وقت بخیر
دختر من ۱ سال و ۱۱ ماهشه
حدود یک هفته هستش که در ادای کلماتش لکنت پیدا کرده
بعضی روزها این مورد خیلی کم هست و بعضی وقتها زیاد میشه
این موضوع مارو خیلی نگران کرده
باید چی کار کنیم ؟
طبیعی هستش ؟ چجوری رفع میشه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید ،
سلام اختلال گفتاری کودک شیرخوار دراین سن نرمال بوده ولی اصرار دردرست ادا کردن گاهی باعث بیشترشدن مشکل تکلم میشود. در صورت تداوم بهتر است به مرکز گفتار درمانی مراجعه نمایید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خارش یادردگوش
- دوز مصرف آزیترو مایسین
با سلام دخترم ۵ سال و نیم با وزن ۲۱ کیلو با علائم آبریزیش بینی و سرفه و تب هست سری قبل که دکتر بردم سرفه میکرد دکتر گفت الان آلرژیه ولی اگه همراه سرفه تب کرد بهش آزیترو۲۰۰ بدم منتهی نمیدونم چه دوزی و چند بار در روز بدم سرفه هاش شدید هست الان برم هگزین میخوره و سیتریزین و قطره بینی
- سلام پسرم ۴سالشه خمیر بازی خرده فعلا هیچ علایمی نداره
سلام پسرم ۴سالشه خمیر بازی خرده فعلا هیچ علایمی نداره
- سلام اقای دکتر میتونم قرص کلیدینیوم سی به دختر ۸ سالم بدم
- پودر چاقي
سلام آقاي دکتر من دختري 16ماهه دارم که خيلي شير ميخورد و من در اين 16ماه 8کيلو وزنم کم شده آيا ميتوانم از داروخانه پودر چاقي جنرال تونيک دينه استفاده کنم؟؟نوشته در شيردهي ميتوان استفاده کرد شما ميشناسيد اين پودر را؟ضرري ندارد؟
- ادار نکردن شب تا صبح بیشتر شب های کودک یکسال از 7ماهکی
سلام پسرم 1سال3ماهه است از 7ماهی پسرم شب تا صبح ادرار نداره خواستم ببینم این طببعی
- آرامش در خواب
سلام پسر سه سال و سه ماهه دارم از ساعت ۹ شب تاد۷ صبح که می خوابه ۳ الی ۴ دفعه از خواب بیدار می شه. بنظرتون عادی هست ؟ خواب ظهر هم نداره .شب که بیدار می شه ازش می پرسم جایت درد می کنه می گه نه . می گم گرسنه ای می گه نه
- آلپرازولام
سلام آقای دکتر من مجبور شدم نصف قرص آلپرازولام خوردم.بچم ۶ماه و ۱۰ روزشه خطرناکه؟
- خون دماغ کردن کودک
سلام خواهر زاده من حدود چهار سال ونیمش هست چند ماه پیش داخل سرسره بادی سرش به دیواره سرسره خورد وبعدش پرت شد پایین صب که از خواب پاشد خون دماغ شد .از اون موقع تقریبا ماهی یکبار یا دوبار رو خون دماغ میشه بدون اینکه دست به دماغش بزنه یا اینکه ضربه بخوره .میخواستم ببینم باید چیکار کنیم
- ایستادن کودک
باسلام آقای دکتر دخترم ۷ماهشه روی یک پا وایمیسته البته اون یکی پاشوهم میزاره زمین ولی نوک پاشو میزاره آیا این طبعییه
- شیرپاستوریزه
سلام آقای دکتر.دخترم سه سالشه باوزن ۱۳ کیلوتا۲سال نیم بهش شیرخشک گیگوز۲ میدادم الان یک هفته ای هست بهش شیرپاستوریزه میدم ولی بدنش همه دانه های قرمزشبیه جوش زده .میخواستم بدونم چه شیری بهش بدم ممنونم
- ترشحات زردرنگ شرت کودک
سلام آقای دکتر. سال نو رو بهتون تبریک میگم. دخترم ۳ سال و نیمشه، چند روزیه که شرتش به شدت زرد میشه. با توجه به اینکه تو سفریم ممکنه عفونت گرفته باشه؟ آزمایش ادرار دکتر براش نوشت. آزمایشگاه نتیجه کشت ادرار رو تو ۲۴ ساعت داد. نتیجه از این قرار بود: W.B.C: 4-5 / R.B.C:0-1/ Epithelial cells: 3-4 / Mucus: few / Amorphe urate: many/ co-oxalate: few/ PH: 6/ specific gravity:1020 نتیجه کشت و بقیه تست هایی که گرفته شده هم منفی هست و مشکلی نداره. دکتر اینجا براش متروماکس تجویز کرده. همین دارو رو بهش بدم یا آزمایش رو تکرار کنم؟ کمی قسمت آلت تناسلیش قرمز هست ولی سوزش نداره.
