Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
دخترم یکونیم ساله ، بین ۸تا ۱۰ کیلو وزن داره تب داره فقط یه شربت استامینوفن ۱۲۰ میلی گرم خونه دارم روش نوشته از سه سال ب بالا ،چکار کنم بهش بدم یا نه ؟ و چقد
- درمورد غذای کمکی
سلام اقای دکتر وقت بخیر من پسرم ۵ماهش تموم شد میتونم غذای کمکی بدم بعدنمیدونم ازچی بایدشروع کنم برای برنامه غذایی باید بیام مطبتون؟
- بچه سی پی
سلام آقای دکتر دختر شش ساله ام بدلیل کمبوداکسیژن دچارسی پی شده چهار دست وپا میره وحرف میزنه ایسون چندسال پیش بدلیل لرزش پابردم دکتر مغز واعصاب بعدازنوا مغزدکتر گفت به خاطر ضعف عضلات است چند وزه این لرزش ها بیشترشده امازچه کاملاآگاه وهوسیاره بادست میگیرم لعضی وقتها قطع میشه بعضی وقتها نه چکارش کنم به نظر شما
- دیرنشستن کودک
نوزاد هفت و نیم ماهه دارم که نمینشیند سینه خیز می رود ودور سر موقع تولد سیو شش بود حالا چهل و سه در هفت ماهگی اش بود من در هفته هفده بارداری ابله مرعان گرفتم به طرف صدا بر می گردد و قدش هفتاد و دو و وزنش هفت کیلو و هفتصد گرم است و می علتد ایا در تاخیر رشد مبتلا شده البته حالت نشسته به خود میگیرد ایا در راه رفتن و حرف زدن مشکل خواهد داشت
- غذای کمکی
سلام خسته نباشین پسرم 6 ماه و12 روزشه رفلاکسم داره دکتر ک بردم گف غذای کمکی از 5 ماه شرو کن منتها با اب گوشت و مرغو پوره گف فعلا فرنی نده با همین برنامه پیش رفتم اما الان چن روزی هست فرنیو شرو کردم گفتن بیشتر از س قاشق نباید بدم س و عده غذا در روز هر بار س ق گفتن فعلا حریره ندم میوه ندم گوشت قرمز فقط ابشو بدم تا 9 ماه چون ممکنه رفلاکسش برگرده موندم پس چی بدم اخه بدنش ب همه چی احتیاج داره نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین
- با سلام. پسر من 2ماه و 20 روزش هست. قطره آد رو با 1.5 ماه تاخیر برای اون شروع کردیم. در مراجعه به یکی از متخصصین اطفال گفتن برای جبران این تاخیر میتونید یک کپسول ژله ایی ویتامین دی رو بریده و محتویات اون رو برای یک بار زیر زبون نوزاد بریزید. با توجه به اینکه مصرف دوز بالای این ویتامین باعث مسمومیت میشه می خواستم بدونم برای نوزاد من خطری نداره؟
- تب
آقای دکتر برای گرفتن تب نوزاد از زیر بغل باید لختش کنم و بعدش دمای بدنش رو اندازه بگیرم؟؟
- سرد بودن پیشانی ودست وپا
با سلام وخسته نباشید پسرم که سه ماه و ۶ روزش هست آزمایش کلی داده شد هم از لحاظ خون ومدفوع وادار هیچ مشکلی نداشت ولی یک هفته است که شیرش رو عوض کردیم قبلا ببلاک ۱ حاوی آهن دادم که دو ماه ونیم خورد چون یبوست داشت به جاش ببلاک کامفورت خورد که در مدفوعش خون زیاد دیده شد بعد از اون شیر خشک آپتامیل جینیو اون هم خون در مدفوعش بود بعد آپتامیل پرو نوترو اون هم خون دیده شد بعد دکتر گفت شیری که در اول می دادید همون ببلاک ۱حاوی آهن رو بدید باز هم خون دیده شد آزمایش خون دکتر نوشت هیچ مشکلی نداشت بعد بردیم دکتر دیگه گفت به پروتئین گاوی حساسیت داره بعد آپتامیل اچ آ همراه با زینک سولفات و ویتامین آد خارجی داد الان دیگه در مدفوعش خون نیست و مشکل حل شده ولی باخوردن این شیر خشک رنگ پریدگی و سردی پیشانی، و دست وپا پیدا کرده این شیر رو هم خوب می خوره ولی من خودم که قبلا دکتر مولتی ویتامین پدیا بست داده بود رو هم می دم تا شاید سردی دست وپا و پیشانیش خوب بشه ولی نشده چی کار کنم آزمایش کلی دادیم هیچ مشکلی نداره چی کار کنم اگه شیرش رو عوض کنم چه شیر خشکی بدم که دیگه حساسیت نداشته باشه و پیشانی ودست وپاش سرد نشه و رنگ پریدگی نداشته باشه آزمایش کلی از لحاظ عفونت وتیروئید وغیره داده شده خدارو شکر هیچ مشکلی نداره از خدا می خوام همیشه سلامت باشید پزشکانی همچون شما مایه ی افتخار هستید.
