Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شماره شیرخشک
سلام پسرم ۶ ماهشه ووزن ۸ کیلو داره کی میتونم شماره شیرخشک ببلاک ۲ بگیرم الان ببلاک ۱ استفاده میکنه مرسی
- شیر خشک
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماه و ۱۲ روزشه شیر خشک ببلاک arمیخوره .اما هر موقع میخوره با اینکه روزی کلا ۵ پیمانه میخوره کنار شیر خودم.دو روز یه بار دفع داره و کلی اذیت میشه پیچ میاره گریه میکنه.خودم بدون مشورت دکتر ببلاک قطع کردم نان بهش دادم تا دو روز.اما بالا میاورد حالا دوباره ببلاک آر میدم بازم همونجوریه اصلا سبا نمیخوابه دفع نداره چکار کنم؟
- شیر خوردن نوزاد
- اسهال
فرزندم ۱ سال ۳ ماه داره ، از سفر کربلا اومدیم ، بیش از ۵ بار در روز مزاجش کار میکنه ، پودر مخصوص ویروس مسافر را دادم ، رژیم غذایی کنترل شده ، شربت زینک میخوره ، شیر مخصوص اسهال نیز با شیر خودم میخوره ، اما بعد از ۱۴ روز هنوز روزی ۵ بار مزاجش کار میکنه ، اشتها هم داره ، آزمایش مدفوع همه چیز نرمال بود ، کمبود ویتامین D داره همراه با شربت کلسیم مصرف میکنه ، بفرمایید چه اقدامی انجام بدم ؟
- سرماخورده
سلام دکتر.خوبی، پسرم تازه سه ماهش هست سرما خورده بهش شربت آیورامی بدم
- سرما خوردگی
خترم ۷ ماهشه و وزنش ۷ کیلو و۲۰۰ گرم سرما خورده تب داشت استامینوفن دادم دیگه تب نداره اما عطسه وسرفه میکنه و اسهال دارد ولی آبریزش ندارد پلارژین و پدی لاکت بهش میدیم چه دا وری دیگه نیاز است سپاس از محبت و لطف شما
- عرق کردن
هنگام شیر خوردن یه طرف سرش عرق میکنه البته پیشونیش علت چیه؟
- فرنی دادن
سلام اقایه دکتر خسته نباشید پسرم تو شیش ماهه روزی چند بار فرنی یاهمون سرلاکبدم؟بعد روزهای بعدی اضافه کنم مقدارشو ؟باتشکر از پزشک خوب
- دفع زیادمدفوع
سلام وقت بخیر دخترم یازده ماهشه بااخرکه تو۹ماهگی بدمش کنترل وزنش۸کیلوبودقدش۷۴مشکل اینجاس که دخترم دوماهیی هست که درروزپنج تا۶بارمدفوع میکنه یعنی بعدازدوالی سه ساعت غذاخوردن فوری بیرون روی داره بیشتروقتاقوامش معمولیه یعنی شل یاسفت نیس ولی بعضی روزام انقدبیرون روی داره که میرسه به اسهال...افزایش وزن آنچنانیم نداشته تاالان...این طبیعیه؟
- شیرخشک
باسلام نوزاد ۳ ماهه ای دارم که از شیر خودم تغذیه میکنه ولی همش گریه میکنه احساس میکنم شیر خودم برایش کافی نیست اگه بخوام شیر خشک کمکی واسش شروع کنم به نظرتون چه شیرخشکی از همه واسش بهتره
- عدم وزن گیری نوزاد
با سلام و خسته نباشید پسرم ۴ ماهه است وزن تولدش ۳۷۵۰ بود ولی الان وزنش ۶۴۰۰ هست در ۲ ماه اخیر تقریبا ماهی فقط ۵۰۰ گرم اضافه کرده نگران وزن گیریش هستم با توجه به اینکه فقط شیر خشک ( نان ۱ ) مصرف میکنه
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام دکتر خسته نباشید پسرم ده ماه شده میتونم بهش بستنی بدم
