Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کولیک
باسلام و وقت بخیر پسرم ۴۹ روزشه و از ۲۰روزگی کولیک داره که گاهی خیلی شدیده و گاهی خفیف ترمیشه ،برای وقت هایی که خیلی شدیده و هیچ جوری آرام نمیشه و فقط گریه میکنه درحدی که نفس کشیدنش هم سخت میشه، شربت هیدروکسی زین میتونم بدم؟چندقطره؟
- مدفوع نوزاد
باسلام اقای دکتر پسر من دوماهشه وزنش ۵۷۰۰ هست پسرم روزی سه چهار بار مدفوع میکنه هر چی شیر بیشتر بدم بیشتر هم مدفوع میکنه اصلا هیچی بهش نمیچسبه وزنش هم کمه هرکار میکنم تپل نمیشه چیکارش کنم اقای دکتر؟ وزن موقع تولدش۳۴۰۰ بود و اینکه شیرخشک میخوره به همراه شیرخودم
- سلام خسته نباشید دخترم 4ماهشه شکمش دور به دورکار میکنه 2هفته یک بار علتش چیه ممنون میشم جواب بدید
- آزمایش فاویسم
سلام من نوزادم الان دو ماهشه در غربالگری اول که در مرکز بهداشت انجام شد فاویسم نداشت چون زردی یه کم طول کشید دکتر براش آزمایش فاویسم نوشت وگفت فاویسم داره الان بعد یک ماه آزمایش فاویسم تکرار کردم میشه جواب بدید ببینم بچم فاویسم داره یا خیر G6pdزده بالا 120 بعد تجزیه کلی آزمایش زده بالای 120 به نظرتون فاویسم داره
- مشکل بعد از ختنه
سلام آقای دکتر. ضمن تشکر از شما . پسرم را در ۴۵ روزگی ختنه کردیم و الان بعد از ۵۰ روز که از ختنه شدن میگذره سر آلتش و اطراف محل ختنه کبود به رنگ بنفش هست . میخواستم بپرسم آیا مشکل داره. ممنون از شما
- رشد دور سر نوزادم
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. دخترم بیمار شماست. 9 مهر 98 به دنیا اومده. دور سرش موقع تولد 33 بوده. الان 7 ماه و 24 روزشه. دور سرش 42، قدش 70 سانتی متر و وزنش 7 کیلو 900 گرم. دور سرش برای این سن نرماله؟ تو این 7 ماه دو بار سرما خورده بود که شما براش آزیترومایسین تجویز کرده بودین. 28 روزگی هم بخاطر عفونت ادراری بیمارستان 7 روز بستری بود که دکترش خودتون بودین. من خودم دور سرم نرماله ولی در کل ریز هستم. همسرم دور سرش بزرگه البته بلند قد. تو خونواده ی من خواهر و مادرم دور سرشون کوچیکه. گفتم شاید این اطلاعات کمکی کنه.
- جایگزین شیرخشک آپتامیل پپتی
سلام آقای دکتر خسته نباشید بچم شش ماهشه شیر خشک پپتی۲ میخوره الان دیگ پیدا نمیشه ممنون میشم بگین چی میتونه بجای پپتی بخوره
- آیا شیرخشک برای کودکان فاویسم بداست
- امپرازول
باسلام نوزاد۵ماه دارم ک ب علت وزن پایین ب متخصص نوزاد مراجعه وشربت امپروزول ب میزان ۲ونیم سی سی روزی ۳بارتجویز کردن وگفتن هربا ۱ساعت قبل وبعدش ناشتا بلشه. ۳بار زیادنیس وبعدش ۱ساعت ناشتا؟
- گردشدن سر نوزاد و شربت قوی ضد نفخ
ت
- بالااوردن شیرخشک
سلام آقای دکتر.وقتتون بخیر . نوزادم دخترم ۱۰روزه هستش وشیرخشک بیشترازشیرمادر مصرف میکنه و گاهی بعد شیرخوردن موقع آروغ گرفتن همه روبالا میاره.البته همیشه نیست.دلیلش چی میتونه باشه؟ اسم شیرش هم سوپرامیل هست.ممنونم
- گریه درخواب
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسر من ۷ماهشه وتا دیشب شکر خدا سرحال بود دیشب مهمان داشتیم و چند ساعت بعد مهمانی یهو توخواب گریه کرد شیر بهش دادم اروم نشد گفتم شاید نفخ کرده پدی لاکت بهش دادم باز اروم نشد و بعد گفتم شاید داره دندون درمیاره و استامینفون بهش دادم ولی الان باز بی قراره به خاطر این ویروس کروناهم میترسم ببرمش بیمارستان توروخدا بگید باید چکار کنم خیلی خیلی ممنون
- مصرف قطره پلارژین برای نوزادفاویسمی
سلام خسته نباشیدنوزاد۶ماهه دارم خیلی سرفه میکنه فاویسم هم داره کتوتیفن تجویزکردن اصلاگیرنمیاد میشه ازقطره پلارژین استفاده کنم
- سینه
سلام اقای دکتر خسته نباشید سری قبل هم پرسیدم دختر سه ماه و نیمشه سینه اش شیر جمع شده نمیره بنظرتون مشکلی پیش نمیاد
- استفراغ
سلام ... وقت بخیر ... بچه ام چهل و دو روزه اس نفخ داره و همش استفراغ میکنه شیر میخوره غلیظ بالا میاره هم شیر خشک آپتامیل و هم شیر مادر میخوره . لطفا راهنمایی کنید. ممنون.....
- کار نکردن شکم نوزاد
سلام و خسته نباشی پسرم چهار و نیم ماهشه الان بیست روزه شکمش کار نکرده تغذیش شیر مادرشه ولی گاهی با اینکه خیلی گشنشه شیر مادر نمیخوره و به همین خاطر گاهی شیر خشک بهش دادم البته ترنجبین و کمی اب جوشیده که سرد شده دادم یکم شکمش بنظرم ورم داره تو این اوضاع هم جایی نمیشه بردش ممنون میشم بهم بگین چیکار کنم مشکلش حل شه لطف میکنین جواب بدین
- قطره استامینوفن پاراکید
سلام آقای دکتر قطره استامینوفن پاراکید تا چه مدت بعد از باز شدن تاریخ انقضا دارد؟؟چون روی جعبه اش مانند جعبه قطره آد نوشته شده نیست که تا یک ماه مصرف شود.
- شربت دادن
سلام اقای دکتر خسته نباشین . شربت ازیترومایسین۱۰۰ 4ccمیشه چند میل
- فاویسم
با سلام چطور میشه فهمید نوزاد ما فاویسم داره؟هفت ماهشه
- اموکسی سیلین۱۲۵
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز دختر من ۳ماه و۲۳روزشه وزنشم تقریبا ۶کیلو هست چند سی سی باید بهش اموکسی سیلین۱۲۵ بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

