Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- امیکرون
سلام اقای دکتر همسرم ۸ روز که امیکرون گرفته ۸ روز تو قرنطینه بود وما اصلا نمیدیدمش بعد ۸ روز از قرنطینه با علامت کمی سرفه هیچ علامتی دیگر ندارد یک پسره ۲ سال و۲ماه دارم خیلی نگران هستم ایا هنوز انتقال میده
- گرفتگی صدا
سلام اقای دکتر پسر من ۵ ماشه دو سه روزه دچار گرفتگی صدا شده یه هفته پیش سرما خورد شربت اموکسی سیلین و اسپری سدیم کلراید و مومتازون مصرف میکرد بهتر شده تب نداره ریه هاشم دکتر گفت مشکلی نداره لما نمیدونم گرفتگی صداش از چیه به شدت هم خارش لثه داره
- سوختگی
سلام آقای دکتر. دیشب رو پای پسرم کمی آب جوش ریخ همون لحظه به اندازه یه نخود درشت یدونه تاول زد و پوست رویی جدا شد. پمادی چیزی نمیخواد بزنم؟ ممکنه عفونت کنه؟ چهارده ماهشه
- سیتریزن
سلام آقای دکتر امیدوارم که حال دلتون خوش باشه.دخنرم به خاطر حساسیت جای زادیتن سیتریزن میدم اول نه ماهه.چه مدت زمان بدم .اگه بهش ندم شبا خوب نمیخوابه .
- نوزاد کم خواب وبهانه گیر
با سلام نوادم چند روز دیگه وارد ۵ ماهگی میشه تا دو ماهگی در محیط شلوغ پرصدا روزها شیر میخورد میخوابید شبا بیدار بودگریه میکرد بردیم دکتر گفت دلدرد داره کولیکیز عرق نعنا و دایمتیکون روزی یک سی سی بدید بعد یه مدت که رفت تو سه ماهگی روزها نمیخوابید شبا هم باید همجا رو تاریک میکردیم بی سر صدل با قنداق میخوابید کمی اروم شده بدد تا صبح با ورود به چهار ماهگی دیگه نه روز میخوابید نه شب با مکافات میخوابوندیمش بعد چند دقیقه بیدار میشد بردیم دکتر گفت تا ۶ ناهگی خوب میشه باید تحمل کنید دارو نداد به گفته دیگران گفتیم شاید سیر نمیشه شیر خشک کمکی دادیم مار ببلاک که اسهال میشدبعد شیر خشک بیومیل ای ار دادیم یک صبح تا شب شیر خوب میخورد بی قراری نمیکرد میخوابد تو ساعات بیداری هم اروم بود ولی به مدت ۷ روز یبس شد بعد از یه مدت که رفت توکه باز بدیمش دکتر گفت وزنش خوبه همچی عالی که سینش خس خس میکرد اب دهانش میریخت سرش عرق میکرد شب تو خواب خر خر میکرد نمتونست نفس بکشه تازگیها دکتر گفت سرما نخورده مادر لبنیات نخوره شاید رفلاکس داره لبنیات از رژیم مادر حذف کردیم یک مقدار بهتر شد باز رانیتیدین به گفته دکتر دادیم روزی یک سیسی که روز اول خیلی بیقرار شد که دیگه ندادیمالانم هنوز داره دایمتیکون میخوره موقت خوب میشه ولی باز گریه میکنه باصدای جاروبرقی فقط میخوابه خیلی توخواب تکان میخوره که بیدار میشه باگریه دیگه نه شیر میخوره نه میخوابه دکتر دیگه که بردیم گفت روزی یک سی سی دیفن هیدرامین بدید ارامش بخش خواب ببره که با دیفن هیدرامین هم بیدار میشه گفتیم ازمایش ادرار با کمخونی ویتامین د بنویسید گفت لازم نیست نوزادم یک هفته برای زردی توبیمارستان بود همه ازمایش هارو گرفتن حتی الرژی گفتن هیچ مشکلی نداشته دوست داره همش ایستاده نگش داریم یاتو گهواره کهدایم تکان میخوره بخوابه باد شکم زیاد داره شکمش گاهی اوقات قار عور میکنه شکمش بعضی موقع ها ۴ روز یکبار بعصی موقع ها هر روز یا دورزو یکبار کارمیکنه گریه زیاد میکنه داره بازی میکنه یدفعه میزنه زیر گریه روزی دو سه بار بالا میاره اگه روشکم یا اروغشو نگیریم بعضی روزها میبینی شب میخوابه تا صبح میگی خوب شده باز فردا بده دکتر سوم که بردیم گفت رفلاکس نداره تا ۶ماهگی خودش خوب میشه خوب شیر میخوره ولی خوابش خیلی کمه