- فشار و زور زدن بیش از حد نوزاد.. چرا نوزاد یک ماهه من بیش از حد زور میزند و رنگ صورت آن قرمز میشود؟
- یبوست نوزاد ۶ ماهه
سلام پسرم از ۲۴روزگی شکمش هر یک هفته ۱۰ روز بعضی وقتا ۱۲ روز کار میکرد ولی نرم و معمولی حالا که ۶ ماهش شده و غذای کمکی رو شروع کردیم هم هر ۵ روز یک هفته شکمش کار میکنه میخواستم ببینم راه درمانی هست؟
- زردى پسرم يك ماهشه
پسرم يك ماهشه رو دماغش و كنار چشمش زرد يه كم هم زمينه داخل چشمش زرد روز اول ك بدنيا اومد زرديش رو ١٢بود با نور مهتابى ك كرايع كرديم اومد رو ٧بعدش باز برديمش با استفاده از دستگاه گذاشت رو پيشونيش اومده بود روى ١٠بهم گفت شبر بدش ديگه خوب ميشه حالا نگران شدم ١ماهشه هنوز خوب نشده هيچ داروى هم تجويز نكرد .چيكار كنم ؟توى اين ويروس كرونا هم ميترسم بچمو ببرم دكتر .واقعا خيلى نگرانم . ايا ب مغزش اسيب وارد نميكنه الان يك ماع هنوز اين زردى رو داره؟ چه دارويى بش بدم؟ميتونم از داروهاى عطارى استفاده كنم .؟
- تب بعد از واکسن ۶ ماهگی
سلام دکتر دخترم بعد واکسن ۶ ماهگی تب کرده قطره سوسپانسیون پاراکید چقد بهش بدم ۶و نهصد وزنشه تبش پایین نمیات هر ۴ ساعت بهش بدم دارو رو؟
- اسهال و بی اشتهایی
سلام آقای دکتر. پسرم ۱۰ روز دیگه یکسالش تموم میشه. آلرژی به پروتئین گاوی هم داره. دندون بالاش داره درمیاد. چند روزه مدفوعش شل بود. فرمودید زینک سولفات روزی دو سی سی بدم بهش. الان سه روزه بهش میدم. شبی ده قطره پدی لاکت هم میدم. یکم بهتر شده اما همچنان شله. دو روز هم هست انگار بی اشتها شده. شیر و آبمیوه خوب میخوره. غذای سفره رو هم خودش میخوره.ولی نمیزاره من بهش بدم. اما سوپ و فرنیش رو دیگه نمیخوره. تب هم نداره چکار کنم؟ بیارم مطب؟ یا خوب میشه؟
- واکسن ۴ ماهگی
سلام وقت بخیر ،پسرم ۵ماه وهفت روزش هست،بخاطر تب بالایی که ۴روز طول کشیدهنوز واکسن 4ماهگیش رو نزده چون واکسن دوماهگیش هم بخاطر سرماخوردگیش ،باتاخیرزده گفتن باید دوماه بعداز واکسن 4ماهگیش روبزنیم ، که تاخیرش تاالان طول کشید هنوز کمی آبریزش داره سیتیریزن هم 5روز خورده دوباره آبریزش داره لطفا راهنمایی کنید واکسن 4ماهگیش روبزنه یاصبرکنم خوب بشه وچه دارویی بهش بدم،بینهایت سپاسگزارم
- گرفتگی بینی و صدا خلط در گلو
سلام آقای دکتر دختر یکساله ای دارم مدت دو هفته است آبریزش بینی ندارد اما گرفتگی بینی دارد قطره میزنم برای چند ساعت باز است اما مجدد کیپ میشود شبها علائم تشدید میشود و خیلی بیقرار ای است در ضمن انگار خلط توی گلو بچه است و درست نمی تواند درست شیر بخورد
- خواب نوزاد سه ماهه
نوزاد سه ماهه دارم که نارس بوده ودر هفته 32 به دنیا امده بیشتر از 19 ساعت میخوابد ووقتی که بیدار است فقط گریه میکند .با بغل کردن وهرکار دیگری گریه اش اروم نمیشه چکارباید بکنم