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام نوزاد یک ماهه ای دارم ک از بدو تولد سرما خورده و دماغش میگیره و دکتر هر۶ساعت قطره بینی رینوسالتین (سدیم کلراید۶۵%)تجویز کرده،وقتی واسش میریزیم یه خلط توی گلوش میاد،نمیتونه دفع کنه،سینه اش عفونت نکرده خداروشکر،لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم،این خلط چیه؟ممنونم.
- بی قراری
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماه دارم هفته پیش بدلیل عفونت ریه با داروهای زادتین و سفالکسین تحت درمان بود اما الان مدت دو روز است بینی اش بدون آبریزش و مخاطی کیپ است و زیاد بی قراری میکند و درست شیر نمی خورد خواهشا راهنمایی بفرمائید با تشکر از شما
- ایستادن
سلام کودک تاچندماهگی بایدمستقل بایسته ودست از وسایل نگیره وتعادل داشته باشه
- اب نجوشیده
نوزاد ۵۷ روزه دارم. اشتباها شیر خشک با اب نجوشیده ۲۰میلی لیتر بهش دادم و بعد ک فهمیدن دیگ ندادم. برای یکبار اشتباها مشکلی پیش میاد؟ چه مشکل احتمال داره ایحاد بشه؟ لازم هست ببرمش دکتر؟ اگر ممکنه ب منم جواب بدین
- پارافین خوراکی
سلام دکتر میشه به دخترم 3ماهشه پارافین خوراکی بدم ک راحتتر دوستشویی کنه دذ ضمن فاویسم داره تداخل ندارن؟
- تغذیه نوزاد
سلام .ببخشید نوزادم چهار ماه ودو هفته دارد .وزن تولدش 2900و وزن فعلی اش 6 کیلو است واز شیر خودم تعذیه می کند ..دایم تمایل به خوردن غذا دارد و دستانش راهم زیاد می خورد .ایا می توانم غذای کمکی را برایش شروع کنم ؟از کی ؟؟چه چیزی به اوبدهم ؟؟
- علت عفونت چشم
با سلام و خسته نباشید نوزاد من یازده روزه است الان سه روزه که وقتی گریه میکنه از یک چشم چرک میزنه بیرون نگرانم کرده میخوایتم ببینم این طبیعیه ممنونم
- درمورد یبوست نوزاد
باعرض سلام وخسته نباشید.دختر من سه ماهشه.برا رفلاکس معدش دکتر شاسه امپرازول۱۰تجویز کرده که نصفشو صبح نصفشو شب بدیم.ولی بامصرف دارو یبوست میگیره.حتی یک چهارمم میدیم باز یبوست داره .دکترمون داروشو تغییر داد پنتوپرازول نوشته براش.ولی من تو گوگل جستجو زدم .نوشته بود زیر ۵ سال ممنوعه.لطفا راهنماییم کنید🙏
- مصرف قطره پلارژین برای نوزادفاویسمی
سلام خسته نباشیدنوزاد۶ماهه دارم خیلی سرفه میکنه فاویسم هم داره کتوتیفن تجویزکردن اصلاگیرنمیاد میشه ازقطره پلارژین استفاده کنم
- دیدن خون در مدفوع
آقای دکتر پسرم پنج ماه و شش روزهس، شیر مادر میخوره، الان ۴ روزه فرنی با شیرمادر میخوره ، امروز شکمش ۵بار کارکرد،که بوی بد میداد ( بوی شبیه بوی ماهی) و شب متوجه مقداری خون در مدفوع شدم
- درباره شیر خشک
ایا شیر خشک گیگوز خوبه برای وزن گیری اگر نه میشخ شیر خشک مناسب تجویز کنید ممنون0
- نخود فرنگی
سلام بوی. نخود فرنگی هم برای فاویسم مضر هستش

