Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قرص سفکسیم ۲۰۰ برای سینوزیت
سلام وقتتون بخیر. پسرم ده سالشه تقریبا یک ماه پیش سینوساش عفونت کرد و سرفه های شدید میکرد دکتر براش قرص آموکسی سیلین ۵۰۰ براش نوشت و شربت برم هگزین و شربت نئوتادین بعد از یک هفته سرفه هاش شدیدتر شد بردم دکتر دیگه قرص سفکسیم ۲۰۰ نوشت گفتن یک هفته مصرف کنه بعد از یک هفته بهتر شد ولی وقتی قطع کردم سرفه ها دوباره شروع شد دکترش گفت سه روز دیگه قرصا رو ادامه بده دادم بهش ولی الان دوباره سرفه و ترشح داخل حلق داره. میخواستم بپرسم همون سفکسیمو باید ادامه بدم؟ پسرم زمینه آلرژی هم داره نیازی به اسپری نداره؟ چون قبلا دکترش برا اسپری سررتاید میداد و یه اسپری دیگه که یادم نیست نیازی هست اسپری براش بگیرم؟
- یبوست
سلام خسته نباشیدپسر ۲سال و هفت ماهشه.یبوست و نفخ شکم داره.براش قرص موتیدون و پارافین خوراکی نوشته .آیا برا کودک این داروها ضرر نداره .بهش بدم .برا یبوست چیکار کنم خیلی اذیتش میکنه.ممنون از لطفتون
- سلام خسته نباشید ایا عفونت گلوی دخترم تو ازمایش باعث بالا بودن پلاکتهایش شده تا امروزم هیچ مسکلی نداشته سپاسگزارم
- شربت افا کلاو
پسرم اصلا سرفه نمیکرد با مصرف این شربت سرفه های شدید میکنه و احساس میکنم که بعد از مصرف تبش زیاد میشه از عوارض دارو هست یا نه ممنون میشم پاسخ بدین تقریباً ۲ روزه که تب کرده و مریض شده
- سلام پسرم شش مهش دوروزه تب میکنه بعد بی قراره ایا از دندون در اوردنشه یا سرما خورده اخه هیچ علایمی هم از سرما خوردگی نداره ایا شربت کوریزان براش مناسبه
- تخم بلدرچین
سلام آقای دکتر دخترم هشت ماه و ده روزشه میشه تخم بلدرچین بهش بدم؟
- یبوست نوزاد
سلام بچه من ده روز هست دو روزه شکمش کار نمیکنه میشه پودر پیدرولاکس میشه بهش،بدم زردی هم دارهه ممنون میشم
- استمینوفن
سلام اقای دکتر قطره استامینوفن که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ باز شده تا الان که ۲۷ اردیبهشت هست ایا قابل استفاده است
- مولتی ویتامین
سلام استاد. مولتی ویتامین وقطره آهن چقدبدم به پسرم یک سال ودوماهش..؟ واینکه خارجی بهتره یا ایرانی؟ قطره باکت ماید وتیرلوز بعدازدرمان هم میشه استفاده کرد مثلن به عنوان شستشو یا آلودگی هوا برابچه؟
- خس خس گلو
سلام آقای دکتر بچه من 1.5 داره الان دوروزه گلوش خس خس میکنه دلیلش چی میتونه باشه و اینکه ایا دارویی باید استفاده کنم؟
- سلام وقتتون بخیر ایا به کودک یک ساله ام که فاوویسم داره میتونم پدیا بست اشتها اور بدم
- پوشک
سلام اقای دکتر بچم ۷ماه س جدیدا مثل قبل پوشکش خیس نمیشه گاهی تو ۳ساعت میبینم خشکه . این یعنی شیرم کافی نیست؟آب هم میدم در طول روز شاید ۶۰ سی سی گاهی بیشتر گاهی کمتر.لطفا مثل همیشه منت بذارید راهنمایی کنید لطفا خیلی نگرانم آلرژی داره رژیم هم دارم.
- تشکر
سلام اقای دکتر . پسرم تحت نظر شماست. فقط خواستم اینجا یه تشکر کنم بابت علم تان و وجدان تان و طبابت بی نظیرتان و تواضع تان. قدر شما چنین پزشکی را همیشه میدانیم. مرسی که هستید. در پناه خدا باشید همیشه
- سرماخوردگی و سرفه مکرر
با سلام پسرم ۳/۵ ساله وزن ۱۶ هست سرما خورده بود سرفه شدید داشت دکتر دو تا شربت کواموکسی کلاو ۶۴۳ و دو تا شربت مترونیدازول داد تموم کردیم و ۴ تا امپول بتا ۲/۳ زدیم و اسپری سالبوتامول و کاتوسین پلاس و اپیراندکس استفاده کردیم و شربت زادتین و سیتریزین داد شربت ها تموم شد و پسرم خوب شد دیگه سرفه نکرد و اسپری کاتوسین پلاس رو همچنان ادامه میدادیم الان بعد ۱۰ روز دوباره سرفه های خلط دارش شروع شده من چیکار کنم خوب میشه دوباره شروع میشه لطفا راهنمایی کنید آقای دکتر دوباره کواموکسی کلاو بدم یا نه؟
- تیرگی نوک انگشتان دست
سلام و عرض ادب پسرم ۵۶ روزه س امروز حس کردم نوک انگشتان دست نسبت به بقیه بند انگشتان تیره تر است .چند روزی هست خواب خوبی ندارد و با با کشیدن نفس عمیق از خواب بیدار میشود . رنگ پوستش سفید است ولی گاهی سفیدی غیر عادی حس میشود . نگرانم و دنبال علت تیرگی بند انگشت و خوابهای نامنظم هستم . لطفا راهنمایی بفرمایید
- سلام وقتتون دخترم۸ماهشه دوسه روزتب کردبعدش ابریزش وسرفه داشت وخلط سبز که ازبینیش میزد بیرون دکترسفکسیم۱۰۰بهش داد الانمکه بهترشده ته بینیش گرفتگی داره به نظرشماچی بهش بدم که خوب شه
سلام وقتتون بخیر دخترم ۸ماهشه دوسه روز تب کرد ابریزش بینی وخلط سبز وسرفه داشتدکتربهش سفکسیم داد الان که۱۰ روز گذشته دخترم هنوز ته بینیش گرفته کیپ نبست ولی خزخزی ته بینیشه به نظر شماچی بهش بدم
- پسرم ۵ سالشه با وزن ۱۶ ازیترو دادم فایده نداره میتونم سفوسین ا۰۰ بهش بدم
- ادرارسوختگی
سلام خسته نباشیدپاهای دخترمن سوخته بااینکه زودعوضش میکنم ومیشورمش بعدکانالدولا وزینک اکساید هم زدم فایده نداشته لطف میکنیدیه پمادخوب معرفی کنیدممنون
- تزریق واکسن
برای فرزند چهار ساله میتوان واکسن پره ونار ۱۳ رو همزمان با تزریق دوز دوم واکسن آنفولانزا انجام داد یا بهتره که بینشون چند روز فاصله باشه؟
- لوزه چرکی
تب 38.5