- آسم..
سلام وقت بخیر دختر 10 سالم تو این یک ماه دو الی 3 بار سرما خورد و سرفه هاش طولانی شد هر داروی سرفه دادیم خوب نشد تا کم کم شب ها از سرفه بیدار میشد دوباره سینش خلطی شد. شما گفتین دگزا بزن چون مدرسه میره. من بردم دکتر ریه الان دوهفته هست اسپری استفاده میکنه دیگه شب ها بیدار نمیشه ولی در طول روز سرفه خلطی هنوز هم هست. دکتر کفت اسم... تماما پختنی میخوره 4 کیلو وزن کم کرده. میخوام بدونم دگزا اگه بزنه تمام این خلط ها خشک میشه یا نه؟؟ دکتر امانی بردم
- لرزش بدن نوزاد
سلام وقت بخیر.دخترم الان یکسالشه واز سه ماهگی لرزش داشت و نوار مغزگرفتیم سالم بود مثل موقع آدم بزرگا میلرزن اونجوری .وبعد لرزش هیچ علامی نداره الآنم که یکسالشه بعضی روزا زیاد میلرزه بعضی روز کمتر الآنم ازنظر تکامل هم چی خوبه الان راه میره دختر زرنگ باهوش.دکتر مغز اعصاب هم زیاد بردمش گفتن به مرور که بزرگتر بشه خوب میشه ولی بشدت نگرانم آخه لرزشاش اصلا تو این یکسال قطع یا کمتر نشده
- اسهال
- شربت ايميونس و مولتي ويتامين
با سلام و احترام به دليل كم اشتهايي و وزن پايين ، شربت ايميوني توسط پزشك براي دختر 16ماهه ام تجويز شده است كه روزي 2سي سي بعد از صبحانه به او داده شود.در برخي منابع خوانده ام كه در دوره مصرف شربت ايميونس ، مي بايست از دادن قطره مولتي ويتامين پرهيز كرد.در اين خصوص راهنمايي بفرماييد.براساس توضيحات هر دو مكمل ، متوجه شدم كه ويتامين هاي دي ، بي1،بي6 و بي 12 در هر دو وجود دارد و نگران هستم ك همصرف همزمان آنها باعث تجمع ويتامين ها در بدن كودك گردد كمااينكه درخصوص مسموميت ويتامين دي خوانده و شنيده ام.ليكن ويتامين هاي بي2 ، آ ، اي و سي در شربت ايميونس وجود ندارد و بنابراين عدم مصرف مولتي ويتامين مي تواند كودك را با كمبود اين ويتامين ها مواجه كند.نظر شما پزشك محترم چيست ؟
- سلام دختر چهارونیم ساله دارم که چند روز پیش هنگام ادرار سوزش داشت که با خوردن مایعات برطرف شد ولی سه روزه تکرر ادرار داره بدون هیچ علایمی ممنون میشم پاسخ بدین آیا میتونم شربت سفکسیم بهش بدم
- استفراغ کودک مربوط به سرماخوردگیه یا رفلاکس؟
سلام پسرم سه ماهشه رفلاکس پنهان داره اما بالا نمیاورد سه چهارروزه انگار پشت حلق و بینیش خلط هست و امروز هربار شیر خورد بالا اورده میتونه علتش سرماخوردگی باشه؟؟؟؟
- قطره بتامتازون برای درد گوش نوجوان مبتلا به فاویسم
سلام . آیا میتوان از قطره بتامتازون برای درمان درد گوش نوجوان 13 ساله مبتلا به فاویسم استفاده کرد ؟
- گوارش کودکان
سلام دختر من ۳سالشه فقط شبها تو خواب چندتا سرفه میکنه بعد بالا میاره خواهشا کمک کنید

