Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
با سلام. آقای دکتر دخترم 6روز دیگه شیش ماهش تموم میشه از دیشب یه دفعه تب داره علایم سرما خوردگیم نداره فقط تب و بی حاله هر شیش ساعت بهش قطره استامینوفن میدم ولی همچنان تب داره چ کار کنم
- سرلاک
سلام همسرم برانوزادم ک تازه وارد۱۰ماهکی شده سرلاک چندغله وچندمیوه ازپایان ۱۲ماهکی بایددادروش نوشته.نیتونم بهش بدم؟؟پسرم دوماهه نه وزنش اضافهذشده نه دورسرش.وزتش ۹کیودورسرش۴۵
- ساعت خواب نوزاد یازده ماهه
سلام آقای دکتر خیته نباشید دختر من یازده ماهشه توی ۲۴ ساعت ۱۳ ساعت میخوابه کلا سوالم ابنه که شبا راس ساعت یازده خوابه ولی خواهرم خیلی تاکید میکنه که هورمون رشد از ساعت نه تاده ترشح میشه ومن تازه ساعت یازده بچم میخوابه آیا این درسته و میزان خوابش و ساعت خوابش رو تغییر بدم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر🙏
- شربت
سلام اقای دکتر امروز واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدن چند ساعت یه بار استامینوفن بدم ممنون
- كم آب خوردن توسط نوزاد
سلام خسته نباشيد دختر من ٥ ماهو ١٤ روزشه غذاي كمكي رو دوسه هفتست شروع كردم فقط فرني برنج وسوپ ميخوره در حد كم روزي دو وعده يا سه وعده ولي اصلا آب نميخوره در حد چند قطره ميخوره آب جوشيده خنك با يكم نبات و يك روز درميون دفع داره اونم زورميزنه خواهرم ميگهيخاطر كم آب خوردنشه آقاي دكتر بايد چيكار كنم راحت بيرون روي داشته باشه راهكارهاي شمارو هم انجام دادم ماساژ قبلش ك شيرخودم رو ميخورد روزي دوسه بار دفع داشت
- پسر ۱۳ روزه دارم که چند روزی است موقع شیر شیر خوردن و خواب و اکثرا شبها حالت دل پیچه دارد و مدام زور میدهد و قرمز میشود و خواب ها میق ندارد.و در خواب مرتب ناله میکند.چه کار باید بکنم؟قطره بی بی کر خوبه بدم؟و اینکه شبها مرتب در خواست شیر میکنم و من یه ساعت متوالی شیر میدهد باز انکار گرسنه است چه کنم؟.
- کم خوابی نوزاد 75روزه
سلام آقای دکتر نوزادم الان 75روزشه و تا دوماهگی خوب میخوابید ولی مدتیه خواب روزانه اش کم شده وکلا در شبانه روز 10 ساعت میخوابه، آیا عادیه؟ ممنون
- شیر خشک ببلاک 1
سلام و خسته نباشید.