بیقرار مادرش به کارای خونه نمیتونه رسیدگی یا غدا رو باید وایساده بخوره چکار کنیم کلافمون کرده دختر دبستانی هم داریم اونم از بدو تولد اینجوری بود الانم خیلی کم خوابه نوزادمو بعضی روزها بازش که میزارم موقع ادارجیغ نمیزنه فکر کنم عفونت ادراری هم نداره از ۴ ماهگی دستش تو دهنش هست همش میخواد همچی رو بجوه اب دهانش کشدار شده تف زیاد میکنه غذا خوردن مارو خیلی نگاه میکنه غذا بزاری جلوش میخواد بخوره دوست داره دایم سینه تو دهانش باشه تو رو خدا یه کمکی کنید دیگه خستمون کرده باتشکر
- زانو درد
سلام آقاي دکتر علت زانو درد مادر در دوران شيردهي چيست؟
- مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر آیا مدفوع مخاطی نوزاد به مدت یک هفته نگران کننده است
- بستنی
سلام میتونم به بچه ۱۷ ماهه روزی یه دونه بستنی بدم ؟ ممنون
- سلام دختر من ۷سالشه به شدت سرفه داره داروهاشم تموم شدن میتونم تعوفیلین جی بدم بهش برای سرفه
- راه رفتن
سلام ببخشید کودک باید از چند ماهگی راه بیافته خیلی برام مهمه؟؟؟؟
- لتن
سلام شربت آسمویت روزی چند سی سی به بچه ۵ ساله بدم همش سرما میخوره خوب میشه دوباره همون سرما خوردگی شروع میشه.
- رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر.نوزاد 15روزه ام از بدو تولد رفلاکس و نفخ داشت.الان دو روزه اسهاله،در مدفوع او رگه خون همراه با خلط دیدم.بهش شیر خودمو میدم و شیرخشک سوپرامیل.بعد از رویت خون شیرخشکش رو قط کردم.شیرخشک ایزومیل ان جی سوکروز فری تهیه کردم.این شیرخشک رو دو سه دفعه بهش دادم،ولی متوجه شدم بعد خوردن این شیرخشک رفلاکسش شدیدتر میشه.چ شیرخشکی مناسب نوزادمه؟ک سبک باشه و باعث اسهالش نشه!دلیل وجود رگه خون در مدفوعش چیه؟
- شیر خشک
سلام خستهونباشید میخداستم بدونم ایاشیر خشک باعث یبوست نوزاد ودل دردش میشود یانه ؟چون بچه من از وقطی شیرخشک بهش میدم شبا گریه میکند ددل درددارد یبوست گرفته درطول روز شکمش کارنمیکند وشبا ازیت میشود پسرم 1سال دارد ایا شیرخشک باعث یبوست ودل درد میشود باتشکر از جواب شما
- آزمتیش مدفوع
شیرخوار ۴ ماهه آزمایش مدفوع سه مرحله ای انجام دادیم، فقط در یک نمونه مقدار گلبول سفید ۲ تا ۳ بود، کالپروتکتین هم ۱۱ بود، آیا آلرژی دارد؟ ظاهر مدفوعش همیشه خلطی هست. نفخ و دلدرد هم دادد و بالا آوردن شیر
- شربت سفیکسیم
سلام پسر من ۸ سالشه و ۲۹ کیلو هست تب کرده بردمش دکتر سفیکسیم ۱۰۰ داده و نوشته هر ۱۲ ساعت ۳و نیم سی سی مقدارش بر حسب وزنش کم نیست؟
- گرفتگی بینی
آقای دکتر سلام پسرم 1/5هست سرما خورده و شبا بینی شدید میگیره از قطره سدیم کلراید استفاده کردم بهتر میشه ولی باز دوباره میاد سراغش باید چیکارکنم ؟
- شربت پدیا کلد
سلام آقای دکتر شربت پدی کلد را بعد از باز کردن تا چند وقت میشه نگهداری کرد
- زینکسولفات.ریحانی
سلامآقایدکترگفتینروزییکسیسیبدهمشربتزینکسولفاتبهپسرم.اینکهچندروزواینکهقطرهیآهنومولتیویتامینشمبدمتداخلباشربتندارنممنونازلطفتون
- تهوع صبحگاهی
با سلام.فرزندم در نوزادی رفلاکس داشتن و الان که پیش دبستانی میرود دوباره تهوع و بی اشتهایی شدید دارد وگاها بالا می آورد آیا نیاز هست دارو استفاده کند؟یا به مرور به صبح بیداری عادت میکند و خوب میشود
- عرق کف دست
سلام اقای دکتر دختره من ۲۲ماهشه ویه ۴.۵روزه ک کف دستش عرق میکنه زیادم مشتاق غذا خوردن نیست با کلی سرگرمی بهش عذا میدم میخوره

