمو اوردم پیشتون سرماخورده بود سیتریزن بهش میدم ولی اصلا ابریزش بینیش بند نیومده بدترم شده یه شربتی معرفی کنید غبریزش لینیشو غط کنه گرفتیگم داره ۷ماهشه
- زور زدن نوزاد ۴۰ روزه
بایادخدا.باسلام و احترام.نوزدا ۴۰ روزه که در خواب ناله میکنه و بعدش که بیدار میشه دستاشو مشت میکنه میبره کنار گوشش و زور میزنه و ناله میکنه.راهکاری پیشنهاد دهید دکتر عزیز. شیر خشک ببلاک ۱ در کنار شیر مادر میخوره .خیلی نگران نوزادم هستم.باتشکر
- بوی بد دهان
سلام وقت بخیر من نوزاد از ۲ماه شروع ب استفراغ کرد دکتر بردم میگفت نرمال داروهای گاز معده داد تا بهبود نیافت در۵ماهگی به گاستولوژی بردم کل بدن چک کرد گفت گاز معده شدید دارد دارو پروبیوتیک داد فایده نداشت دباره بعد ازیک ماه یک پروبیوتیک دیگر الان نوزاد من ۷ماه ۲۰روز است دیگر دکتر نبردم چون گفتن یک سالگی خوب میشود هفته پیش برای بوی دهان وگوش خس خس سینه بردم تمام بدنش جوش قرمز مثل جای پشه میزنددکترگفت طبیعی نوزاد من ۱۰دقیقه خواب است بیدار می شود بلند میکنم آروغ میزند هربار شیر خشک میخورد بیش از ۱۰۰ آروغ میزند از فقط در بغل من است آروغ میگیرم الان ۲۰روز نفس نوزاد من خس خس میکنه حتی قطر ه آب اقیانوس استفاده کردم دباره از گلو وبینی میکند و بوی دهان شدید دارد
- یبوست نوزاد
سلام نوزاد۳ماهه من ۸روزه که شکمش کار نکرده بردم دکترپودراُمپرازول داده ۳روزه دارم استفاده میکنم هیچ اتفاقی نیافتاده میشه راهنمایی کنید
- از کجا بدونم نوزادم متابولیک نیست؟
جواب آزمایشی که از پاشنه نوزاد خون گرفتن هنوز بهمون تحویل ندادن من نگرانم.درواقع ۸ دی صبح شاعت ۹و ۱۵ دقیقه به دنیا اومده ۱۴ دی از پاشنه اش خون گرفتن.چون همه جا تعطیل بود واسه همون تاریخ ۱۴ دی خون گرفتن از پاشنه اش از کجا بدونم نوزادم متابولیک نیست؟سلام آزمایشی که از پاشنه نوزاد خون گرفته میشه متابولیک بودن نوزاد رو بررسی میکنه؟ یا فقط تیروئید نوزاد رو بررسی میکنه؟ سلام اگر نوزاد شیر بخوره و مدفوع کنه و رشدش تقریبا خوب باشه فقط زردی داشته باشه متابولیک محسوب میشه؟نوزاد میتونه با دستش انگشتمو بگیره،فقط چون جواب آزمایشی که از پاشنه نوزاد در هفت روزگیش خون گرفتن هنوز بهمون تحویل ندادن من نگرانم.درواقع ۸ دی به دنیا اومده ۱۴ دی از پاشنه اش خون گرفتن.
- زردی نوزاد
با سلام و احترام نوزاد من دختر هستش و در روز سوم تولدش زردی اون روی ۱۲/۷ بود و به مدت سه روز زیر نور خوابید و قطره بیلی... همزمان مصرف میکرد و بعد زردی اون اومد روی ۸/۶ دوباره چند روز بعد اومد روی ۱۱ دوباره متخصص به اون قرص فنو... داد تا سه روز ، دوباره زردی اومد روی ۹ حالا در ۱۷ روزیگیش دوباره زردی روی ۱۰/۶ اومده. البته گروه خونی مادر oمنفی و نوزاد Aمثبت هستش و وزن نوزاد در تولددوکیلو و هفتصد بوده و الان سه کیلو و دویست و پنجاه هستش. خواستم ببینم الان زردی روی ۱۰/۶هستش و با شرایط بالا مشکلی نیست ونیاز به مصرف دارویی نیست.
- آلرژی
سلام وقت بخیر کلپروتکتین دختر ۴ ماهم روی ۵۸۰ میباشد و فقط از شیر مادر تغذیه میکنه ورنش ۷.۲۰۰ ولی خیلی غر میزنه و خوابش کمه و زیر سینه میخابه بنده هم لبنیات و گوجه و گوشت گاوی مصرف نمیکنم آیا این عدد و التهاب روده خطری داره باید شیرمادر قطع بشه و شیرخشک داده بشه؟
- رفلاکس و آلرژی
سلام اقای دکتر پسر دو ماه و نیمه دارم رفلاکس پنهان شدید داره و آلرژی به پروتئین گاو وزن گیری خیلی کم و کند شیرخشک پپتی یک میخوره که خیلی سخت پیدا میشه به نظر شما میتونه شیر خشک دیگه ای بخوره..؟
- تیرگی بند انگشت نوزاد
نوزاد 46 روزه دارم و زیر ناخنش تیره هست باید چیکار کنم؟
- سرفه نوزادده ماهه

