Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزادنارس
سلام نوزاد هفته ۳۰ بدنیا امده باوزن ۱۳۰۰ گرم دختر... ۲۳ روزه تو NICU بستریه تو این مدت وزن اضافه نکرده همچی خوبه نرماله فقط وزن اضافه نمیکنه مشکلش چیه ؟ ایا طبیعیه؟
- سلام دکترمن بچه ام ۳ماهشه ده روزمدفع نکردبردمش دکترشیاف باشربت سناگل بهش داداگرواسش شیاف بزارم مدفع میکنه
سلام من بچه ام دوهفته مدفع نکردبردمش دکترشیاباشربت سناگل بهش داد باشیاف مدفع میکنه
- قطع شیر شبانه
سلام افای دکتر شیر شبانه شیرخوار از چند ماهگی باید قطع بشه؟
- شیر نخوردن و عدم وزن گیری
سلام کودک 14 ماهه دارم از یکسالگی خود ب خود از خوردن شیرم امتناع کرد و الان دچارکمبود وزن هست حدود 8.700 وزن دارد لطفا مرا راهنمایی کنید
- مدفوع زرد
سلام اقای دکتروقت بخیر پسرم۷ماهشه ب تازگی مدفوش زرد روشن شیرخشکی هم هست چندوقت ک سرلاکشوبیشترمیدم احتمال داره ازسرلاک باشه؟
- راحت نخوابیدن کودک
سلام خسته نباشید من دخترم ۱۵روزه رفته تو هفت ماهگی شبها اصلا تو جای خودش نمیخوابه همش غلت میخوره این ور و اونور کلا تا صب همینجوری مث ادم بزرگا تکون میخوره نمیتونه راحت بخوابه توروخدا دلیلش چیه من چیکار کنم
- سرما
سلام اقای دکتر خسته نباشین پسرم عطسه میزنه با بینیش انگار گرفتس رفتم قطره ریختم ابریزش داره چیکارکنم ؟خیلی میترسم نکنه سرما خورده باز 😢
- رفلاکس نوزاد
بچه ام توی بیمارستان از همون ابتدای تولد و بعد از خوردن شیر دو مرتبه شیر ب گلوش برگشت داده شد و رنگ صورتش ب سمت کبودی رفت وقتی ب پرستار گفتم گفتند اگر باز تکرار شد حتما بگید دیگه ب اون شدت ک تکرار نشد ولی توی این هفته علائمی داره ک با توجه ب مطالعاتی ک داشتم حدس میزدم دچار رفلاکس باشه علائمی مثل:استفراغ ب صورت شیر ک میخوره البته هم از شیر مادر و هم از شیر خشک استفاده میکنم مارک بیومیل پلاس. سکسه های طولانی مدت داره؛شیر تو گلوش میاد و ی حالت ناخوشایندی داره و قوت قوت میکنه اکثراوقات.دائما گرسنه هست و زیاد تقاضای شیر میکنه البته از دیروز کمتر بهش دادم مثلا دیروز ۹ پیمانه شیر خشک خورد.توی خواب زیاد میپره و شبها بیقراری میکنه.امروز ک خوابهاش در حد یک ربع توی روز بود.سرفه و عطسه زیاد میکنه.دست وپاهاش سرد هستند.موقع گریه حالت خمیدگی ب خودش میگیره و پاهاش رو جمع میکنه.دستهاشو دوست داره زیاد بخوره.ی مشکل دیگه هم از بدو تولد تا الان داره اونم اینه ک شبها ک میخوابه دیگه برا شیر خوردن بیدار نمیشه و اگه سعی نکنم از شیر خودم یا شیر خشک بهش بدم تا صبح رو خواب هست.ولی ب زور هم ک شده حتی ۵ دقیقه ای نصف شب بهش شیر میدم خداروشکر زردی نداشت.وزنش موقع تولد۳/۱۸۰ بود و ۲۸ روزگیش ک بردمش بهداشت۳/۷۲۰شده بود.ب نظر شما وزنش خوب بوده یا خیر؟Ñ:دیروز و امروز پسرم ی خواب درست نداشته یک ربع هم نمیشه ک باز بیدار میشه در حالیکه خیلی خسته و خواب الود هستش گریه زیاد نمیکنه ولی ارامش هم نداره توی خواب میپره و ی جوری ترس داره
- بیماری کودکان
سلام . آقای دکتر سرماخوردم اگه آپول چرک خشک کن دکتر تجویز کنه اشکالی نداره بزنم به بچه شیر میدم؟
- تشنج نوزاد
سلام.خسته نباشید.نوزادماکه امروزبدنیااومده دچارحالت تهوع شده..پزشک گفته که ازآب کیسه ی مادرخورده..بچه روبردن که شستشوی معده بدن.حالاگفتن که بچه دچارتشنج میشه وبرای مطمئن شدن میخوان ازنخاع بچه آب بردارن تابفهمن عفونت داره یانه..این کاربرای بچه ضررنداره؟چون شنیدم باعث فلج شدن کودک میشه؟؟ممنون
- بی تابی نوزاد
سلام آقای دکتر . نوزادم امروز خیلی بی تابی و گریه میکنه کجا ببرمش ؟
- خوردن عسل
حواسم نبود به خواهر زادم که ۱۰ ماهشه آبجوش عسل دادم با چایقاشق کلا ۱۰ ۱۵ قاشق شد فکردم مشکلی پیش میاد؟
- یبوست نوزاد سه ماهه
سلام دخترم سه ماه و نیمه هست و الاک شش روزه مدفوع نکرده و شبا بهانه میگبره شیر خودمو میخوره و گاهی قطره پدی لاکت گاهی هم اب جوش و نبات میشه راهنماییم کنید ممنو
- مدفوع تیره نوزاد شش ماهم
سلام نوزاد من شش ماهشه شبا خیلی بی قراری میکنه شکمش صدای قارو قور میده مدفوعشم سبز مایل ب سیاهه
- دندان
سلام اقای دکتر دختر من ۷ ماهسه ودندان درمیاره خیلی سرش داغ میکنه و خیلی کلافه من برایش ایلو پروفن گرفتم چقدر بهش بدم وزنش ۸ کیلو هست
- زردی نوازد
یک ماهشه زردی دخترم برطرف نشده قطره بیلی ناستر هم میدم
- عفونت ادراری
سلام. دختر من ۲۴روزه است. عفونت ادراری داره پزشک براش سفکسیم تجویز کرده روزی یک سی سی به مدت ده روز. ایا این پرمان موثره. باتوجه به اینکه زردی داره و کولیک شدید.
- اسهال نوزاددوماهه
نوزاددوماهه خیلی استفراغ میکنه بصورت مایع آبکی واسهال هم داره هربارتوپوشکش کمی مدفوع شل وزردرنک هست
- خلط گلو نوزاد
با سلام دخترم نزدیک ۳ ماهشه خلط گلو داره ، بیشتر صبح ها که از خواب بیدار میشه حسش میکنم رفلاکس هم داره میشه راهکاری برای درمان این خلط معرفی کنید .باتشکر
- لرزش
سلام آقای دکتر خدا خیر بهتون بده ...پسر ابجیم هشت ماهشه نوار مغزش تشنج نشون داده ازمایش متابولیک براش نوشتن این ازمایش چیه برا چی نوشته میشه و ایا تشنج برطرف میشه ؟؟؟