آقای دکتر دیروز اومدم مطب در مورد شیر خشک یادم رفت بپرسم که بچم ببلاک 1 میخوره در کنارش شیر مادر. میخواستم بدونم این شیر مشکلی نداره و از کجا باید بفهمم بچه به شیر واکنش نشون میده و باید تغییرش بدم؟ در ضمن در طول روز بعض وقتها بی تابه یعنی همون دل درد داره؟
- قرص نکسیوم یک چهارم
دخترم دوماهشه و رفلاکس داره دکتر براش قرص نکسیوم یک چهارم براش تجویز کرده حس میکنم داره لاغرتر میشه وزن تولد دخترم 3400 الان 4300
- سوال از متخصص اطفال
باسلام قد ودور سر نوزاد ووزن نوزاد هنگام تولد قد 40 دور سر 31 ووزن ان 1.650 بوده والان نوزاد شش ماهه می باشد که قد 62 وزن 6.400 ودور سر 41.5 میباشد .ایا رشد نوزاد نرمال است
- آواکادو
با سلام نوراد من ۶ ماه و ۳ هفته سن دارد میتوانم به آن پوره آواکادو خام بدهم؟
- عدم وزن گیری نوزادپنج ماهه
باسلام نوزادپنج ماهه ام باتوجه به اینکه وزنش ۵۵۰۰میباشد وباوزن ۲۶۰۰متولدشده ودوماهگی ۴۴۰۰بوده وازدوماه به بعد تاپایان پنج ماهگی وزنش ۵۵۰۰میباشد به متخصص اطفال مراجعه کردم ازچهارماهگی براش قطره میم وشربت زینک گلوکونات نوشت ولی هیچ رشدی نمیکنه درضمن فرنی روهم شروع کردم ویک کمی میخوره ونوزادازشیرخودم تغذیه میکنه وشیرم هم خوبه ولی به نظرم کمی ابکیه چکارکنم بچم وزن بگیره
- امکان ختنه با وجود زردی در نوزاد
نوزادم یک ماهه شده و در ۱۷روزگی ازمایش زردی دادیم ک۱۱بود الان میخاهین نوزاد را ختنه کنیم اما هنوز صورت و چشمانش زرد است اشکال ندارد ختنه کنیم برای نوزادن ضرر ندارد
- شولی عضلات
سلام من بچم پسر هست ۴۵ روزش بردم دکتر میگه احتمالا شلی عضلات داره من نمیدونم بچه تو این سن مگه میشه داشته باشه تو خونه دستش حرکت میده مشت میکنه و پاهاشم انگشتاش حرکت میده براش ازمایش نوشتن من نمیدونم اصلا چی شده
- قطره اهن
سلام آقای دکتر من به پسرم قطره آهن لیپوزوفرقرمز میدم میشه بگین روزی چند قطره بهش بدم یک سال و شش ماهش هست بعد آقای دکتر قطره آهن لیپوزوفر قرمز خوبه یا آبی من از اولش تا الان قرمزش دادم بهش بازم همون بدم
- سلام بچم زردی داره ۴۰ روزش قرص فنوباربیتال براش عیبی که ندار ه وبعدازخوردنش میتونم داروی دیگه ای بهش بدم دکتربراش تجویزکرده
با سلام. آقای دکتر دخترم چهار ماهشه سرما خورده از بینیش چرک میاد. خوش کننده چی بدم بهتره؟ با تشکر
- مصرف چرک خشک کن
سلام دکتر شب بخیر،پسر ۷ ساله و پسر ۸ ماهمو بردم دکتر به پسر بزرگم آموکسی سیلین۲۵۰ و به پسرکوچیکمازیترومایسین ۲۰۰ داد ،دو بار به فاصله ی نیم ساعت آزیترو دادم به بچه ۸ ماهم هر دوبارشو اورد بالا ولی از آموکسی سلین دو سی سی دادم دیگه بالا نیاورد ،اشکال نداره تا ۵ روز روزی دو سی سی از همین آموکسی ۲۵۰ بهش بدم؟؟
- مالیدن به زمین
آقای دکتر دخترم یک سال و دوماه هست یک ماهه قسمت پوشکش همش فشار میده زمین همش باهاش بازی میکنم تا ده دق یا ۵ دقیقه تنها میشه خودشو دمر میندازه شروع میکنه خسته شدم بخدا یک ماهه همش باهاش بازی می کنم حواسش پرت میکنم اما بی فایده اس هی داره بیشتر میشه کارش .چکار کنم؟بخدا گاهی ۳ دقیقه بیکار میشه شروع میکنه.
- مقاومت در برابر خواب
سلام وقت بخیر من پسرم ۵۰ روزشه و بیمار خودتونه بعضی وقتا خوابش میاد ولی نمیخوابه و یکسره گریه میکنه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟!
- غذای کمکی
باسلام ایامیتوان ب نوزاد ۴ماه ونیم ک وزنش کم میباشد روزانه لعاب برنج داد؟ وزن ۴۹۰۰

